Lapin yliopiston visuaalinen ilme 2004 - 2006 Graafinen ohjeisto:

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sommittelusta.
Advertisements

Kypsyysnäyte Kypsyysnäyte on oppimiskokemus ja työnäyte sekä väline opinnäytetyön esilletuontiin.
Voimisteluliiton ilmeen uudistus
Graafinen ohjeisto Varkauden Urheiluseurat ry 1.
Uusi Leader-brändi 2014 Mikä, miksi ja miten?.
Verkkosivujen suunnittelu Tarja Chydenius
T3MM54 Visuaalisen ammattilaisen esitys Heikki Hietala.
Projektin eteneminen •Ajatus => toteutus •Muodon määrittely •Julkaisulla on aina joku muoto, hyvä tai huono •Valittava: –Kirjaintyypit –Kuvat –Värit –Paperi.
Osaamisen ja sivistyksen asialla Yliopistojen vuonna 2007 alkavasta koulutuksesta ja syksyn 2006 tilastoista tiedottaminen Pirjo Karhu
GO – Graafinen ohjeisto
Ministeriöverkoston kokous Kohti kestävää tuottavuutta - työelämän laatu, innovaatiot ja tuottavuus -hankkeen käynnistäminen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Informaatioteknologian tiedekunta 2006 Prosessien mallinnus IT-tiedekunnassa Pro.Laatu.Pro Tommi Kärkkäinen Olli Hokkanen Miika Nurminen.
Prosessin analysointi ja töiden viimeistely
Hyvä PowerPoint-esitys
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Kokonaisuuden suunnittelu
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
Tervetuloa. Yleistä Videcam Oy:stä  Erikoistunut sähköisen markkinointiviestinnän sisältötuotantoon  Perustettu vuonna 1987  Toimipiste Technopolis.
Professori Pekka Kauppi, Bio- ja ympäristötieteiden laitos, HY: Miksi yliopistotutkija tallentaa julkaisuarkistoon? JULKAISIJAN ILTAPÄIVÄ 2007 Julkaisuarkistojen.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Suorakaiteen muotoisiksi Pötkylän oltava riittävän pitkä, koulutusohjelmasta riippuen, periodit tultava selkeästi esiin, jotta jaksojen sijoittuminen selkeä.
KIMPISEN KOULUN LOGON SUUNNITTELUKILPAILU 2015.
OPINTO-KOKONAISUUS pakolliset suun. suor. ~~~~~~ kv ~~~~~~ kv04 ~~~~~~~ s05 valitse jompikumpi ~~~~~ ~~~~ valitse 8ov mitä haluat seuraavista.
Projekti  Projektina luoda Suomen Snookerille viralliset nettisivut  Koostaminen Drupal-järjestelmällä.
Aloitussivun otsikko Arial boldattu 24/30 pistettä Aloitussivun lisärivi, esim. tekijän nimi ja päiväys, Arial 20/30 pistettä Teologinen tiedekunta.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Versio Kanta graafinen ohje. Kansallinen Terveysarkisto 2 Sisältö  Kirjoitusasu  Tunnus  Värillinen, musta – valkoinen, värillisellä taustalla.
Graafinen suunnittelu Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua. Se on sovellettu taidemuoto, joka auttaa katsojaa tulkitsemaan viestiä. Graafista.
Ruotsin kielen merkitys Suomessa Ohjelmakoordinaattori Mikael Hiltunen Siirry Prezi-esitykseen.
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Jyväskylän yliopistopainon palveluja opiskelijalle Petri Hakkarainen 2015
Pääotsikko Arial Bold 32 pistettä Alaotsikko Arial 18 pistettä pp.kk.2015.
Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva.
Rakenteellinen kehittäminen, Lapin malli Rehtori Pentti Tieranta
Esityksen otsikko Alaotsikko, ja/tai otsikkoa tarkentavaa tekstiä.
Opiskelijaksi Oulunsalon lukioon. Uusien opiskelijoiden valinta keväällä 2014  Oulunsalon lukiossa on 80 aloituspaikkaa kevään 2014 yhteishaussa  Lukioihin.
It-palveluiden palvelukysely henkilökunnalle Helmikuu 2013 (630 vastaajaa) Lokakuu 2014 (430 vastaajaa) Lapin AMK, Lapin Yliopisto, Rovaniemen koulutuskuntayhtymä.
Vaikuttava viesti Anu Mustonen
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
Helsingin normaalilyseo Jani Kiviharju Syksy 2016
Tuotteen dokumentointi
NELJÄ VUODENAIKAA.
HOUKUTTELEVA OTSIKKO! [ROCKWELL, 28pt, CAPS]
HOUKUTTELEVA OTSIKKO! VÄLIOTSIKKO ROCKWELL (BOLD), 18 pt
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
PDG Maija-Liisa Heikkilä
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
esimerk ki- kansi 1 Esirivi Otsikkoesimerkki 1
Polkuja työhön.
Puhetilanteen kieli.
TalentShare: Intro henkilöbrändäykseen
Opetussuunnitelmatyö
Tekstikokonaisuuden analyysi
Ruotsin kielen merkitys Suomessa
UUDET VERKKOSIVUT 2014 Tavoitteet
HOUKUTTELEVA OTSIKKO! [ROCKWELL, 28pt, CAPS]
Suomen vuodenajat syksy kevät kesä talvi.
Ruokaketjun hanketapaaminen
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Kirkkona monikulttuurisessa yhteiskunnassa
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
HOUKUTTELEVA OTSIKKO! VÄLIOTSIKKO ROCKWELL (BOLD), 18 pt
Valtiotieteellinen tiedekunta
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Perguntas Unidade 6.
Otsikko Martti 21 pt Otsikko Martti 21 pt Otsikko Martti 21 pt
Marttojen powerpoint esityspohja 2019
GRAAFINEN OHJEISTO
Esityksen transkriptio:

Lapin yliopiston visuaalinen ilme Graafinen ohjeisto:

Miksi yhtenäinen ilme? Tunnettuus - valitsemme mieluummin tutun kuin tuntemattoman Näkyvyys - visuaalinen viesti on nopea ja tehokas - toistuva viesti jää mieleen Yhtenäisyys - yksimielisyys, vahvuus, luotettavuus Hyvä laatu ja maine - Lapin yliopiston tunnus ja visuaalinen ilme ovat laadun tae

Visuaalinen ilme: Graafinen ohjeisto Kaikilla samanlaiset - kirjelomakkeet ja -kuoret - käyntikortit - yleisesitteet jne. - typografia Tiedekuntien omaleimaisuus - tunnusvärit - kuva-aineisto - julkaisusarjat Kaikissa julkaisuissa LaY:n tunnus! Kohderyhmän huomioiminen - viranomaiset - lukiolaiset - kansainvälinen viestintä

Lapin yliopiston visuaalinen ilme Kiteyttää yliopiston tavoitteet, visiot ja toiminnan tärkeimmät arvot Ilmentää yliopiston kehitysvaihetta Hallittu muutos, johdonmukainen linja, pitkäjänteisyys Toistuvuudesta lisäarvoa ja uskottavuutta Yhteisö puhuu samaa visuaalista kieltä Mikään osa-alue ei ole merkityksetön Visuaalisen ilmeen kehittämisryhmä tukena Prof. Riitta Brusila, kehittämispääll. Marja Seliger, op. Silja Nikula + LaY/Viestintäyksikkö

Identiteetin tunnukset Logo Kaj Erik Kajanderin kide-merkki säilyy (1980) Kaksikielisyys ja yksivärisyys tuovat kustannussäästöjä Pääväri sininen (Pantone 301) Kirjainlaji: Poppl-Laudatio Regular

Identiteetin tunnukset Tunnusvärit Pääväri sininen (Pantone 301) Kehitystä, talvi, isänmaallisuus. Myös älyn värisymboli. Tehosteväri oranssi (Pantone 144) Energisyys, keskiyön aurinko ja kesä. Valkoinen (paperi) Puhtaus, talven lumi. Juhlailmeessä myös kulta (Pantone 8962)

Identiteetin tunnukset Typografia - kirjainlajien valikoima Moderni ja klassinen yhdistyvät Painotuotteet: Otsikot ja lyhyet tekstit: Myriad Pro –Moderni päätteetön fontti. Edustaa uuden ajan kirjainmuotoilua. Pitkät tekstit (leipäteksti): Adobe Garamond Pro –Klassinen, ekonominen tilankäyttö, luettavuus erinomainen Verkkoviestintä: Arial –Selkeä fontti näyttöpäätteellä

Identiteetin tunnukset Paperi Valitaan käyttötarkoituksen mukaan Pyritään suosimaan kotimaista paperia Kuvallinen viestintä Korostaa yhteisöllisyyttä, yksilöllisyyttä ja ympäristöä Opiskelijoita ja henkilöstöä yhdessä ja erikseen erilaisissa arjen tilanteissa Toimitilojen viihtyisyys Pohjoisuus

Muutosaikataulua Domain-nimi muuttuu vuoden vaihteessa –urova.fi --> ulapland.fi –www-sivujen käyttöliittymä uudistetaan –s-postiosoitteet muuttuvat huhtikuun 2004 alussa Yliopistotason esittelyaineisto uudistuu syksyn 2003 aikana –mm. yleisesitteet, kansiot, kassit, esittelykalvot, kartta, virka-autot, viranhakuilmoitukset, messuosasto, mainokset Kirjelomakkeet ja -kuoret uudistetaan tarpeen mukaan, käyntikortit keväällä 2004 Tiedekuntien ilmeiden kehittäminen ensimmäisinä kauppatieteiden ja matkailun tiedekunta ja yhteiskuntatieteiden tiedekunta

Esimerkkejä uudesta ilmeestä LaY:n yleisesite kansainvälisille kohderyhmille (englanti)

Esimerkkejä uudesta ilmeestä LaY:n folderi eli esitekansio. Kaksikielinen (suomi + englanti)

Esimerkkejä: kirjelomake ja -kuori

Esimerkkejä LaY:n juhlailmeestä Lukuvuoden avajaiskutsu ja juliste (A3). Juhlailme on hillitty, graafinen ja tyylikäs. Lisävärinä kulta.

Esimerkkejä: Opiskelijoiden rekrytointi Messuosasto (2-osainen)

Esimerkkejä: Opiskelijarekrytointi Tuleville opiskelijoille suunnattu mainos. Samaan tyyliin myös Valintaopas 2004 ja Abi-lehti Alla: Messuosasto

Pohjoisen puolesta – Pohjoista varten Visuaalinen ilme verkkosivuilla: