Taitajat framilla Taru Toivonen & Teemu Vesalainen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Toimintaohjeet opelle
Aivoriihi trikoopuseron suunnittelun tueksi. Ideoikaa pienryhmissä minkälaisia erilaisia trikoopaitoja voisi olla Kaikki ideat ovat sallittuja! Huomioikaa.
Ajatteluhatut Teeman tarkastelua eri näkökulmista
Toimintaohjeet opelle
REIJA Ohjelmapäällikkö TIINA Viestintäkoordinaattori KATJA Ohjelmakoordinaattori Innokylän laajentaminen ja kokonaiskonseptin uudistus.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Työn nimi (=eläinlaji) Työn tekijä Tallenna tämä sivu luokan omaan kansioon > Omat tiedostot > Biologia > Nisäkkäät > Nisäkkään ja tekijöiden nimet. Noudata.
Adoption Adoptio. 1.Kun kuulet sanan adoptio, mitä tulee ensimmäiseksi mieleen 2. Mitä kokemuksia sinulla on ollut adoptiosta, henkilökoht, suvussa,
Suomi 2B Häät Millaiset ovat traditionaaliset häät sinun kotimaassa/kulttuurissa? Milloin häitä juhlitaan? Ovatko häät kirkossa vai maistraatissa.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
Matematiikkaa 3 a Kertausjakso – Laskuja MATEMATIIKKAA 3A, KERTAUSJAKSO LASKUJA © VARGA–NEMÉNYI RY 2016.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Arkipäivän automaatiota ja robotiikkaa
Neuvottelu ja asioiden pilkkomisen taito
Kulttuurikurssi - historia ja yhteiskuntaoppi / HVu Carl Gustaf Emil Mannerheim Villistä lyseolaisnuorukaisesta… kansakunnan kaapin päälle!
Erilaisia ryhmäviestintä- tilanteita
Miten ryhmä toimii? Miten osallistun ryhmän toimintaan?
Lämpimästi tervetuloa!
1. Monimuotoinen terveys
Arviointi ja vaikuttavuus
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Asiatekstin rakennemalleja
Sihteeriyhdistyksen seminaari
Asiatekstin rakennemalleja
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Aivoriihi trikoopuseron suunnittelun tueksi
1. Blogin pitäminen ja hallinta
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Koulutusesityksen otsikko
Merkityksellisyys (työ)elämässä
Työhön paluu ja työkyvyn haasteet sekä ratkaisukeinot
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Tuomo Lähdeniemi työelämä ja nuoret - - KAKSI ERI MAAILMAA? Tööelu ja noored – - kaks eri maailma?
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TEKSTIOPPI s
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Opintopsykologi Katja Hietanen
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Muutokset matematiikan opetuksessa
Merja Lyytikäinen ja Hanne Savolainen
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Innopaja
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
Seminaarien käytänteitä
CoCreativeProcess ™ ©Terhi Takanen CoCreators Oy 2009
Laajennettu tehtävätoimeksianto (Taatila-Suomala 2008, 30-36)
[kehittämisidean nimi]
Seuraparlamenttityöryhmä klo 17-19
Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Naapuriapu Jokainen kirjoittaa lappuun (konkreettisen) asian, jolla voisi edistää avoimuutta (Tässä vaiheessa ei vielä kerrota, mitä seuraavaksi). Kun.
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Luku 04 Psyykkinen toiminta on monitahoista.
Luova aivoriihi Esittelijän nimi.
Teemana: Tunnetko lääkehoitosi tavoitteet?
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Luova aivoriihi Esittelijän nimi.
Jyrki Tuulari Seinäjoki
Innopaja
TYÖHYVINVOINTI Työhyvinvointi  .
Luonnontiedeaiheinen projekti
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

Taitajat framilla Taru Toivonen & Teemu Vesalainen

Keitä olemme  Taru Toivonen,Suomen Liikemiesten Kauppaopisto-Helsinki Business College Oy  Teemu Vesalainen, Suomen Liikemiesten Kauppaopisto-Helsinki Business College Oy  Salla Hemminki, Alvariini Oy  Hermanni Takala, AuKon Service Oy  Hannu Elomaa, Ideavoima Oy

Tämä work-shop koostuu …  Interaktiivisesta kokonaisuudesta.  Design thinking- ajattelumallin osioiden esittelystä.  DT-ajattelumallin ideointiosuuden harjoituksesta.  Aktiivisesta keskustelusta kaikkien osallistujien kesken.

Design thinking

Designhaaste: Mikä saa yrittäjyysopiskelijat innostumaan?

Designhaaste: Miten huippuosaamisessa voidaan havaita yrittäjyyttä?

Designhaaste: Miten ”flow” syntyy yrittäjyydessä?

Aivoriihikysymykset  Miten voimme kehittää yrittäjyysopetusta?  Miten huippuosaamisessa voidaan havaita yrittäjyyttä?  Miten ”flow” syntyy yrittäjyydessä?  Tai voit luoda ryhmän vapaasti muotoileman oman kysymyksen.  Kirjatkaa ystävällisesti kysymykset fläppitaululle.

Lämmittelyharjoitus  2 minuutin lämmittelytehtävä  Luettele niin monta käyttötapaa kuin ehdit siihen, miten voimme kehittää yrittäjyysopetusta. Huom. Ihmiset ihastuvat useimmiten ensimmäisiin ideoihin. Jatka siitä huolimatta ajatuksenkulkuasi! Nauti ja kuuntele ajatuksiasi!

Säännöt ideoinnille  Kunnioitathan toisten ideoita, kuuntele ja keskustele!  Kannusta villejä ideoita, voimaannu ja innostu myös toisten ideoista!  Rakenna omat ideasi toisten ideoille kehittäen niitä eteenpäin!  Keskity aiheeseen sekä nauti!  Yksi idea kerrallaan.  Keksi määrällisesti ideoita paljon!  Älä mieti, vaan anna ideoiden pulpahtaa!

Tehtävä  Ideoi luovasti kysymykseenne niin monta ideaa kuin mahdollista.  Kirjoita idea post-it –lappuun.  Numeroi post it laput.  Yksi ryhmän jäsenistä toimii puheenjohtajana ja numeroi laput.  Ideoikaa luovasti ryhmässä.  10 minuutin tehtävä

Apukysymyksiä: miten me … ?  Miten superhenkilö tekisi tämän?  Miten tyttö- / poikaystäväsi ratkaisi tämän?  Miten suunnittelisit haasteen 100 vuotta vanhan teknologian avulla?  Miten toimisit, jos olisit opettaja?  Miten toimisit, jos olisit yrittäjä?  Miten toimisit, jos olisit opiskelija?

Äänestys  Jokainen jäsen saa 3 ääntä  Valitse sinun mielestäsi 3 parhainta,luovaa ideaa  Merkitse 2 eniten ääniä saanutta ideaa

Eniten ääniä saaneiden ratkaisujen esittäminen  Esitä, mikä ideoimanne yrittäjyyskasvatusidea sai eniten ääniä  Kerro yleisölle, miksi päädyitte tähän ideaan!

Yrittäjien palaute  Yrittäjien luova yhteenveto ja näkemykset parhaista, luovista yrittäjyyskasvatusideoista.

Kiitos!!! Olitte upeita! Onnea kaikille uusille ideoille!