Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuJere Sariola Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
7.3.2008VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman
2
7.3.2008VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman Asiakas ottaa yhteyttä avunväli- tykseen Taustatie- tojen selvittä- minen Vapaa- ehtoisen etsiminen VAPAAEHTOISVÄLITYKSEN PROSESSIKUVAUS Työntekijä ottaa yhteyttä asiakkaa- seen Palautteen antaminen Avuntarvit- sija Omainen Viranomai- nen Palvelutalo Sairaala Milloin apua tarvitaan Kiireellisyys Kuinka pitkäksi ajaksi Saattajaksi, ulkoiluseu- raksi, ystä- väksi Toimintakyky Apuvälineet Toivomukset Ikä, sukupuoli Työntekijä etsii rekis- teristä sopi- via vapaa- ehtoisia Yhteydenotto käynnistyy Vapaaehtoine n löytyy mo- nesti useiden yhteydenot- tojen jälkeen Kerrotaan kuka on tu- lossa ja milloin Uudelle asi- akkaalle ker- rotaan va- paaehtois- toiminnan periaatteista Asiakasta kehotetaan antamaan palautetta Kirjataan tiedot rekisteriin Asiakas Vapaa- ehtoinen Työntekijältä esim. kotihoidolle ja sosiaali työntekijälle Vapaa- ehtoine n löytynyt Kerrotaan tehtävä Palataan ehkä vapaa- ehtoisen edelliseen tehtävään Työntekijä kehittää yhteistyötahojen kanssa vapaaehtoistoiminnan sujuvuutta VapaaehtoisapuVapaaehtoisapu
3
7.3.2008VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman Työnohjauksellinen tuki Vapaaehtoisten koulutus Toiminnassa mukana pitäminen Asiakaskontaktit Vapaaehtoisten hankinta Välitystoiminnan organisointi arvostus perehdytys ohjaus ja neuvonta kiitos ja kannustus virkistystoiminta Tiedotus, julkisuus- ja vaikuttamistyö Uudet työmuodot ja menetelmät Alan tutkimus Oma koulutus Visionääri Vastuualueen kehittäminen Yritysyhteistyö yhteiskuntavastuu Osaava ja ammatillinen koordinaattori mahdol- listaa toiminnan ja vapaa- ehtoisavun jatkuvuuden Arviointi ja seuranta Verkostoyhteistyö Järjestöt, yhdistykset, Srk:t Kaupungin / kunnan päättäjät Motivoituneet vapaaehtoiset välittävät yhteisöstään myönteisen kuvan ulospäin
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.