TAHTO-hankkeen Tanskan matka
Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta kohden yksi kannettava, tavoite kaikille oma Joka luokassa älytaulu, ei dokumenttikameraa eikä näyttöä, ei muita tauluja Pyritään toimivaan langattomaan verkkoon Koulun opettajat toimivat jaostoissa Opettajat kokonaistyöajassa
IT Kööpenhaminassa Koulutoimen IT-keskus auttaa kouluja hankintaprosessissa Laitteet ja ohjelmistot hankitaan aina IT- keskuksen kautta IT-keskus testaa uusia laitteita, ohjelmia ja opetusmateriaaleja IT-keskus hoitaa opettajien koulutukset Kööpenhaminassa vuonna 2009 ostettiin yli 250 SMART Boardia Tällä hetkellä Kööpenhaminassa n. 750 SMART Boardia ja 150 ActiveBoardia Jan Rindom, Project Manager, Center for Education and Information Technology
Lindehojskolen, Herlev, luokat 0-9 Teknologiamuutoksessa huomiota täytyy kiinnittää muuhunkin kuin laitteiden hankkimiseen Muutoksessa huomioitava kolme osa-aluetta: aineenhallinta, erilaiset työskentelytavat ja tietokoneen käyttötaito Laitteiden käytön edellytyksenä on, että niitä osataan käyttää mielekkäästi
Lindehojskolen, Herlev, luokat 0-9 Opetusteknologian suunnittelussa on mietittävä sitä, minkälainen opetus ja sitä kautta oppiminen koetaan kaikkein arvokkaimmaksi –Halutaanko opettaa sisältöjä vai taitoja? –Onko tärkeämpää pitäytyä vanhoissa toimivissa tavoissa vai muuttua muun maailman mukana?