Imatran kaupungin organisaatiouudistus Hyvinvointipalveluiden organisointi Moduulit 2 ja 3 Työpajapäivä 8.2.2012 Kirjoita tähän päivämäärä ja muuta tarpeellista tietoa 9.4.2017
Kaupungin organisaatiouudistus Lähtökohtana asiakkaan palvelutarpeen huomioiminen, ennakointi vuoteen 2020 Laaditaan kaupungin palvelustrategia Organisaatiouudistuksella varaudutaan muutoksiin palvelutarpeessa Pyritään läpinäkyvyyteen, maisema-malli Sopimusohjaus- malli , tilaaja – tuottaja ajattelu Tekninen toimi edellä Sosiaali- ja terveystoimen valmistelutyö Sivistystoimen valmistelutyö Linjaus hyvinvointipalvelukokonaisuuden suunnittelusta Organisaatio syntyy prosessin aikana Uusi palvelutoimintamalli ja organisaatio toiminnassa v. 2013 alusta 9.4.2017
Moduuli 2 ja 3 Lähtökohtia palveluprosessien kehittämiseen Väestöennusteet Nykyisen palvelutoiminnan tehokkuus Palvelurakenteessa tehtyjen muutosten huomiointi Jo tehdyt ja käynnissä olevat ulkoistamiset Moduuli 1. tehty pohjatyö 9.4.2017
Moduulien 2 ja 3 näkökulmia organisaatiouudistukseen Koko organisaation sopimusohjaus-mallin määrittely Elinkaari-malli vai joku muu Asiakasryhmä-lautakunta, palvelukokonaisuus-lautakunta Hallinnon, talouden, lakiasioiden ja henkilöstöasioiden tukipalvelujen organisointi Tilauksen palvelukokonaisuudet, sopimusmallit Tilaajatiimissä asiaosaaminen, tilaajajohtaja ja tilaajapäälliköt Palvelutuotannossa asiaosaaminen, Palvelujohtaja ja palvelupäälliköt 9.4.2017
Henkilöstön rooli Kaikkien työntekijöiden työpaikka on turvattu Osaamisen arvostaminen Yhteinen prosessi, johon tarvitaan jokaisen osaamista ja asiantuntijuutta Palvelujen laatu sekä prosessien kehittäminen tärkeässä osassa. Tavoitteena on hyvä asiakastyytyväisyys ja hyvä työilmapiiri. Kysymys on siis myös oman työn kehittämisestä 9.4.2017
Hyvinvoiva Imatra! 9.4.2017 PALVELUSTRATEGIA 2020