Sote-tieto hyötykäyttöön - strategia 2020 Tieto hyvinvoinnin ja uudistuvien palveluiden tukena
Etunimi Sukunimi
Etunimi Sukunimi Kansalainen - pystyn itse Kanta-palveluihin omien hyvinvointi- ja terveystietojen tallennusmahdollisuus esim mittaustulokset, havainnot hoidon tehosta jne tallennus Omakantaan netin tai suoraan yhteensopivien laitteiden kautta tiedot omassa ja niin sovittaessa ammattilaisen käytössä hyödyllinen erityisesti kroonisten tautien seurannassa
Etunimi Sukunimi Ammattilainen - kyvykkäille käyttäjille fiksut järjestelmät Palvelujärjestelmä - rajalliset resurssit oikeaan käyttöön Lainsäädäntövalmistelu sosiaalihuollon ja terveydenhuollon asiakastietojen yhteinen hyödyntäminen sosiaalihuollon kirjaamisen yhdenmukaistaminen Kantapalvelujen käyttöönotot ja sisältölaajennukset sosiaalihuollon kansallinen tietovarantoratkaisu osaksi Kantaa suun terveydenhuolto, kuvantaminen, ensihoito asiakaskohtaiset yhteenvetotiedot helposti saataville ammattilaisten suorat käyttöliittymät Kantaan: ensiksi selain- ja mobiiliresepti
Etunimi Sukunimi Tiedon jalostaminen ja tiedolla johtaminen - tiedä ensin, johda sitten Lainsäädäntö tietojen toissijaisesta käytöstä mahdollistaa sote-tietojen käytön tukimukseen, johtamiseen ja innovaatiotoimintaan valmiina 2016 lakityöryhmä perustettu Tiedolla johtamisen vahvistamiseksi tietosisällöt, tiedonkeruu ja analysointi muutetaan vastaamaan sote-palveluiden ja sote-uudistuksen tarpeita ja vaatimuksia.”
Etunimi Sukunimi Ohjaus ja yhteistyö - sooloilusta samaan säveleen Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaiden roolin, palvelujen ja organisoinnin uudistaminen on tehtävä yhteistyössä. –esimerkkinä palveluntuottajien, Kuntaliiton ja valtion välinen Akusti-työ Tukea ja ohjausta yhteistyöhön –vaikuttavuutta ja luottamusta pitkäjänteisellä yhteistyöllä –rahoittajayhteistyötä tarvitaan strategian toimeenpanoon –ei tulosta ilman panosta, säästöjä ei tule ilman investointeja, investointeja ei tule ilman toimivampaa resurssiohjausta Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallintaa ja it-ratkaisuja pitää suunnitella mahdollisimman laajana kokonaisuutena, kauaskantoisesti, asiakaslähtöisesti ja organisaatioriippumattomasti. sosiaali- ja terveydenhuolto sekä sen toimintaympäristö ovat jatkuvassa muutoksessa. Siksi tiedonhallinnan ratkaisujen tulee olla myös muutettavissa mahdollisimman joustavasti, kun toiminnan rakenteet ja toimintatavat tulevaisuudessa muuttuvat.
Etunimi Sukunimi Infostruktuuri - pohja kuntoon Tavoitteena toimiva tuotanto ja yhteensopiva kehittäminen - tämä koostekalvoon jotenkin –Yhteentoimiva ja modulaarinen arkkitehtuuri –Tietoturva: saatavuus, eheys ja suojaus –Riittävät tietoliikenneyhteydet –Hyvät hankinnat Toimenpiteet lapsen tai muun omaisen puolesta asiointi sähköisesti Tietoturva ja tietosuoja –tietojärjestelmien, palveluntuottajien ja ammattilaisten sertifiointi ja valvonta - Juhalta jotain tähän
Etunimi Sukunimi KIITOKSET Innokylä - toimeenpanon materiaalit ja kommentointi: LinkedIn - keskusteluryhmä: et_ug_hm Strategiadokumentti: