Jäsensegmentointi 27.11.2014. Aikataulu 9:30 Kohderyhmien tarpeisiin vastaava ydintoiminta Kiril Häyrinen, erityisasiantuntija, SOSTE 9:45 ”Jäsen 360”

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Advertisements

Tarkoituspykälän uudistaminen Kyselyn tulokset
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Vapaaehtoisten ääni esiin Ray-rahoitteisessa toiminnassa
Elinvoiman edistäminen kunnan toiminnan keskiössä
Suomen latu ry Marina Tuura.
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
1. varapresidenttien koulutus
TTL Sosiaalisessa mediassa
LIONS INTERNATIONAL LEO MONINKERTAISPIIRI 107 SUOMI LEO MULTIPLE DISTRICT 107 FINLAND * Yhdessä haasteisiin * * Tillsammans inför utmaningar.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Punainen Risti on valtioiden valtuuttama järjestö
Pellervon Pirkanmaan seminaari Pellervo-Seuran valtuuskunnan puheenjohtaja Erkki Vähämaa.
Slideshare koonti Mervi Isola.
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Mitä TOIMIsta voi oppia? TOIMI-hanke, päätösseminaari Tutkimuspäällikkö Merja Helle Media Concepts Research Group, Aalto ARTS.
KOSKI TAMMER STRATEGIA PARHAAT MENEE KATOSTA LÄPI HEINÄKUU 2014.
Käsityön opetustuokio
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
Sininauhaliitto on kristillisten päihdejärjestöjen keskusliitto
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Kotiin – Behind the Scenes
Markkinoinnin perusteet
SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry Vapaaehtoistoiminnan kehittäminen Kiril Häyrinen
KÄSSÄMARTTA MITEN JA MISSÄ?. Oletko innostunut käsitöistä, kädentaidoista ja haluatko oppia uutta? Oletko kuullut kässämarttatoiminnasta, olisiko se sinun.
Yrittäjyysasennetta, työelämävalmiuksia, talouslukutaitoja – tekemällä oppien. NY V UOSI YRITTÄJÄNÄ 1. tunti – kurssin esittely.
Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.
Ihmisen vuoksi Tapio Korjus valtion liikuntaneuvoston puheenjohtaja.
Punaisen Ristin kummiluokkatoiminta
Yritystapaus -tervetuloa!
Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu
Uudenlainen yhteistyöfoorumi
Selvät roolitukset ja työnjako helpottavat yhteistyötä Kiril Häyrinen
JATKOSUUNNITELMAT Minustako yrittäjä Suomessa?
Julkisuuskuvatutkimus
Lapsiperheraati Varkaudessa Marja-Liisa Honkanen
Työn imu ja työn kuormittavuus pienissä järjestöissä
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Ikuisia kysymyksiä erityisesti uskonnot vastaavat näihin, mutta myös monet ideologiat kaikissa uskonnoissa tai ideologioissa ei vastauksia kaikkiin kysymyksiin.
Kaikki viestintä, toiminta perustuu ihmiseltä ihmiselle.
Toimintamallien kuvaamisen ja esittämisen haaste Innokylässä
Nuoret kunnan päätöksenteossa
DIAK
LAINA JA KORKO.
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
Kunniakulttuurin näkymiä arjen työssä - seminaari Vanha Kirjastotalo to Marianne Rautiokoski.
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Kirje, sähköposti, blogi
A! PEDA INTRO (5 op) LP 4: Opetuskokeilut
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
Jäsensegmentoinnista lisäarvoa
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Vapaaehtoistoiminnan johtaminen Kohderyhmät ja heidän tarpeensa
Työikäisten kuntoutus
Yrityskuva ja viestintä
OTE maakunnassa – Polut kuntoon
Menestys tiimityön kautta
Jäsensegmentoinnista lisäarvoa
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Tukiliiton strategiaprosessi
Jatkettu väliraportin ja nykytilan työstämistä.
Brändi sosiaalityössä
Viestintäsuunnitelma
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Markkinointisuunnitelma
Esityksen transkriptio:

Jäsensegmentointi

Aikataulu 9:30 Kohderyhmien tarpeisiin vastaava ydintoiminta Kiril Häyrinen, erityisasiantuntija, SOSTE 9:45 ”Jäsen 360” – jäsensegmentointihanke Mikko Hintsala, johtaja, jäsenpalvelut, Kotimaa Oy 10:45SOSTEn jäsensegmentointi Riitta Kittilä, erityisasiantuntija, SOSTE 11:00 Vuosi :30Lopetus

Mitkä tarpeet meidän järjestö täyttää? Haluan olla paremmassa fyysisessä kunnossa. Haluan virkistyä. Haluan oppia lisää asiasta X. Haluan tutustua vertaisiin. Haluan vaikuttaa. Haluan oppia tunnistamaan lintuja. Haluan rahaa vaatteisiin.. Toiminnan tarkoituspykälä Strategia Kaikkien maailman ihmisten kaikki maailman tarpeet

Koko väestö Jäsenet => Keitä ovat meidän jäsenet? => Mitä he meiltä odottavat? => Mitä he pystyvät meille antamaan? Jäsenet Toimintamme tarkoitukseen liittyviä asioita kohtaavat => Paljonko heitä on, keitä he ovat, missä he ovat? => Mitä he tarvitsevat? => Miten saamme ainakin jotkut heistä mukaan jäseniksi? Koko väestö Tarkoitus, kohderyhmät ja tarpeet

Sisältö ja toimintamuoto Mielikuva Tavoitettavuus I II III Hauskaa ja hyödyllistä (fun, benefits) Suosittua ja normatiivista (popular, normal) Helppoa (easy) Social marketing (Patrick Ladbury) Marketing mix (Neil Borden) Tuote (product) Mainonta (promotion) Hinta ja paikka (price, place) Vetovoimainen toiminta Kohderyhmän tarpeisiin juuri oikea sisältö mielekkäällä ja tarkoituksenmukaisella toimintatavalla. Kohderyhmän tavoittavalla monipuolisella viestinnällä välitetty oikea mielikuva toiminnasta. Kohderyhmälle oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa tapahtuva toiminta, johon on fyysisesti ja sosiaalisesti helppo osallistua.

Toiminnan tarkoitusten luontainen ja toimintaympäristöstä riippuva houkuttelevuus? A Haastavin toiminnan tarkoitus – Menestys vaatii enemmän työtä Helpoin toiminnan tarkoitus – Menestys vaatii vähemmän työtä B C D E 100% 0% 100% 0% 100% 0% 100% 0% 100% 0% Valtava kiinnostus Olematon kiinnostus

Toiminnan tarkoitus Toimintamalli 1 Sisältö ja toimintamuoto Toimintamalli 2 Sisältö ja toimintamuoto Toimintamalli 3 Sisältö ja toimintamuoto Toimintamalli 4 Sisältö ja toimintamuoto Mielikuva. ja tavoitettavuus Tarkoitus, kohderyhmät ja tarpeet A B C D Kansalaistoimintaa & palveluita

Menestyäkseen järjestön on pystyttävä: 1. Tunnistamaan heidän tarkoituspykälässä mainittua toimintaansa tarvitsevat ihmiset. => Jäsensegmentointi 2. Selvittämään tarkemmin heidän nimenomaiset tarpeet ja elämäntilanteet. => Jäsensegmentointi 3. Tuottamaan heille oikeanlaista sisältöä, oikealla tavalla, oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikeaan ”hintaan”. => Toimintamallien kehittäminen 4. Tavoittamaan heidät. => Viestintä