Opetussuunnitelma/OPS

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Lisää tähän prosessin nimi Kerro tässä tuotteen ja yrityksen nimi.
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
M:arjatan ja Pertin keskustelu olohuoneessa Marjatan ja Pertin keskustelu terveydentilasta Pertti työterveyshuollossa: osastonsihteerin kanssa keskustelu.
Tutkielman teko Esityksen perustana on käytetty dos. Marja-Leena Sorjosen 1998 tekemää ohjetta: Ohjeita tutkielman tekoon. Tuula Marila
TYÖNHAUN PORTAAT Työsopimus ”Täällä voi harjoitella
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi foorumi ja kuinka kommentoida foorumiin. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Sanaston oppiminen Älä ota kesäsanaa!
Lukemaan ja kirjoittamaan opettaminen 1.luokalla
Anssi Heinonen - Melon Arbus Productions
Eri kielitaidon osa-alueet, materiaalit ja suunnittelu
SUULLINEN HARJOITTELU
Listening comprehension
Preppaus ENA 4.
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
Ohjelma on kokoelma toimintaohjeita annetun tehtävän ______________________. Ohjelmassa on peräkkäisten toimintojen lisäksi yleensä valintaa ja _____________.
Lukemaan oppii vain lukemalla
Tekstiasiakirjan kirjoittaminen
Ajan varaaminen työterveydestä
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
Pupa-versot rakennekaavio / päätaso
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
Englannin YO-koe Tehtävätyypit.
Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Sähköpostin uudelleenohjaus Eetu Maukonen. Avaa selain Etsi sähköpostistasi kyseinen kohta Asetuksista etsi ”Säännöt” ja klikkaa uusi sääntö Sieltä valitse.
 Käytä Internet Explorer-selainta. Valitse selaimeksi Internet Explorer.
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
VERSOLAn etusivu Työnhakukeskus 2.4. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt?/ Suomalainen pomo 2.5. Hiki laiskan syödessä?/ Tauolla työkavereiden.
Mitä kuuluu rakennekaavioille? Jari Sjölund
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Koulun sähköpostin uudelleenohjaaminen Andreev Alexandeer.
Kuusela: Tietoaika Lähde: Kuusela 2000: 57.
Lukivaikeus.
1.1. Dialogi 1 M&P olohuoneessa 1.2. Dialogi 2 Ajan varaaminen työterveydestä 1.3. Dialogi 3: Pertti lääkärissä 1.4. Dialogi 4 Pertti työterveyshoitajalla.
VERSOLAn etusivu Työnhakukeskus 2.4. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt?/ Suomalainen pomo 2.5. Hiki laiskan syödessä?/ Tauolla työkavereiden.
Kurssityön laatiminen Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
Venäjän tunteja suunnittelemaan ”Punainen lanka” ”Luontevia siirtymiä” ”Helppouden tuntua” - Takana paljon suunnittelutyötä.
ruudulla pieni, kirjoita iso näppäimistöltä
Suullinen esitys Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Opettaja antaa treenin ja informoi, miten se tehdään. Sinä treenaat.
TYÖELÄMÄN ARKIVIESTINTÄ
Sähköisen kokeen pitäminen
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
YOJOO-jakso 1. viikko Arvosanat 5-6 (osaan perusasiat)) Tee seuraavat tehtävät, osa yksin osa parisi kanssa, ohjeen mukaisesti. Etene ohjeen mukaisessa.
TERVEYSTIETO 8 1. Tunne itsesi. Tunne itsesi Itsetunto tarkoittaa omien hyvien puolien ja heikkouksien tuntemista sekä niiden arvostamista. Kukaan ei.
Huomautus: Tämä esite on suunniteltu tulostettavaksi. Ennen kuin ryhdyt tulostamaan korttikartongille, tee koetulostus tavalliselle paperille ja varmista,
Kotoutumiskoulutus verkossa
Mitä tällä tunnilla tehdään?
Super-Ippo Lopetuskerta.
TERVEYTEEN VAIKUTTAVAT TEKIJÄT
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
Englannin valinnainen lisäkurssi
Luen, kirjoitan ja kerron
KERTOJA Kirjailijan tekstiä varten luoma puhuva tai kirjoittava ääni, joka vastaa tekstin kerronnasta.
Tehtävänanto yleensä jokin seuraavista:
kolme pistoa 1. Ristipisto (Cross stitch): kuvaohje
7lk:n arviointi.
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Työnantaja: Näin haet korvausta työterveyshuollon kustannuksista verkossa 2018.
Muutoskortit Tarvittavat välineet
T Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Esityksen transkriptio:

Opetussuunnitelma/OPS

Yo-kirjoitus Max. 299 P. Max. 90 P. Max. 99 P. Max. 70 P. Max. 40 P.

Übung macht den Meister! Teksti Tunnistamistehtävät repliikit sekaisin, järjestä yhdistä lauseenosat etsi vastineet tekstistä korjaa virheellinen kohta lauseessa vastaamaan tekstiä Valitse oikea vaihtoehto tekstin väittämistä Oikein/väärin väittämät Jatka lauseita tekstin avulla Täydennä puuttuvat kohdat Etsi vastakohdat/synonyymit Tee sisältökysymyksiä ja/tai vastaa niihin Kuvaile asioita (henkilöt, ilmiöt jne.) Kerro tekstin juoni

Järjestä sanat lauseiksi Muodosta lauseita annetuin sanoin oikeassa muodossa Käännä lauseet saksaksi Kirjoita pieniä sähköposti-/tekstiviestejä Kirjoita kortti/viesti/pieni kirje Kirjoita tarina/kirjoitelma Tunnista uusi muoto ”kuivaharjoittelua” opejohtoisesti taululla (esim. part.perf.-muotoja) ”drillausta” mallin jukaan sijoita uusi muoto lauseisiin Käytä uutta muotoa sujuvissa tilanteissa

selitä sanoja, mitä sanaa tarkoitetaan (Alias) suulliset pariharjoitukset aineksia varioiden oppilaiden omat dialogit aiheeseen liittyen haastattelut/mielipiteen ilmaukset parille itsestänsä kertominen asiointitilanteiden harjoittaminen dramatisointi Pohdintaa: Lyhyt kieli tarvitsee paljon sanastollista ja kieliopillista tukea. Miten autat? Mitkä ovat tuotoksen tavoitteet?Tyydytkö liian vähäiseen taitotasoon? Vai vaaditko liikaa? Varmistatko, että "alkuhässäkästä" huolimatta kaikki tietävät, mitä tehdään! sanottiinko vai ei? sanottiinko niin vai näin? oikein/väärin-väittämät aukotus sanelu vastaa kysymyksiin kerro lyhyesti tarina valitse oikea vaihtoehto väittämistä parityöskentely

ope ratkaisee oppilasjoukon kykyjen ja edistyneisyyden perusteella, Harjoitusten tarkistaminen taululle open/oppilaan kirjoittamana kalvolle open/oppilaan kirjoittamana opella dokumenttikamerallaa valmiina oppilaiden tarkistusta varten oppilas itse työpisteessä oppilaat toistensa tehtävät suullinen tuotos: ope kiertelee Summa summarum: ope ratkaisee oppilasjoukon kykyjen ja edistyneisyyden perusteella, missä vaiheessa ja millaisin harjoituksin harjoitellaan (haasteellisuus!) ope miettii, mitä tehdään tunnilla ja mitä kotona? ope huolehtii riittävästä pohjustuksesta ennen tehtäväksiantoa ope tietää, riittävätkö kirjan harjoitukset ja palvelevatko ne tehtävää Kirjan harjoitukset on tehty palvelemaan opea! Aivan kaikki eivät kuitenkaan ole tarkoituksenmukaisia!