MATEMAATTISIA MALLEJA I Mab 3 Meri Sirkeinen Siikajoen lukio.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yleistä Läsnäolovelvollisuus Poissaolojen selvitys Käyttäytyminen
Advertisements

MB 3 Lineaarisia polynomifunktioita
Polynomifunktiot MA 02 Läsnäolovelvollisuus Poissaolojen selvitys
MAB8: Matemaattisia malleja III
Funktiot ja yhtälöt MA 01 Läsnäolovelvollisuus 100 %
Lineaarisia malleja.
5.1. Tason yhtälö a(x – x0) + b(y – y0) + c(z – z0) = 0
Analyyttinen geometria MA 04
Integraalilaskenta MA 10
Iitin yläkoulu 9. Luokka Antti Halme
Iitin yläkoulu 9. Luokka Antti Halme
Iitin yläkoulu 9. Luokka Antti Halme
Uskonnon kurssin arviointikriteerit
ARJEN HISTORIA HI08.
Vektorit MA 05 Mihin lukiolainen tarvitsee matematiikkaa
Numeerisia ja algebralllisia menetelmiä MA 12
Derivaatta MA 07 Derivaatta tarkoittaa geometrisesti käyrälle piirretyn tangentin kulmakerrointa.
Oppikirja: Kokkonen ym. : Lukion biologia
MAB8: Matemaattisia malleja III
TMA.003 / L3 ( )1 3. Funktioista 3.1. Kuvaus ja funktio Olkoon A ja B ei-tyhjiä joukkoja. Tulojoukon A  B = {(x,y) | x  A, y  B} osajoukko on.
ARVIOINTI Vanhempainilta
1.2.1 KÄÄNTEISFUNKTIO JA SEN KUVAAJA
1.1. Itseisarvo * luvun etäisyys nollasta E.2. Poista itseisarvot
Taulukkolaskennan perusteet
LINEAARINEN MUUTOS JA KULMAKERROIN
2.4. Raja-arvo äärettömyydessä ja raja-arvo ääretön E.1.
3.1.2 Skalaaritulo eli pistetulo
3.2. Ensimmäisen asteen polynomifunktio
1. Usean muuttujan funktiot
*14. Kolmiossa yksi kärki on origossa, toinen pisteessä A= (9, 0), B=(3,6) Osoita, että kolmion pyörähtäessä x-akselin ympäri syntyvän kappaleen tilavuus.
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
1.4. Integroimismenetelmiä
Kymmenkantainen logaritmi
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Esitelmä 4 – Jussi Kangaspunta Optimointiopin seminaari - Kevät 2007 Kaksiulotteiset kuvaukset 2/2.
Suoran yhtälön muodostaminen
2.1.2 Tason vektori koordinaatistossa
Funktio.
Paraabelin huippu Paraabelin huippu
Suora Suorien leikkauspiste Yhtälöparin ratkaisu
3.3. Käyrän tangentti ja normaali
3.1. SOVELLUKSIA, pinta-ala
Neperin luku e ja funktio y = ex
Suorien leikkauspiste
Funktio ja funktion kuvaaja
MAB3 suorat.
Funktion kuvaajan piirtäminen
Vektorit Trigonometria
Keskinopeus.
Mitä osattava (minimivaatimus)?. Yhtälöiden ja epäyhtälöiden ratkaiseminen –Huom! Määrittelyehdot Peruslaskutoimitukset –polynomien erityisesti binomin.
Ro -12B Oppituntien ajat, opinto-opas s. 6 Miten lukiossa opiskellaan, s.9.
Excel kaikille lyhyesti ja helposti Funktiot Yleistä funktioista, perusfunktiot Funktiot: SUMMA, KETJUTA, JOS, PHAKU, JOSVIRHE, SUMMA.JOS =PHAKU(B2;$H$2:$I$5;2;EPÄTOSI)
TE2 NUORET, TERVEYS JA ARKIELÄMÄ
Lukion kemia 3, Reaktiot ja energia
21. Tasainen etenemisliike on liikettä, jossa kappaleen nopeus ei muutu  
Psykologian arviointiperusteet
3 Suureyhtälöt Fysiikan tehtävän ratkaisu:
Vanhempainilta -15 Keuruun lukio internetissä
FYSIIKKA - oppi luonnosta
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Suoran yhtälön muodostaminen, kun suoralta tunnetaan 2 pistettä
Kurssin arviointi ja työtavat
Kuutio 8 5. Yhtälö ja epäyhtälö
k-kantaisen eksponenttifunktion ominaisuuksia
5 Matemaattinen malli Yleisin ja yksinkertaisin matemaattinen malli
Kuutio 2. Geometrisia kuvioita
YHTÄLÖPARI 1.1. Yhtälöparin ratkaiseminen piirtämällä
Itseisarvo ja vastaluku
Kertausta FUNKTIOISTA MAB5-kurssin jälkeen (Beta 2.0)
Samankohtaiset kulmat
Pääsy- ja soveltuvuuskokeet sekä lisänäytöt Kielitaidon arvioinnin tulokset Harkinnanvaraiset päätökset
Esityksen transkriptio:

MATEMAATTISIA MALLEJA I Mab 3 Meri Sirkeinen Siikajoen lukio

Kurssisuunnitelma Sisältö 1. Mallintaminen koordinaatistossa Pistejoukko koordinaatistossa 2h Funktio 2h 2. Lineaarinen malli Kulmakerroin ja suoran yhtälö 2h Suoran yhtälön määrääminen 2h Suorien leikkauspiste 1h Suorien yhdensuuntaisuus ja kohtisuoruus 2h

3. Eksponentiaalinen malli Eksponenttifunktio 1h Eksponenttiyhtälö 2h Eksponenttiyhtälön sovelluksia 1h Potenssiyhtälö 2h Eksponenttifunktio matemaattisena mallina 1h 4. Kertaus Kertaus 1-2h Yhteensä 19h

Arviointi Arvioinnin lähtökohta on kokeesta saatu arvosana + tuntiaktiivisuus + tehdyt kotitehtävät. (Merkitään listaan: 80%=3p., 60%=2p. ja 30%=1p. Pisteet lisätään kokeen pistemäärään). Kurssiarvosanaan vaikuttaa lisäksi tuntiaktiivisuus, asenne ja poissaolot. Tämän ns. jatkuvan näytön perusteella voi arvosana laskea 1 tai nousta 1-2 numerolla!

ALKUTESTI

KOORDINAATISTO Koordinaattiakselit erottavat koordinaatistosta neljä osaa, joita kutsutaan neljänneksiksi

eli

Maol s. 36

Tehtäviä: s. 14: 2, 3, 4, 6