1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 1 Pvm Tekijä RISE 2011-2013  Reintegration into Society through Education and Learning  Vankilaopetuksen kv-projekti.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työhönvalmennuksella työelämään
Advertisements

ELPiPL – European Language Portfolio on student’s journey through studies into professional life Seinäjoki Heli Simon, Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
Työvoiman maahanmuuton ennakointiseminaari Sairaanhoitajien kysyntä ja tarjonta Euroopassa Tutkija Virpi Jylhä, Itä-Suomen yliopisto, Sosiaali-
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Leena Koskimäki, Hämeen ammattikorkeakoulu Liiketunnistin Kinectin hyödyntäminen opetuksessa.
Kansainvälinen yhteistyö.
Työseminaari: erittäin vähän liikkuvat, liikunnasta syrjäytymisvaarassa olevat Hotelli Holiday Inn, Messukeskus
Tutkimus- ja kehittämisprosesseja keväällä 2012 Heikki Hannula.
Kiihdytys yhdestä kuuteen Oppisopimusliikkuvuuden lyhyt oppimäärä.
4/2002 Keskeiset tavoitteet tukea CIMOlle asetettujen tulos- ja palvelutavoitteiden saavuttamista vahvistaa yhteisöviestinnän keinoin CIMOsta julkisuudessa.
YHTEISTYÖSSÄ ON VOIMAA! Salon ammattistartin yhteisöprojekti; KOTIVÄENILTA
LIIKE-RESTO-OPS-linjaukset Kaija Sääski.
Routes towards Europe RTE Oppimiskumppanuushanke vuosina
Tulevan ohjelmakauden ( ) suunnittelua Tiedonkulun tehostaminen ja koulutuksen kehittäminen B1.2 Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus,
Tuetun oppisopimuksen kehittäminen Etelä-Suomen verkostohanke Hankkeen aloitusseminaari Ulla Poutiainen
Rendez-vous 21: what does it take to be 21 in the 21st century Maritta Riekki Myllytullin koulu CIMO
Seminaarin tavoitteet Murmanskissa joulukuu 2010 Mare Rantaniemi ja Natalia Strelskaja Projektipäälliköt.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Pielisen Karjalan kehittämiskeskus Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy PAWT: Työssä kaiken ikää TERVETULOA! Asko Saatsi Toimitusjohtaja, KTT PIKES.
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi eTwinning Yrjö Hyötyniemi Opetushallitus
WBL–TOI Manual -projekti Development of work-based learning by transferring existing good practices in Common Quality Assurance Framework 2008−2010 Project.
Työssäkäyvien graduseminaari Valmiiksi työn ohessa - hankkeessa Työelämää ja opintoja –iltapäivä Sanna Talja, prof. mvs. Informaatiotutkimuksen.
HENKILÖSTÖKOULUTUS GLOBAALISSA YRITYKSESSÄ - Pilottiprojekti Nokia Mobile Phones Tuomo Rintamäki Teknillinen korkeakoulu Koulutuskeskus Dipoli Kansallisen.
HUKI-projekti pähkinänkuoressa 2010 Lajipäällikkö-valmentajapäivät Lahdessa Leena-Maija Talikka Projektipäällikkö Skills Finland ry ”Tulevaisuus.
LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership
Laatua ammatillisen koulutuksen arkeen LARK 3 -hanke Sari Mikkola
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Levels? Matti Isokallio Berliinin kommunikea “Ministers encourage the member States to elaborate a framework of comparable and compatible qualifications.
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Aloitusseminaarin ohje
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ. JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Vaihdossa olleet opiskelijat vuonna 2013 (Eurooppa) 1 – 10 vaihto-opisk. 11 – 30.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut FinELib ja Open Access Arja Tuuliniemi, palvelupäällikkö, FinELib Kirjastojuridiikan seminaari
Uusi, nuoria aktivoiva ympäristökasvatusohjelma luokkien, yläkoulun ja toisen asteen opetukseen! Ympäristöreportterit.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Taitajasta mestariksi Taitajat framilla -seminaari Seinäjoki ke opetusneuvos Seija Rasku Skills Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja.
SOS II Rakenteellinen sosiaalityö Työpaja 1 Tampere
Steinerpedagoginen OPS-RUNKO -projekti Steinerkasvatuksen liitto 2013.
Esteettömyyden ja yhdenvertaisuuden edistäminen Turun yliopistossa
LinkINjob: job-hunting with the help of librarians
Jyväskylän Lyseon lukio
Borgarnes, Islanti ( ).
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
Unelma Lasten ja nuorten hyvinvoinnin eteen tapahtuva työ
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Musiikkipedagogi (ylempi amk) / Tanssinopettaja (ylempi AMK)
Bioanalytiikan/radiografian kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma Bioanalyytikko (ylempi AMK)/Röntgenhoitaja (ylempi AMK) 30 op Alakohtaiset ammatilliset.
Tutustu intraan:  opiskelu opiskelijapalvelut
Palveluiden pohjana pärjäävyys – kuinka rakentaa Lapset puheeksi -työhön pohjautuva palvelurakenne? Mika Niemelä.
Marttaliiton #järkiruokaa lautasella -seminaari, Mitä on ruokataju?
Merja Lyytikäinen ja Hanne Savolainen
Innopaja
Jyväskylän Lyseon lukio
Euroopan parlamentti – kansalaisten ääni
Innopaja
Go international! Vaihtoinfopäivä
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Toward Active Old Age ”Kohti Aktiivista Vanhuutta”
Esityksen transkriptio:

1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 1 Pvm Tekijä RISE  Reintegration into Society through Education and Learning  Vankilaopetuksen kv-projekti  GRUNDTVIG Learning Partnership / Lifelong learning programme  Suomen toimisto / CIMO

2 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 2 Toimijat 1.FrauenComputerZentrumBerlin (Koordinaattori), Saksa 2.Consortium Vilwasswnenonderwijs L4 vzw, Belgia 3.Defi-job, Lukxenburg 4.Etelä-Suomen rikosseuraamusalue, Suomi 5.Vollzugsdirektion, Itävalta 6.Johannes Gutenberg- Universität Meinz / Zentrum fur wissenschaftliche Weiterbildung, Saksa 7.Educational Disadvantage Centre, St. Patrick´s College, Dublin City University, Irlanti 8.Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus, Suomi Pvm Tekijä

3 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 3 Miten RISE syntyi  RISE:a edelsi HIPPO-projekti ( GLP), jonka päätavoitteita olivat: a) Vaihtaa toimijoiden tietotaitoa vankiopiskelijoiden yksilöllisten oppimispolkujen rakentamisessa b) Perehtyä vankilaopetuksen rakenteisiin eri maissa  Hipossa toimijoina olleet partnerit ehdottivat uuden projektin hakemista, jotta työ voisi jatkua  Partnereista yksi Norjasta, Ranskasta, Espanjasta ja Suomesta jäi pois  Uusia partnereita tuli yksi Itävallasta, Irlannista ja Suomesta (IJKK) Pvm Tekijä

4 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 4 RISE:n tavoitteet  Vankiopiskelijoiden uudelleenintegrointi yhteiskuntaan opetuksen ja oppimisen avulla: -Opiskelijoiden oppimistarpeiden kartoitus - Verkostoyhteistyön kehittäminen vankilaopetuksen kontekstissa vankiloiden sisällä ja ulkopuolella - ”Inside-outside”- tematiikan pohtiminen (mm. opintopolut) Pvm Tekijä

5 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 5 Mitä tehtiin Järjestettiin 7 työseminaaria joihin osallistui partneriorganisaatioiden toimijoita sekä heidän verkostotoimijoita ja asiantuntijoita  1. Aloitusseminaari Berliinissä  2. ”Individual Educational Plan” / Leuven, Belgia  3. ”Basic Skills / Learning Environment”, Järvenpää-Helsinki  4. ”Bridging Working and Learning In Prison”, Viini, Itävalta  5. ”Lifelong learning strategiestowards the socially excluded group of prisoners”  6. ”Qualifying and motivating prison staff”, Mainz, Saksa  7. Päätösseminaari ja yhteisen julkaisun, Proposal Paper, julkaiseminen ja esittely, Givenich, Luxenburgh Pvm Tekijä

6 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 6 Työskentelytavat  Seminaareihin valmistauduttiin tekemällä aiheesta ns. kotitehtäviä  Järjestäjän toimesta kotitehtävämateriaalista tehtiin koosteet jatkotyöstämistä varten  Työstäminen tapahtui pääsääntöisesti ns. learning-cafe tyyppisesti keskustellen  Järjestävä organisaatio hankki seminaareihin asiantuntijat ja aiheisiin liittyvät esitykset Pvm Tekijejä

7 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 7 Työskentelytavat  Seminaarien välillä käytiin toimijoiden kesken aktiivista keskustelua teemoista mm. Moodlessa ja sähköpostitse  Kunkin seminaarin yhteyteen oli järjestetty tutustumisia vankilaopetusta järjestäviin laitoksiin  Seminaareihin osallistujilla oli mahdollisuus vierailukäynneillä vaihtaa ajatuksia käytännön toimijoiden ja asiakkaiden kanssa Pvm Tekijä

8 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 8 Position paper  Järvenpää-Helsinki seminaarissa syntyi ajatus asiantuntijajulkaisun kirjoittamisesta laajempaan jakeluun  Päätettiin koota yhteinen julkaisu niistä teemoista joita käsiteltiin seminaareissa ja jotka nousivat esiin keskusteluissa  Suuren työn tulos saatiin valmiiksi Luxenborghin päätösseminaariin, jossa se esiteltiin ja julkaistiin Pvm Tekijä

9 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 9 Position paper  Kaikki partneriorganisaatiot tuottivat sisältöjä julkaisuun  Julkaisussa esitellään ”RISE- priciples” ja niihin liittyviä ”Models of Good Practice”  Irlantilainen partneri (Educational DisadvantageCentre, St. Patrick´s College, Dublin City University) teki suuren toimitus- ja kokoamistyön. Myös julkaisun taitto on heidän käsialaansa. Pvm Tekijä

10 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 10 Position paper  RISE-principles 1. Person at the Centre 2. Common Cordinated Mission 3. Continuum of Education and Learning 4. Strengthening the Evidence Bace 5. Advocacy of Prison Education and Learning Pvm Tekijä