K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Advertisements

Markku Salakka KTK 258 ALAKOULUN USKONTO Markku Salakka KTK 258.
Biologian ja maantieteen pedagogiikka, 5 op
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Etelä-Suomen Sote-alue (järjestämisvastuu) Etelä-Suomen neuvottelukunta Verkosto kaikkien eri toimijoiden kesken. 1-2 krt vuodessa puolen päivän työseminaari.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Arviointi osana oppimisprosessia
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Muuttumisen MahdollisuudeT
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
ÄIDINKIELI JA kIRJALLISUUS 1. KURSSI
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Tuloksellinen Java-ohjelmointi
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
o7318so Seniori- ja vanhustyö 6 op
Arjen sujumisen tukeminen
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
TE1 Terveyden perusteet
Datan avaamisen ohjeistus
TOIMENKUVAKARTTA / JOHTOKUNNAN JÄSEN
Liikesaksan perusteet I
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
Opetussuunnitelman rakennekuva WELLNESS-TRADENOMI 210 OP
AI 4 Tekstit ja vaikuttaminen Opiskelija
AIKATAULU & VIESTINTÄ:
Omppu-diplomi ja Omppu-kokoelma
Kielitietoisuus.
Web-sovellusten kehittäminen - Aloitusluento
Oppijalähtöiset verkko-oppimisympäristöt, 3 op
Datan avaamisen ohjeistus
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Tervetuloa Innopajaan
Tavoite- ja kehityskeskustelut prosessina, syksyllä 2014
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Suun terveydenhoidon ammattiliitto STAL ry
Kevät 2018 Dosentti, FT, yliopistonlehtori Eira Suhonen
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Laadukas verkkototeutus -valmennus Syksy 2018
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
Toiminnallinen tilasuunnittelu, 2 ov
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Yhteistyöllä vesistöt kuntoon Ikaalisten reitillä
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
PERHEEN AITO KOHTAAMINEN
Metallurgian seminaari
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
w w w . v i r t u a a l i a m k . f i Tietokantojen hallinta, 2 ov
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
Asiakasraatitoiminta Etevassa
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Teollisen suunnittelun vaikuttavuus
NV:n uusi viestintästrategia työseminaari
Hallintomenettely- ja hallintoprosessioikeus
Palokuntatoiminnan viestintästrategia
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014

Tavoitteet  Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän suunnittelun keskeiset osa-alueet ja vaiheet ja osaa soveltaa tietoja yrityksen tai yhteisön viestinnän suunnitteluun.  Hän tunnistaa markkinointiviestinnän keinot ja osaa arvioida niiden soveltuvuutta eri tilanteisiin.  Opiskelija osaa suunnitella yrityksen tai yhteisön markkinointiviestintää tehdä yhteistyötä mainostoimiston kanssa

Sisältö  markkinointiviestinnän tehtävät ja tavoitteet, yrityskuva ja brändi, integroitu markkinointiviestintä  viestintäprosessi, viestinnän osatekijät ja viestinnän vaikutustavat  markkinointiviestinnän keinot  mainonta, myynninedistäminen, tiedotus- ja suhdetoiminta, suoramarkkinointi, digitaalinen markkinointiviestintä ym.  markkinointiviestinnän suunnitteluprosessi, suunnittelun eri tasot  yhteistyö mainostoimiston kanssa

Toteutus  Opintojakson kokonaistuntimäärä on noin 80 h opiskelijan työtä (3 x 27 h):  lähiopetustunnit (32 h): luennot, keskustelu, harjoitus/ryhmätehtävät, oppimistehtävien käsittely, yritysvierailu/vierailijat, tentti  oppimistehtävien tekeminen (2 kpl)  tenttiin valmistautuminen: kirja, Oivassa oleva materiaali ja omat muistiinpanot  Vieras ti 18.2.: Projektijohtaja Jori Nissinen, Mainonnan Työmaa  Ryhmätentti ke 26.2.

Oppimistehtävät  Jonkin yrityksen tai yhteisön markkinointiviestinnän analyysi (yksilö- tai parityö)  Johonkin markkinointiviestinnän keinoon perehtyminen ja posterin suunnittelu ja toteutus (ryhmätyö)

Suoritusvaatimukset ja arviointi  oppimistehtävä 1 (0,3 op): hyväksytty suoritus  oppimistehtävä 2 (0,7 op): arviointi  osallistuminen yritysvierailijan luennolle tai korvaava tehtävä  ryhmätentti ke (2 op), arviointi 1 - 5

Kirjallisuus  kirjallisuus  Isohookana Heli Yrityksen markkinointiviestintä. Helsinki: WSOYPro  Oivassa oleva materiaali ja omat luentomuistiinpanot  markkinointiviestinnän eri keinoista löytyy runsaasti kirjallisuutta  kannattaa myös lukea alan ammattilehtiä, mm. Markkinointi ja mainonta –lehteä tai Mainostajawww.marmai.fi  sekä tutustua alan järjestöjen sivuihin, esim. Markkinointiviestinnän toimistojen liitto Mainostajien liitto ja Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto