1 Aloitusvisa. Jakautukaa joukkueisiin ja keksikää joukkueellenne nimi. Vastatkaa seuraaviin kysymyksiin kirjallisesti. Arvatkaa, jos ette tiedä. Ohjeet.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Filosofian aloja ja suuntauksia
Advertisements

Itämainen filosofia Informaatioverkostojen koulutusohjelman neljäs luento.
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
FILOSOFISIA POHDINTOJA.  Mitä hyötyä on  matematiikasta  biologiasta  historiasta  filosofiasta  rakkaudesta?  Mitä on hyöty?
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
FILOSOFIAN KOE YLIOPPILASKIRJOITUKSISSA. Kokeen sisältö -Koetehtävät perustuvat kursseihin FI1-FI tehtävään riittävät 1. kurssin tiedot -Myös oppiainerajat.
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
FILOSOFIAN ARVOITUS (S. 10 – 13). Filosofian identiteettiongelma -Filosofia (kr. ”viisauden rakastaminen”) sai alkunsa antiikin Kreikassa n. 600 eKr -Kysymys.
Uskonnon opetus lukiossa Vuoden 2003 uskonnonvapauslain mukaan.
1 Tehtävien vastaukset. Taito (s. 16) Keksi ihmetteleviä kysymyksiä a)äärettömyydestä Esimerkiksi: Mitä ääretön tarkoittaa? Voiko avaruus olla ääretön?
YO-info syksy Koetilanne  Omia koepapereita ei tuoda, koetilanteessa annetaan tarvittava määrä paperia.  Koepaperiin jätetään marginaali.  Jokaisessa.
Opetusteknologia. Kysymykset Voisitko kertoa työstäsi? Kytöharju työskentelee Tampereen yliopiston tietohallinnossa. Onko työsi mielestäsi mielenkiintoista?
3. ELÄMÄNKULKU JA TERVEYS TERVEYSTIETO 7. IKÄJANA  Asiantuntijaryhmät: Lapsuus 0-11v Nuoruus 12-18v Aikuisuus 19-64v Vanhuus 65  v  Perehtykää apukysymysten.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
TEHTÄVÄ 1 ”Taide ja taito”
Opiskelijaksi lukioon?
The 9 block vision processing model
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
YK eli Yhdistyneet kansakunnat
Maailmankatsomus, valinnat ja vastuu
Taustatietoa Kysely avoinna sivuilla
1 MITÄ FILOSOFIA ON? FI1 LAJM.
TE1 Terveyden perusteet
Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)
Liikesaksan perusteet I
Peda.netin oma tila Luo peda.netin omaan tilaasi sivu Hiekanpään koulu 7-9lk Lisää sivun lukijoiksi kaikki sinua opettavat opettajat Tee sivun alle uusi.
Terveystiedon ainereaali
Filosofian alat TEOREETTINEN FILOSOFIA
Uuden ajan murros - Keskiajan ja renessanssin vertailua
Terveystiedon ainereaali
Hyvä elämä Kpl 11, s Emma.
Kurssin arviointi ja työtavat
Kumma nimi yrittäjyydelle…
Viisauden rakastamista……
Luovuusistunto Esittäjän nimi.
Pelastussuunnitelman opetusmateriaali oppilaille
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Tuomo Autio Psykologi Epshp
Filosofiaa lapsille -tehtävä (kaikille)
Ammatinen koulutus uudistuu
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kuntoutuksen kuumat perunat
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
X-breikki: LIIKKUVA AMIS SAKU ry.
Kirjoitusviestinnän opinnot yliopistossa
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
A2-kieli-info.
Koulutusiltapäivä lk. 7-9 opettajille
Yrtin tärkeät päivämäärät (BUS1LH001:28)
[kehittämisidean nimi]
Uusi suunta työelämään -hanke
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Voiko aisteja huijata?.
ryhmätyö seksuaalietiikan kysymyksistä
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Kurssivalinnat 2019  Tulevat abit.
PÄIHDEILMIÖ-RASTIRATA Tehtäväkortit
Luonnontiedeaiheinen projekti
Ruokakasvatusta yhdessä
Esityksen transkriptio:

1 Aloitusvisa

Jakautukaa joukkueisiin ja keksikää joukkueellenne nimi. Vastatkaa seuraaviin kysymyksiin kirjallisesti. Arvatkaa, jos ette tiedä. Ohjeet

1.Mikä seuraavista väitteistä on totta? a)Filosofia loppuu ihmettelyyn. b)Filosofia tarkoittaa sananmukaisesti viisauden rakastamista. c)Filosofia syntyy muinaisessa Egyptissä. Kysymys 1

2.Mikä seuraavista ei ole filosofian 1. kurssin tavoite lukion valtakunnallisen opetussuunnitelman mukaan? a)Opiskelija tuntee ja oppii erilaisten harjoitusten kautta soveltamaan filosofian työtapoja. b)Opiskelija oppii halkoman hiuksia, saivarteleman ja lyttäämään muiden näkemykset. c)Opiskelija perehtyy joihinkin keskeisiin filosofisiin kysymyksiin ja niihin liittyviin käsitteellisiin erotteluihin. Kysymys 2

3.Luetelkaa nimeltä kaikki tietämänne filosofit. Kysymys 3

4.Keksikää syitä, miksi filosofia on mukava oppiaine. Kysymys 4

5.Jos filosofia olisi eläin, mikä eläin se voisi olla? Perustelkaa. Kysymys 5

6.Perustelkaa väite: ”On tärkeää osata esittää näkemyksiä ja esittää niille perusteluja.” Kysymys 6

Vaihtakaa vastauksianne naapuriryhmän kanssa. Pisteyttäkää naapurinne vastukset seuraavien ohjeiden perusteella. Laskekaa lopuksi pisteet yhteen. Pisteyttäminen

1.Oikeasta vastauksesta (b-kohta) saa yhden pisteen. 2.Oikeasta vastauksesta (b-kohta) saa yhden pisteen. 3.Jokaisesta filosofista saa yhden pisteen, mutta tehtävästä voi kuitenkin saada enintään viisi pistettä. Jos ette ole varma, onko mainittu ihminen filosofi, tarkistakaa opettajalta. Pisteytysohjeet 1

4.Jokaisesta mainitusta syystä saa pisteen, mutta tehtävästä voi kuitenkin saada enintään viisi pistettä. 5.Osuivatko eläin ja perustelut mielestänne oikeaan? Antakaa vastauksesta 1  3 pistettä. 6.Kuinka hyvin ja kattavasti väite on perusteltu? Antakaa vastauksesta 1  5 pistettä. Pisteytysohjeet 2