Imatran kaupungin organisaatiouudistus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Näkökulmia järjestövetoisten kehittämishankkeiden ja kuntien yhteistyölle - Miten saada kehittämistyön tulokset pysyviksi toimintatavoiksi Antti Pelto-Huikko.
Advertisements

Osaava-hanke Liminka, Lumijoki, Muhos, Tyrnävä, Utajärvi
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
Johtajuutta markkinoiden ja verkostojen kautta Kuntamarkkinat, Helsinki Arto Haveri, Tay Johtamiskorkeakoulu
PK-kehittämispalvelut
PERUSTURVA SIVISTYS - tuottaja MAATALOUS - tuottaja TEKNINEN - tuottaja VAPAA-AIKA - tuottaja YMPÄRISTÖ - tuottaja RAK.VALV. - tuottaja JÄRVINET OY -atk.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Imatran hyvinvointipalveluiden organisaatiouudistus
Kotihoidon haasteet •Maailma, julkinen terveydenhuolto on jatkuvassa muutoksessa •Tarvitaan muutoksen ymmärtämistä, organisaatio ei kykene hallitsemaan.
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
Tiedonkeräämisen ja talouden ja toiminnan kohtaamisn haasteet
Kouvolan kaupungin strategiasuunnittelusta
1 JORMA KILPELÄINEN KJ, JÄMSÄNKOSKI MAAKUNNALLINEN KUNTA- JA PALVELURAKENNE- SEMINAARI JYVÄSKYLÄ PAVILJONGISSA SEMINAARIN TEEMA: Perusterveydenhoitoon.
Työntekijöiden odotukset työhyvinvoinnille
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
MANNER-SUOMEN ESR-OHJELMAN TOTEUTUMINEN
Paikkatietojen hyödyntäminen Turun sosiaali- ja terveystoimessa sekä kasvatus- ja opetustoimessa Katariina Hilke Turun kaupunki / Strategia ja viestintä.
Suurten ja keskisuurten yhteinen lippu- ja maksujärjestelmä Tausta, tavoitteet ja tulokset Oheisaineisto nro 2 Pela §
Helsingin terveydenhuollon oma ja ulkoinen palvelutuotanto Nykytila ja tulevaisuus.
UKJ-rahoitushakemus UKJ-ohjausryhmä Ari Ahlqvist.
Yhteistyötä imatralaisittain Kirsi Kärkäs-Vaittinen IntoPajat ry.
Sopimusohjaus ja tilaajalautakuntien tehtävät
JÄRVI-POHJANMAAN YHTEISTOIMINTA-ALUE Maakuntaliiton alueellinen Paras – seminaari Alajärvi
Tilaaja-tuottaja-toimintatapa hyvinvointitoimijat.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
MONIALAINEN LIIKKUVA TUKI HAJAUTETTUUN ASUMISEEN Arviointityöskentely
Sivistystoimen tuloskortti 2013
Sivistystoimen tuloskortti 2012
Yhteistoimintalaki ja Yt:n organisointi
Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli.
Kaikkien aikojen Porvoo Alla tiders Borgå Miten nuorisopalvelut selviää palikkaleikkien myllerryksessä?
Hyvinvointipalvelut – tilaajalautakunnat Vaihtoehtoisia malleja Tiina Kirmanen Kirjoita tähän päivämäärä ja muuta tarpeellista tietoa.
Työssä selviytymisen malli Itella konsernissa
Jouni Lehto 1 Tietopuolinen koulutus ja näyttötutkinto oppisopimuskoulutuksen laadun tukena.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Vaski-suunnittelutyöpaja Turku Työstetty Janne Marniemen esitystä
SOSIAALITYÖN LUOKITUKSET KEHITTÄMISTYÖN KOHTEENA
Vertaisohjaajatoiminta - itsearviointi ja auditointi 3/29/2015Tommi Ripatti / Nuorisoasiainkeskus.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustusten tiedotustilaisuus Seppo Hyppönen Yksikön päällikkö Ammatillinen.
Oulaskankaan yhteistoiminta alue Alustava toimintasuunnitelma 02/2007 – Vaihe 1 esiselvitys Vaihe 2 yhteistoiminta- alueen suunnittelu Vaihe.
1 IT-seminaari ISTEKKI OY 1.Yhtiön esittely Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin ja Kuopion kaupungin IT- ja lääketieteellisen tekniikan palvelutuotantoyhteistyön.
TYÖELÄMÄN LAATU Menesty-hanke
Omistajapolitiikka tuotannon ohjauksessa ja valvonnassa
Henkilöstön huomioiminen sekä kokemuksia muista kuntaselvityksistä - case Alajärvi-Lehtimäki –kuntaliitos & Järvi-Pohjanmaan yhteistoiminta-alue 1 UK-henkilöstöryhmä,Itänen,
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS- JA PALVELUTEHTÄVÄ TykePartner III–hanke 2008 – ohjausryhmä.
Arki sujuu helpommin, kun apu löytyy läheltä. Johtokunnan kokous Ajankohtaiskatsaus Pertti Mäkelä
Keski-Pohjanmaa-Kainuu-Oulunkaari-Lappi Pohjois-Suomen Kaste -alueen vanhustyön kehittämishanke
Liideri – Liiketoimintaa, tuottavuutta ja työn iloa ( ) Seminaari Framissa
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
Palveluiden muutosten vaikutukset
Case Oulun kaupunki ja Monetra: Keskitetyn hallinnon siirtäminen tytäryhtiöön Anne Piikivi, Oulun Kaupunki, Oulun Konttori –liikelaitos Päivi Pitkänen,
Järvi-Pohjanmaan yhteistoiminta-alueen nykytila ja tulevaisuus Järvi-Pohjanmaan palvelutuotannon kehittämispilotin loppuseminaari Vimpelissä Marja-Liisa.
Rakenteellinen kehittäminen, Lapin malli Rehtori Pentti Tieranta
Järvi-Pohjanmaan yhteistoiminta-alueen palvelutuotannon prosessikartta Marja-Liisa Vainionpää FCG.
TIETOHALLINTO: KOHTI KUMPPANUUTTA TALOUSHALLINNON TIETOJÄRJESTELMÄRATKAISUISSA Seppo Sirkemaa Tutkimusprofessori Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö.
Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi
Kulttuurilautakunta /Tarja Saarelainen 1 Transmodernin julkisen hallinnon tilaaja - esimerkkinä kulttuurilautakunta Fokus tehokkuuden, tuottavuuden.
Hallinnon uudistus Väliraportin tulosten yhteenveto ja jatkotoimenpiteet Kaupunginjohtaja Esko Lotvonen Hallituksen iltakoulu
Ohjaamomallin kehittämässä
Kehityskulkuja Työelämä muuttuu entistä nopeammin
Henkilöstöhallinnon käsikirja
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
SenioriKaste Lapin toiminnallinen osahanke Muistisairaan palveluprosessimalli Ohjausryhmä
Tiedonkeräämisen ja talouden ja toiminnan kohtaamisn haasteet
Tarja Myllärinen Johtaja, sosiaali ja terveys Kuntaliitto
Kehittämisen toimijat – systeeminen taso
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
KOTIPIHAN JA KOTIHOIDON HENKILÖKUNTA KESÄ 2014
Pohjois-Suomen Kaste -alueen vanhustyön kehittämishanke
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Esityksen transkriptio:

Imatran kaupungin organisaatiouudistus Hyvinvointipalveluiden organisointi Moduulit 2 ja 3 Työpajapäivä 8.2.2012 Kirjoita tähän päivämäärä ja muuta tarpeellista tietoa 9.4.2017

Kaupungin organisaatiouudistus Lähtökohtana asiakkaan palvelutarpeen huomioiminen, ennakointi vuoteen 2020 Laaditaan kaupungin palvelustrategia Organisaatiouudistuksella varaudutaan muutoksiin palvelutarpeessa Pyritään läpinäkyvyyteen, maisema-malli Sopimusohjaus- malli , tilaaja – tuottaja ajattelu Tekninen toimi edellä Sosiaali- ja terveystoimen valmistelutyö Sivistystoimen valmistelutyö Linjaus hyvinvointipalvelukokonaisuuden suunnittelusta Organisaatio syntyy prosessin aikana Uusi palvelutoimintamalli ja organisaatio toiminnassa v. 2013 alusta 9.4.2017

Moduuli 2 ja 3 Lähtökohtia palveluprosessien kehittämiseen Väestöennusteet Nykyisen palvelutoiminnan tehokkuus Palvelurakenteessa tehtyjen muutosten huomiointi Jo tehdyt ja käynnissä olevat ulkoistamiset Moduuli 1. tehty pohjatyö 9.4.2017

Moduulien 2 ja 3 näkökulmia organisaatiouudistukseen Koko organisaation sopimusohjaus-mallin määrittely Elinkaari-malli vai joku muu Asiakasryhmä-lautakunta, palvelukokonaisuus-lautakunta Hallinnon, talouden, lakiasioiden ja henkilöstöasioiden tukipalvelujen organisointi Tilauksen palvelukokonaisuudet, sopimusmallit Tilaajatiimissä asiaosaaminen, tilaajajohtaja ja tilaajapäälliköt Palvelutuotannossa asiaosaaminen, Palvelujohtaja ja palvelupäälliköt 9.4.2017

Henkilöstön rooli Kaikkien työntekijöiden työpaikka on turvattu Osaamisen arvostaminen Yhteinen prosessi, johon tarvitaan jokaisen osaamista ja asiantuntijuutta Palvelujen laatu sekä prosessien kehittäminen tärkeässä osassa. Tavoitteena on hyvä asiakastyytyväisyys ja hyvä työilmapiiri. Kysymys on siis myös oman työn kehittämisestä 9.4.2017

Hyvinvoiva Imatra! 9.4.2017 PALVELUSTRATEGIA 2020