TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Satakunnan lapsi- ja nuorisopolitiikan foorumi
Advertisements

Ranskan etäopetus alakoulussa
SMART Board Interaktiivinen esitystaulu -> yhdistää perinteisen liitu- ja tussitaulun sekä tietokonekuvan Sormesi on hiiri! Laura Viljamaa 2011.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Innovatiiviset opetuskäytänteet ja opetusteknologian pedagogiset haasteet Juho Norrena projektitutkija Agora Center
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä- tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä,
Jyrki Kalliolahti TIES
Toimivat luokkatilat Ressuun Helsingin Eteläisen piirin OSUKE -hanke.
Matemaattisen ajattelun oppimisympäristö MAO. Kehitystyö alkoi keväällä 2006 Oriveden yhteiskoulu (luokat 7. – 9.) Matematiikan opettajat: Sauli Hartikainen.
E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e
Palveluliiketoiminta osana korkeakoulua Heikki Saastamoinen.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Matematiikkaa verkossa - etäopetuksen haasteita ja ratkaisukeinoja Eija Immonen Jukka Karvinen Sotungin etälukio Vantaan kaupunki sotunki.fi.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
ARVIOINTI Vanhempainilta
Hanke: Tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävän opetuksen kehittäminen Valtionavustus lukiokoulutuksen TVT:n opetuskäytöön sekä laite ja tietoverkkohankintoihin.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
Rauhallinen maalaushetki iPadeilla Luokassa on yksi väkivaltainen lapsi.
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Ideaali luokkahuone Ressussa
TYÖTAPAVERSTAS Tea Kantola (KAT).
HSE/PYK Mikkeli Yrittäjyyskasvatuksen teoreettinen viitekehys – metakognitiosta, meta- konatioon ja meta-affektioon Paula Kyrö Helsingin kauppakorkeakoulu.
TVT koulun arjessa Tanskan benchmark-vierailu - Hellerupin koulu, Gentofte toukokuu 2010
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Vieraskielisen opetuksen politiikkatasot -seminaari Kielikoulutuspolitiikan verkosto Soveltavan kielentutkimuksen keskus.
Miten laatutyö käynnistettiin? Helsingin yliopisto Sosiaalipsykologian laitos Jaana-Piia Mäkiniemi Mia Teräsaho Vopla-hankkeen työpaja
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Raila Pirinen Helsingin normaalilyseo. Kankaanranta, M & Puhakka, E (2008): Kohti innovatiivista tietotekniikan opetuskäyttöä
TVT projekti esikoululaisille
Johanna Saarenpää, Roosa Rinne ja Veera Tervo Vaka 12C
CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Federoidun identiteetin hyödyt Tieteen tietotekniikan keskus CSC.
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
Riihimäen kaupungin TAHTO -hanke Aulanko Esa Santakallio koulutoimenjohtaja.
Ops seminaari Askola.
1 Suunnitelmista käytäntöön Tvt Koulumestarin koulun arjessa.
TVT –strategian luonnos TVT –strategiaryhmän luonnos uuden Kasvatus- ja opetustoimen TVT – strategian pohjaksi.
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Työpaja 2: KansainväliSYYSpäivät Lahti Tiina Sarisalmi.
Liikkuva koulu-alueseminaari Forssa. Aluejärjestöjen koulutukset Koulutukset: – Koulutoimijoille esim. Toiminnallinen oppiminen ja Liikunta.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
PurisProjekti TAVOITTEENA PAREMMAT OPPIMISTULOKSET JA VIIHTYISÄMPI KOULU.
Lauri Pirkkalainen. KONNEVESI AluUUesuunnitelma KONNEVEDEN BIOLUKIO BIOLUKIO KESKI-SUOMEEN.
Ops-iltapäivä
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Tiimikoulu Raimo Laaksonen ja Vesa Joutsen
Lisää liikettä koulupäivään
Tervetuloa Konnevedelle koskien kupeeseen
Joustava perusopetus eli JOPO
Opeka-kyselyn tulokset
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
OPH Tulevaisuuden oppimisympäristö oppimisen tukena Sylvään koululla
KETTULAN KOULUN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN STRATEGIA
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
Lukiolaisen itc.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Oppilaiden omiin laitteisiin Antti Karvonen
Ajatuksia itsesäätelystä koulun näkökulmasta
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Esityksen transkriptio:

TAHTO-hankkeen Tanskan matka

Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta kohden yksi kannettava, tavoite kaikille oma Joka luokassa älytaulu, ei dokumenttikameraa eikä näyttöä, ei muita tauluja Pyritään toimivaan langattomaan verkkoon Koulun opettajat toimivat jaostoissa Opettajat kokonaistyöajassa

IT Kööpenhaminassa Koulutoimen IT-keskus auttaa kouluja hankintaprosessissa Laitteet ja ohjelmistot hankitaan aina IT- keskuksen kautta IT-keskus testaa uusia laitteita, ohjelmia ja opetusmateriaaleja IT-keskus hoitaa opettajien koulutukset Kööpenhaminassa vuonna 2009 ostettiin yli 250 SMART Boardia Tällä hetkellä Kööpenhaminassa n. 750 SMART Boardia ja 150 ActiveBoardia Jan Rindom, Project Manager, Center for Education and Information Technology

Lindehojskolen, Herlev, luokat 0-9 Teknologiamuutoksessa huomiota täytyy kiinnittää muuhunkin kuin laitteiden hankkimiseen Muutoksessa huomioitava kolme osa-aluetta: aineenhallinta, erilaiset työskentelytavat ja tietokoneen käyttötaito Laitteiden käytön edellytyksenä on, että niitä osataan käyttää mielekkäästi

Lindehojskolen, Herlev, luokat 0-9 Opetusteknologian suunnittelussa on mietittävä sitä, minkälainen opetus ja sitä kautta oppiminen koetaan kaikkein arvokkaimmaksi –Halutaanko opettaa sisältöjä vai taitoja? –Onko tärkeämpää pitäytyä vanhoissa toimivissa tavoissa vai muuttua muun maailman mukana?