Arki sujuu helpommin, kun apu löytyy läheltä. Johtokunnan kokous Ajankohtaiskatsaus Pertti Mäkelä
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Taloustilanne 1-8/2009 Toimintatuotot kumul. 28,4 milj. (ennuste + 4,2 %) 69,4 % vuosibudjetista Ylitys pääosin työasemapohjaisesta laskutuksesta Toimintakulut ja poistot kumul. 28,7 milj. (ennuste + 5,2 %) 70,1 % vuosibudjetista Liikelaitoksen tavoitteena on euron säästö talousarvion mukaisista toimintakuluista Tilikauden ennustettu tulos -0,4 milj. (-0,8 milj. elokuussa) Investointien toteutumisaste 41% (1,3 milj./3,1 milj.) ”Kustannustietoisuus ja toiminnan läpinäkyvyys, taloudellinen ajattelutapa”
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Talouden sopeuttamistoimet ”Tavoitteen kasvu 6/ k€, 8/ k€, 9/ k€”
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Asiakaspalvelun kehittäminen 1/2 Projektin tärkeimpinä tavoitteina on laatia toimenpide- ehdotus miten parannetaan HUS-Tietotekniikan henkilöstön, sairaanhoitoalueiden tietotekniikkapalvelujen tilaajien ja asiantuntijoiden sekä liikelaitosten tietotekniikka- asiantuntijoiden välistä yhteistyötä ja viestintää selkeytetään HUS-Tietotekniikan asiakasrajapinnassa työskentelevien työtehtäviä, vastuita ja toimenkuvia (lähituki, atk-apu, asiakasvastaavat). tavoitteena on saada koko HUS-Tietotekniikan osaaminen saumattomasti käyttöön asiakasrajapinnassa työskentelevien henkilöiden työn tukemiseksi. ”Lähituesta useita henkilöitä eläkkeelle, asiakasvastuu- henkilöiden rooli ja asiakaspalvelu- toiminnan johtaminen”
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Asiakaspalvelun kehittäminen 2/2 Tilannekatsaus Noin 40 henkilöä haastateltu Yhteistyö ja viestintä (sisäinen, asiakkaat, tilaajat, johto, asiantuntijat) - yhteistyöfoorumit, johto ( tilaajat ja asiakkaat), asiantuntijat - viestintäsuunnitelman tarkentaminen Asiakasvastaavat, sovellus- ja lähituki, atk- apu, tekninen tuki: - tehtävät, työnjako, asiantuntijoiden määrä, vastuualueet Organisaatio, vastuualueiden ja esimiesten määrä, paikallinen työnjohto HUS-Servis:n ja HUS-TT:n roolit palvelutuottajina Asiakasrajapinnassa työskentelevien tuen järjestäminen Toimintaprosessien kuvaaminen ja käyttöönotto Muutosten toimeenpano ”Lähituesta useita henkilöitä eläkkeelle, asiakasvastuu- henkilöiden rooli ja asiakaspalvelu- toiminnan johtaminen”