Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, missä tahansa Omalta koneelta toimiva ja helposti toteutettava verkkokokous opetuksen, ohjauksen ja kokousten välineenä.
Advertisements

KyläNetti - sivun tekeminen • KyläNetti-sivustoon on luotu valmiiksi esimerkinomainen sivurakenne, jota voi vapaasti muokata • Kaikki sivut eivät ole näkyvissä.
Valitse haluamasi raportti, jonka parametreja haluat muuttaa ja tuplaklikkaa sitä.
Tuotannonohjaus ja dokumentointi
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Peda.net 1 Jarkko Lampinen 2008 Verkko-opetuksen mitoitus.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
(Kirjoita tähän tehtävän otsikko esim. Ti-te-tehtävä 2. PP:n kotitehtävä) (Kirjoita tähän oma nimesi ja päivämäärä)
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
AIEMMIN OPITUN TUNNISTAMINEN HOLLANNISSA
KV- JA URAPALVELUT Anu Honkanen Kansainvälinen harjoittelu osana opintoja Työrymä 2 Bolognan vanavedessä –seminaari: Kansainvälisyys korkeakoulujen.
VERKKO-OHJAUKSEN SUUNNITTELU – OPISKELUN JA OPPIMISEN OHJAUS
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Metropolialueen tpk- koulutuskalenteri Tapahtuman lisääminen kalenteriin Ulla Timonen.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Näyttötutkintostrategian jalkauttaminen Pohjois-Karjalan Aikuisopistossa alkaen Aino Rikkinen.
Oppisopimuskoulutus Jouni Kyllönen.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Työpaikkakouluttajan ABC
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Työpaikkakouluttajan ABC
OPETUS 2500 h TENTIT (300 h) TUTKINTO (O 2 ) (8000 h) OPPIMISTEOT (O 0 ) ( X h) OPPIMINEN (O 1 ) NÄKÖKULMIA OPINTOJEN SEURANTAAN OPPIMISTULOS LAADUNARVIOINNIN.
Robottiprojektin kirjalliset työt Projektisuunnitelma Projektiraportti (väli-, loppu-) Esitysmateriaalit Muistiot palavereista Tekniset selvitykset ja.
RAPORTTIEN JA WWW-SIVUJEN OHJEET Projektityökurssi KLTITE05OH/SU.
Projektin kirjalliset työt. Muistiot Ryhmän sisäinen tiedon tallentamisen muoto Päätökset voidaan palauttaa mieleen Poissaolija saa tiedon päätöksistä.
KISÄLLISTÄ MESTARI TUPA ANTERO STENIUS.
The HUR Natural Transmission Paineilma-vastus Edut Portaaton vastuksensäätö Tasainen vastus myös nopeassa liikkeessä Turvallista ja tehokasta Matala.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Tuuleta Osaamistasi Euroopassa  Työ- tai opiskelupaikan hakeminen ja osaamisen osoittaminen ulkomailla  Näin kokoat Europassin: mistä.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Korppi ohjauksen välineenä (Ehops)
OPPIMISEN ARVIOINTI TYÖKALUN KÄYTTÄMINEN OPETTAJA
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Työelämälähtöisyys Valmassa
HUIPPU Elokuu 2017.
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Työelämän tekstejä sähköposti.
Nuorten oppisopimuskoulutus
Milloin oppisopimuskoulutus on hyvä vaihtoehto
Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Logistiikkakoulutus Keski-Suomessa
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
Ohje yhdistyspalvelut-sivustolle
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Projektinhallinta ja opiskelu
Saimaan ammattiopisto Sampo
Laaja-alainen arviointi
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Kuvio 1 Tietotekniikan laitoksen kehitettävä opinto-ohjausmalli
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke

Mobiilisovellusten käyttö Mobiilisovellukset sopivat työpaikalla oppimisen ohjaukseen seurantaan raportointiin

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Työpaikalla oppimisen ohjaus Mobiilisovelluksella voidaan työpaikalla oppimista ohjata sisällyttämällä raporttipohjiin mm. oppimisen tavoitteet oppimisen sisältö esim. millaisia oppimistehtäviä tai työtehtäviä tulee suorittaa oppimistehtävän eri vaiheet, esim. oppimistehtävän suunnittelu oppimistehtävän suorituksen raportointi itsearviointi kyseisestä suorituksesta vertaisarvioijan arviointi suorituksesta

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Työpaikalla oppimisen raportointi Mobiilisovelluksen kautta opiskelija raportoi suorittamistaan oppimistehtävistään. Kyseiset raportit opintojen ohjaaja näkee reaaliaikaisena. Opiskelija esittää raportissaan esim. mitä teki miten teki miksi teki  raporttipohjat ovat muokattavissa eri tutkintoihin soveltuviksi

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Työpaikalla oppimisen raportointi Mobiilisovellutus mahdollistaa monipuolisen raportoinnin. Opiskelija voi liittää raporttiinsa tekstin lisäksi tiedostoja valokuvia videoita

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Työpaikalla oppimisen seuranta Mobiilisovelluksen kautta voidaan seurata opiskelijan oppimisen edistymistä Mitkä opintoihin kuuluvat oppimistehtävät on suoritettu  Raporttipohjassa määritellyt tehtävät Oppimistehtävässä osoitettu osaaminen  Opiskelijan laatima raportti Oppimistehtävässä osoitetun osaamisen arviointi  Opiskelijan itsearviointi  Vertaisarvioijan tmv. antama arviointi

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Käytettävä ohjelmisto Työssä oppimisen raportointiin on käytetty Kotopro –dokumentointi ohjelmaa. Raportointiin voidaan käyttää ohjelmassa valmiina olevia pöytäkirjapohjia valmiista pöytäkirjapohjasta opettajan muokkaamia pohjia täysin uusia opettajan muokkaamia pohjia

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Pöytäkirjan jakaminen Työssä oppimisen raportointia varten voidaan haluttu pöytäkirjapohja jakaa opiskelijalle hänen sähköpostiosoitteeseen. Opiskelija saa sähköpostiinsa viestin, jonka ohjeiden mukaisesti hän pääsee kirjautumaan Kotopron käyttäjäksi ja voi avata pöytäkirjapohjan millä tahansa mobiililaitteella.

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Pöytäkirjan jakaminen Työssä oppimisen raportointia varten voidaan haluttu pöytäkirjapohja jakaa opiskelijalle hänen sähköpostiosoitteeseen. Opiskelija saa sähköpostiinsa viestin, jonka ohjeiden mukaisesti hän pääsee kirjautumaan Kotopron käyttäjäksi ja voi avata pöytäkirjapohjan millä tahansa mobiililaitteella.

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Pöytäkirjapohja

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Raportin laadinta ja kuvien lisäys

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Oppimistehtävän raportti Valmis raportti tallentuu pdf –muotoon.

Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke Oppimistehtävän raportti