Media joukkoviestinn ä n sanomien erittely ä niiden taustan ja v ä lineen ominaislaadun kannalta sek ä sanomien omaa tuottamista.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Advertisements

– uusia haasteita lapselle ja päiväkodille
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Sosiaalinen media.
Lasten mediankäyttö ja avaimia mediakasvatukseen varhaiskasvatuksessa koordinaattori Rauna Rahja Varhaiskasvatusmessut, Wanha Satama
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Taiteen ja kulttuurin akvaario Kulttuuri Opinto-info Taide Oma juttu Aloitus Lähteet Linkkiapaja TAIKUAKVAARIOTAIKUAKVAARIO Ritva Somerma
Pääkaupunkiseudun sosiaalialan osaamiskeskus Muutossosiaality ö n k ä sityksi ä tiedosta, tiet ä misest ä ja todellisuuden luonteesta poststrukturalismi.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Mitä media on? Media on tajuntateollisuutta, joka tarjoaa maailmaa koskevaa informaatiota ja tapoja nähdä ja ymmärtää se (Masterman 1985).
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys. Mediakasvatus 1.Mediataitojen kartuttaminen 2.Median käyttö oppimisympäristönä 3.Media tiedonkäsittelyn välineenä.
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys.
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
OPETUS- SUUNNITELMA Käsitteen kehityksestä. CURRICULUM Kasvatusta tarkastellaan kokonaisuutena Dewey: lapsen oppimiskokemusten suunnittelua tarkoittaa.
MEDIA Media, latinan kielen sanasta medium. Engl. medium-sanalla kolme merkityst ä  1)jotakin, mik ä “ sijoittuu v ä liin ”, ” toimii v ä litt ä j ä.
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Mediakulttuuri ja koulu Osaava-mediakasvatuskoulutus Kesämäen alueen ja Taipalsaaren opettajat
Mediataito 8lk 1.Viestintä ja mediataito (velvoite)velvoite 2.Mediakasvatus Oulun normaalikoulussa (laadukas ohjelma)laadukas ohjelma 3.Kuvataide: Kuvaviestintä.
Kaupunkiympäristöt tutuiksi tutkien BMOL syyspäivät Sibelius-lukio, Helsinki Workshopin vetäjät: Virpi Hirvensalo ja Krista Koskelo Maantieteen.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Suomen Rotary © Viestintä ja PR-seminaari Tietotekniikka viestinnässä Markku Kalliomäki.
7. Pyhien kirjojen tulkinta ja tutkimus Ydinsisältö.
VIESTINTÄ Tarja Tapaninen … on sanomien välitystä ja vaihdantaa lähettäjän ja vastaanottajan välillä.
TERVEYSKASVATUS * Valistus * Opetus * Neuvonta >< ei tavoita kaikkia >< opetus ei laadukasta, monipuolista, innostavaa >< kaikki eivät pääse terveysneuvontaan.
KUVIEN KESKELLÄ MEDIASTA JA VAIKUTTAVISTA KUVISTA.
OPAS MEDIAKASVATTAJALLE Mediakasvatus esi- ja alkuopetusikäisten lasten arjessa Hanna Martinviita, Saara Pasanen ja Anna Ristaniemi.
Terveyskasvatuksen tavoite
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Laaja-alainen osaaminen
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Terveysviestintä Viestintää, joka liittyy terveyteen ja sairauteen, niiden tutkimiseen ja hoitoon. Keino välittää terveystietoa ja pitää yllä julkista.
ÄIDINKIELI JA kIRJALLISUUS 1. KURSSI
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Median aikajana some TV v.1934 Älypuhelin (1993)
Median aikajana TV v. 1. radio-lähetys some älypuhelin
Median aikajana TV v. älypuhelin some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012
Opetustoimi osana Jyväskylää
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
AI 4 Tekstit ja vaikuttaminen Opiskelija
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Median aikajana TV v.1926 Mitä, missä, milloin maailmalla?
Median aikajana älypuhelin TV v. some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Pääkaupunkiseutu Varhaiskasvatuksen asiakaskysely TULOSTEN YHTEENVETO
Median aikajana Älypuhelin 1993 TV v.1926 some
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Kirjastoauto.
Median aikajana älypuhelin TV 1. radio-lähetys TV v.
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Median aikajana älypuhelin TV v. some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Sosiaalinen media -tulevaisuuden lupaus?
Viestintäsuunnitelma
Ajanhallinta opiskelussa
Mediakasvatus tietotekniikan opettajankoulutuksen näkökulmasta
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
T Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Viestintäsuunnitelma
Viestintä.
Median aikajana TV v some Ensimmäinen älypuhelin 1993 IBM
Esityksen transkriptio:

Media joukkoviestinn ä n sanomien erittely ä niiden taustan ja v ä lineen ominaislaadun kannalta sek ä sanomien omaa tuottamista

*sanoma- ja aikakauslehdet, internet, televisio, video, elokuva, radio ja tietotekniikka * v ä lineiden valikoiva ja mielek ä s k ä ytt ö *sanoma- ja aikakauslehdet, internet, televisio, video, elokuva, radio ja tietotekniikka * v ä lineiden valikoiva ja mielek ä s k ä ytt ö

* Joukkoviestint ää luonnehtii mystifiointi, viihteellisyys, visuaalisuus ja muutosnopeus. *Viestinn ä n opetuksessa tarvitaan demystifiointia ja demytologisointia eli myyttisen ja tarunomaisen salaper ä i- syyden poistamista viestinn ä lt ä. *Siihen p ää st ää n viestint ä v ä lineen merkkikieleen tutustumisen ja viestien sis ä ll ö n kriittisen tarkastelun kautta sek ä itseilmaisun, omien viestien tuottamisen avulla. (H ä rk ö nen 1988.) * Joukkoviestint ää luonnehtii mystifiointi, viihteellisyys, visuaalisuus ja muutosnopeus. *Viestinn ä n opetuksessa tarvitaan demystifiointia ja demytologisointia eli myyttisen ja tarunomaisen salaper ä i- syyden poistamista viestinn ä lt ä. *Siihen p ää st ää n viestint ä v ä lineen merkkikieleen tutustumisen ja viestien sis ä ll ö n kriittisen tarkastelun kautta sek ä itseilmaisun, omien viestien tuottamisen avulla. (H ä rk ö nen 1988.)

 Mediakulttuurin muutosten my ö t ä mediasuhteet muuttuvat. Mediakasvatus on sek ä taitojen ja tietojen kehitt ä ist ä ett ä arvokasvatusta, jonka l ä ht ö kohta on ” toimijoiden omissa mediakokemuksissa ja mediasuhteissa. T ä llaisessa mediakasvatuksessa kehitet ää n sit ä toimijuutta, joka kykenee arvioimaan omia mediasuhteitaan ja kehitt ä m ää n mediakulttuuria ja – sivistyst ä”. (Reijo Kupiainen 2009.)

Säätelevä mediakasvatus * t ä ht ää turvalliseen mediak ä ytt öö n, mediavalintojen, -tulkintojen ja – kokemusten ohjaamiseen, rajojen asetteluun ja mediak ä yt ö n tarkkailemiseen. S ää tely voi olla tv:n katselun rajoittamista sek ä peli- ja tietokonevuorojen jakamista. Se sis ä lt ää suojelullisia ja mediasuhteiden hallintaan t ä ht ää vi ä toimenpiteit ä. (Reijo Kupiainen 2009.)

Web 2.0 ja sosiaalinen media  vuorovaikutteista ja yhteis ö llist ä  Uudet verkkopalvelut blogit (verkkop ä iv ä kirjat) ja wikit (hypertekstidokumenttien kokoelma) ovat yleistym ä s s ä  Teksteihin tavoitellaan valmiiden totuuksien sijaan totuuksia etsiv ää keskustelua. (Sassi & Hujanen 2009.)  vuorovaikutteista ja yhteis ö llist ä  Uudet verkkopalvelut blogit (verkkop ä iv ä kirjat) ja wikit (hypertekstidokumenttien kokoelma) ovat yleistym ä s s ä  Teksteihin tavoitellaan valmiiden totuuksien sijaan totuuksia etsiv ää keskustelua. (Sassi & Hujanen 2009.)

 yhteistoiminnallisuus  jakaminen  osallisuus  Lähteinä  Sirkku Kotilainen (toim.): Suhteissa mediaan. Jyväskylän yliopisto. Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja 99,  Reijo Kupiainen & Sara Sintonen: Medialukutaidot, osallisuus, mediakasvatus. Palmenia 2009  yhteistoiminnallisuus  jakaminen  osallisuus  Lähteinä  Sirkku Kotilainen (toim.): Suhteissa mediaan. Jyväskylän yliopisto. Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja 99,  Reijo Kupiainen & Sara Sintonen: Medialukutaidot, osallisuus, mediakasvatus. Palmenia 2009