ITSESÄÄTÖINEN OPPIMINEN ’Innolla työelämään’ Kopro 2012 Insiders.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Itsehallintataidot Mitä me tarkoitamme itsehallinnalla?:
Tunne lääkkeesi Katse oman lääkehoidon onnistumiseen
”Kutsu seuraamaan” Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?" "Rakastan,
SMOOTHISTI TYÖELÄMÄÄN OPPISOPIMUKSELLA
Onpa outoa, miten asiat etenevät…
Jumalan kanssa.
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti kuluttajalle
Tämä on SUUNTA-työkalun käyttöön opastava diaesitys
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
ITSESÄÄTÖINEN OPPIMINEN
ITSESÄÄTÖINEN OPPIMINEN
MIKÄ ON TIIMI?.
Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?
Mikä on paremmin kun hanke päättyy 2016? Mikä on muuttunut 2018 kun hankkeen päättymisestä on kulunut vuosi? Missä partneriryhmän ulkopuolella tuotteet.
Gardnerin lahjakkuudet verkossa Otavan Opisto Jari Sarja On tunnustettava, että jotkut ovat erityisen fiksuja ja älykkäitä, ehkä taiteellisesti.
10 vinkkiä voimaantumiseen
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Tarkoin määritellyt tavoitteet
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
YO-ILMOITTAUTUMISOHJE 2014 SYKSY. Täytä kuulakärkikynällä Huom! Jos erityisjärjestelyitä, lukitodistuksia, lääkärinlausuntoja on käytössä, nämä asiat.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 Toteutuminen 2 ryhmää, TAO ja TAKK verkkotaitojen opetuspäivää 7 viikon lähiopetusjakson aikana Käytössä.
Minä oppijana 1 ov..
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
Drop out-ilmiö SPL:n Turun piirin juniorijalkapallossa
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
Tavoitteisiin p ää seminen PDD-272.EN. Tavoitteisiin p ää seminen 1. Aseta tavoitteet 2. Laadi toimintasuunnitelma 3. Hallitse tavoitteitasi.
Kohtalokas erehdys…. Olipa kerran eräs iäkäs rouva, joka eleli kissansa kanssa.
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
Valmius tulevaisuuteen Arto Saloranta.
− työkalu toiminnan suunnittelun ja suunnitelman arvioinnin tueksi
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Opetuksen eheyttäminen ja monialaiset oppimiskokonaisuudet OPS 2016
HEI USEIN HYMY TARTTUU Minulla ei ole sinulle uutisia...
Mitä asenne tarkoittaa?
OHJAAVAT PERIAATTEET Johtoajatukset EKK, Valamo
Uudistunut aluehallinto ja työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä -seminaari Hotel Arthur Kommenttipuheenvuoro Tuovi Manninen erityisasiantuntija.
Työpaikkaohjaaja- koulutus Oppiminen ja Ohjaaminen Palaute ja arviointi Helena Rajalinna.
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
Tavoitteellisuus - aseta vartiollesi tavoitteita tulevalle kaudelle (esim. syyskauden aikana vartio suorittaa kolmannen luokan) -tavoitteiden ympärille.
HENKILÖKOHTAIS EN TOIMINTA- AJATUKSEN KIRJOITTAMINEN FL 177 C.FI.
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
Puhu parin kanssa. Täytyykö sinun opiskella tänään illalla
Portfolio osana opettajan pedagogisia opintoja
Tunne lääkkeesi Katse oman lääkehoidon onnistumiseen
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
1 Sensor Tasking and Control Jari Hassinen Riikka Asikainen
Lions Clubs International  Lohkon puheenjohtajan koulutus.
9. AISTIT 9.3 Muut aistit.
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
ARVIOINTI ON ARVON ANTAMISTA
Kappale 7 Mikä sana? 1.Kun Hanna ei ole kesällä työssä, hänellä on _____________. 2.Suomalaiset syövät tätä yleensä kello Sana on _________. 3.Jos.
Huomaa kuinka mieli huijaa sinua Kolmas tunti Mieli kertoo tarinoita Murehdimme Nukumme huonosti.
TAVOITTEIDEN ASETTAMINEN KOULUTYÖLLE ANTAA ENERGIAA
Coach Developer Academy – kysymykset kouluttajan tukena
7. Tarkkaavaisuus.
Elina Vierikko Saija Helmi
OP
Yrittäjyys antaa virtaa
Yhteinen keittiö -hanke
Opettajan pedagoginen ajattelu
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

ITSESÄÄTÖINEN OPPIMINEN ’Innolla työelämään’ Kopro 2012 Insiders

Mitä itsesäätöinen toiminta on?. -oman toiminnan ja ymmärryksen tarkkailua - reflektointia ja reagointia Toimiiko tämä? Mitä teen seuraavaksi? …eli itsesäätöinen toiminta on toimintastrategioita ja erilaisia taktiikoita, joilla pyritään saavuttamaan itselle asetetut tavoitteet

1) SUUNNITTELU - Ennen toiminnan alkamista Mitä tiedän jo osaan? Mitä haluan osata? 2) TARKKAILU JA KONTROLLOINTI - Toiminnan aikana - Pääasioiden ja kokonaisuuden hahmottamista Mikä toimii? Mikä ei toiminut? 3) REFLEKTOINTI JA REAGOINTI -Toiminnan jälkeen Mikä meni hyvin/huonosti? Mitä olisi pitänyt tehdä toisin? Kuinka otan oppimani huomioon seuraavalla kerralla? VAIHEET

Suunnittelun kautta tavoitteiden asettaminen Tavoitteiden saavuttaminen oman toiminnan tarkkailun ja kontrolloinnin avulla reflektoinnin ja reagoinnin kautta oman onnistumisen arviointi ETENEMINEN

Tunnistatko sinä nämä vaiheet omasta toiminnastasi?