Peikko Mummolassa - toimintamallin edellyttämät uudistukset Lahden kaupungin kotihoidon palvelu- kokonaisuudessa Lahden kaupunki Kotihoito Kotihoitopäällikkö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sivu 1 Tampereen kaupunki Tietotuotanto ja laadunarviointi Tampere Tampereen muuttoliike 1975–2006 Tulomuuton ja lähtömuuton volyymit ovat suurentuneet.
Advertisements

Yliopistoyhteistyö palvelujen kehittämisen tukena Erikoistutkija Lea Hennala Lappeenrannan teknillinen yliopisto Lahti School of Innovation Peikko mummolassa.
Suun terveydenhuolto Rovaniemi. Järkevä työnjako Hammashoitajan tehtävänkuva → Hammashoitajat ja lähihoitajat vastaavat omalta osaltaan potilas- ja työturvallisuudesta,
Vanhus- ja vammaispalvelut HYVINVOINTIA EDISTÄVÄT PALVELUT palvelupäällikkö Kirsi Oksanen PALVELUOHJAUS RUORI Ateriapalvelu Turvapalvelut Vanhusten.
Ikäihmisten hyvinvointipalvelut nyt ja tulevaisuudessa vanhustyön johtaja Anna Haverinen
Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina.
Lapin ja Länsi-Pohjan sote- seminaari Varautuminen ikäihmisten palvelujen tarpeen kasvuun Ylitorniolla Eeva Leukumaa Kari Askonen.
Hyvä vastaanotto-projekti Ylilääkäri Johanna Stenqvist Laatuverkostokokous.
Peikko Mummolassa- toimintamallin jalkauttaminen Lahden kaupungin kotihoidossa Lahden kaupunki Kotihoito Palveluesimies Kati Liikonen.
Työhyvinvointikysely Koulutuksen tutkimuslaitos Kysymysten ja osa-alueiden keskiarvot 2012, 2011 ja 2010 Vastaajia
Perusterveydenhuolto. Perusterveydenhuollon avohoidon kaikki lääkärikäynnit / asukasta.
MYK Päivätoiminnan sisällön kehittäminen Päivätoiminnan laajentuminen Vuosikello Henkilöstölle ja asiakkaille Haasteita: -Muistisairaita 1599.
Isyyden tunnustaminen neuvolassa - Muutokset äitiysneuvolatyössä
GPS-paikannusranneke
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Työelämäosaajana OKM.
TESSU OHJAAMOJEN TUKENA
Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
Esiselvitys & jatkoselvitys Tarkan tason toimintamallin määrittely
Pilottiterveysasemat Käyttö – ja väestötietoja
Lukemisesteiset lapset ja nuoret kirjaston asiakkaina
Perusterveydenhuolto 2015
Kempeleen kunnan johdon organisaatio
Kotihoidon asiakkaat marraskuussa 2016
KOTIHOIDON PALVELUOHJAAJA
Kuntouttavan päivätoiminnan malli
Tiimien toimintasuunnitelmapohja
Omaishoidon toimintamalli
Kumppanuuden monet ulottuvuudet
Monipalveluasiakkaan palvelujen tiedolla johtaminen
Uudenmaan SOTE-valmistelu Lapset, nuoret ja perheet
Henkilöstö kilpailutekijänä
PÄTIJÄ Ohjausryhmä Pätijä –hankkeen seminaari
”NORSSIEN TIEDERATSUN METSÄSTYS!”
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
OTE maakunnassa –polut kuntoon Polut hoitoon ja kuntoutukseen (OTE7) Kainuu Susanna Mikkonen, Minna Mäkäräinen.
KUOPION KAUPUNGIN KESÄTYÖSETELI 2018
TEPA –projekti ( ) Toiminta, tuotokset ja tulokset
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
TALVITYHYT Panostukset työhyvinvointiin näkyvät sairauspoissaoloissa
PEIKKO SEMINAARI HAMMASHOITAJA JA SUUHYGIENISTI KOTIKÄYNNILLÄ
Asva- hoitajan työ Martinlaakson terveysasemalla
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminnan tilastolukuja 2012–2016
Jyväskylän kaupungin valinnanvapauskokeilu ja sen laajennus
OT-keskus Erityistaso
(yksilöasioiden jaosto)
Kokemuksia lähipalvelusta
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
OTE maakunnassa -Polut kuntoon
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
[kehittämisidean nimi]
Tervetuloa Innokylään!
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
PERA Hanke PERA turvallisuusjohtamisen tietojärjestelmä osaksi pelastuslaitosten päivittäistä turvallisuustoimintaa PERA II jatkohanke.
Organisoituminen ja käynnistyminen
Asiakasraatitoiminta Etevassa
Asiakasprosessi hankkeissa
Ammattilainen ja palvelujärjestelmä korin tilanne
Osallisuuden toimintamalli
Oulun kaupungin vuorovaikutussuunnitelma
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
Kankaanpään kaupungin opetustoimen laatukriteerit, resurssien saavutettavuus ja osaaminen
YHDESSÄ TULEVAAN –
Haastavimpien asiakkaiden asumisen tukeminen
KUOPION KAUPUNGINKIRJASTO
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

Peikko Mummolassa - toimintamallin edellyttämät uudistukset Lahden kaupungin kotihoidon palvelu- kokonaisuudessa Lahden kaupunki Kotihoito Kotihoitopäällikkö Marja Laamanen

OHJELMISTOT

Taustatietoa Lahden kaupungin kotihoidosta  Koko kotihoito vuonna asiakkaita yhteensä noin 1000, joista palveluseteliasiakkaita 45  Henkilöstömäärä on 289, joista hoitohenkilöstöä 278 (23 varahenkilöä)  Vuonna 2009 käyntejä oli kpl ja vuonna kpl.  Asiakastyötunteja vuonna 2009 oli yhteensä tuntia ja vuonna 2013 niitä oli  Vuonna 2009 käyntejä hoitajaa kohden oli 1458 ja vastaavasti vuonna 2013 hoitajaa kohden käyntejä oli  Käyntien keskimääräinen kesto on hieman lyhentynyt 29 minuutista 25 minuuttiin.  Vuonna 2009 kotihoidon asiakastyötunteja oli 706 tuntia hoitajaa kohden. Vuonna 2013 vastaava asiakastyötuntien määrä oli 843 tuntia hoitajaa kohden.  Keskustan kotihoito Peikko Mummolassa pilottialueena, jossa asiakkaita 110 ja hoitajia 32

Miten liikkeelle ja mitä tehtiin?  Johdon yhteinen päätös vuoden 2013 keväällä ja johdon sitoutuminen ja tuki hankkeelle  Ruohonjuuritason ja johdon yhteistyö (suunnittelukokoukset, työryhmät, työpajat  Uudella tavalla ajattelua ja asenteissa muutosta  Innovaatioprosessin yhtenä tavoitteena on muuntaa vuonna 2013 voimaantullut vanhuspalvelulaki konkreettisiksi teoiksi kotihoidon asiakkaiden arkeen.  Kotihoitohenkilökunnan ja suun terveydenhuollon kenttähenkilökunnan tiivis yhteistyö käytännön työssä (mm. esitietolomake laadittu yhdessä, yhteiset kotikäynnit jne.)

Peikko Mummolassa nyt ja jatkosuunnitelmat Pilottialueella täyttä työtä ja konkreettisia toimenpiteitä Jalkautuminen syksyn ja tulevan vuoden aikana muille kotihoidon alueille Jne …..