Anne Salmela & Harri Eskelinen Lappeenrannan teknillinen yliopisto

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

Ylioppilaskirjoitukset
R2 OPISKELIJAT Opiskelijan viikko
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
LanguageMaid Kielten oppimiseen ja opetukseen Itsenäiseen käyttöön Opettajan työvälineeksi.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
eTentti Jyväskylän yliopistossa
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra RSS -syötteet.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Opintojen joustava ohjaus ACP:n välityksellä
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Webinaarien hyvät käytännöt – webinaarit täydennyskoulutuksessa Helena Pulkkinen & Harri Jurvela DCL2011 Vanajanlinna.
UMF I Luento 2. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tenttiakvaariokokemuksia Suomen Turusta :Turun Ammattikorkeakoulu
Tenttiakvaario - uhka vai mahdollisuus?
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
1 © Jukka Juslin Web-käyttöliittymä Jukka Juslin.
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Opintojen mitoittaminen ja kuormitus Laura Hirsto KT, Pedagoginen yliopistonlehtori
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH UNIT Tiina Hämäläinen Kokemuksia yhteisöllisyydestä.
Mitä opetan ammatillisessa?
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
Sähköinen tenttipalvelu Tenttis – ominaisuudet ja toiminnot
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
BK50A2300 Konstruktiomateriaalit ja niiden valinta Luennot / syksy 2013 TkT Harri Eskelinen Johdantoluento 2013.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Puhu parin kanssa! Mitä sinä teit viikonloppuna?
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: ◦ Puh ◦ WebOodi -asiat:
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Kaakkuri Sovellusprojekti Esityksen rakenne Projektiorganisaatio Projektiorganisaatio Taustatietoja Taustatietoja Sovelluksen ominaisuudet.
CS30A Case Course in Strategy consulting Kurssin opettaja  Professori, Tuomo Kässi Vastaanottoaika to 15:00 – 16:00  Tutkijatohtori,
Monimedian työkurssi Johdantoluento Ilmari Laakkonen Huone 6535
Projektityöskentely Luento 1: kurssin käytännön asiat Hanna-Kaisa Lammi
Helsingin yliopisto Avoin yliopisto Henkilökohtainen opintosuunnitelma HOPS Avoimessa yliopistossa
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
”ompeluseurat” kouluissa 2017
W5W2 PILOTTI OPISKELIJOIDEN AJANKÄYTTÖ JA TYÖMÄÄRÄ PROSESSITEKNIIKAN
465104A Metallien lämpökäsittely ja hitsaus 5op
Akvaariorakkautta: ruudun takaa tenttini löysin
Diplomilukija-sovellus
Tervetuloa kirjastoon Suomessa
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
VIRTA-opintotietopalvelu korkeakoulujen toiminnan tukena –kysely Palaute Synenergiaryhmältä ja KOOTuelta Helena Majamäki
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu
SÄHKÖISET OPINNÄYTETYÖT TURUN YLIOPISTOSSA
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
KASVOKKAIN VERKOSSA: CONNECT PRO OPETUKSESSA
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
Tukea työhön paluuseen tai työssä jaksamiseen
Madetojan musiikkilukion Veso-päivä
Esityksen transkriptio:

Anne Salmela & Harri Eskelinen Lappeenrannan teknillinen yliopisto Pakkaa verkossa Anne Salmela & Harri Eskelinen Lappeenrannan teknillinen yliopisto

Machine Design for Packaging Technology https://noppa.lut.fi/noppa/opintojakso/bk50a1201/kuvaus Sisällön suunnittelu ja e-opetussisällön laatiminen pakkaustekniikan näkökulmasta Tekninen toteutus: Blackboard/Adobe Connect Pro/W-Pol/SoftTutor Opiskelijoiden ja opettajien valmentaminen ympäristön käyttöön Oppimisympäristön testaaminen ja palautteen kokoamisen Kielenä englanti Mahdollisuus suorittaa kurssi 100 % virtuaalisesti

Toteutustapa Lähtötasokysely Lähtötasokyselyn avulla päätetään, kenen tulee lukea taustatiedoiksi tarkoitetut kirjat Blackboardilla18 Assesment-kysymystä (6 helppo, 6 keskivaikea, 6 vaikea) Taustatietona luettavien kurssikirjojen itseopiskelutehtävien toteutus Blackboardilla tehtäväpankki (28 assesment-kysymystä & 10 animaatiokysymystä), josta arvotaan kullekin opiskelijalle haluttu setti Automaattinen tarkistus; hyväksytty suoritus on ehtona esim. seminaariaiheen saamiselle Luentojen toteutus ACP-nauhoitus etukäteen Opiskelijapalautetta ACP-luennoista: ”Mielestäni tällaisen mahdollisuuden tarjoamisen pitäisi olla enemmän sääntö kuin poikkeus mikäli infotyyppinen tilaisuus kestää vain pari tuntia ja on tiedossa, että osallistujissa on aikuisopiskelijoita. Säästetään kaikkien aikaa, jaksamista, ympäristöä ja hermoja, kun ei tarvitse matkustaa 6+ tuntia parin tunnin tilaisuuden takia.”

Toteutustapa Seminaarityön palautus Opiskelijat nauhoittavat omat esityksensä ACP:lla ja jakavat linkin muille vertaisarviointia varten Opiskelijat tuottavat videomateriaalia, joka konvertoidaan FLV-muotoon ja liitetään ACP-esitykseen https://acp.cc.lut.fi/p50058764/ Tentin toteutus Lukukaudella 2010-2011 tenttiakvaariotenttinä Jatkossa etätenttinä Palautekysely Pyydetään palautetta kurssista ja ACP:n käytöstä

Tenttiakvaario Yliopiston kirjaston Origossa sijaitseva valvottu tila, jossa opiskelija voi tehdä sähköisen tentin tai kypsyysnäytteen haluamanaan ajankohtana ilmoittautumalla sovelluksen kautta Selaimen kautta käytettävä SoftTUTOR -sovellus, johon kuka tahansa opettaja voi luoda sähköisen tentin Origon tenttiakvaariossa on 10 konetta

Kiitos! Anne Salmela Suunnittelija Tietohallinto PL 20, 53851 Lappeenranta Puh. +358 (40) 588 8535 Sähköp.: anne.salmela@lut.fi