Study Group -opintopiiri yhteistoiminnallisen oppimisen tukena (A080011) 25.-26.5.2011 Tiina Laajala.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Future Learning Environment
Advertisements

Koulutuskeskus Salpaus Hyvä Yritys /Georges Segura - Outi Salmela Tervetuloa! Hyvä Yritys (ammatillinen oppimisympäristöjen kehittämishanke)
Eurooppalainen kielisalkku ammattikorkeakoulussa
Tutkimus- ja kehittämisprosesseja keväällä 2012 Heikki Hannula.
JanakkalaTiina Sarisalmi Kansainvälinen toiminta osana opetussuunnitelmaa ja koulutyötä.
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
LbD –pedagoginen toimintamalli verkottajana NOPS –seminaari Seija Paasovaara.
OPPIMISEN JA KOULUTUSTEKNOLOGIAN TUTKIMUSYKSIKKÖ Johdanto Idean projektityöni aiheeseen sain erään koulun opettajalta, joka kertoi koulunsa olevan kiinnostunut.
Yhteisöllinen kirjoittaminen
Tietokoneavusteinen oppiminen
Ihminen ääriolosuhteissa -kurssi
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Tapaus Keski-Suomi MYR-neuvottelupäivät, Jyväskylä Jyväskylä Ylijohtaja Juha S. Niemelä.
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
Pk-yritysbarometri Kevät 2005 Julkaisijat Suomen Yrittäjät ry ja Finnvera Oyj.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
VERKKOPEDAGOGIIKKA – OPPIMISEN TAVAT VERKOSSA Jari Sarja
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Ammatillisen opettajan dynaaminen tulevaisuuden työnkuva Yksintekijästä – työyhteisölliseksi osaajaksi Työssäoppimisen ohjaajasta - koulutuksen ja työelämän.
JAMK-ESOK Esteettömät oppimisympäristöt Helena Koskimies,
Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm.
PETS Leppävaaran Laurea Tervetuloa – Välkommen – Welcome Rehtori Pentti Rauhala, Laurea.
HSE/PYK Mikkeli Yrittäjyyskasvatuksen teoreettinen viitekehys – metakognitiosta, meta- konatioon ja meta-affektioon Paula Kyrö Helsingin kauppakorkeakoulu.
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Esteettömyys erityisissä liikkuvissa ympäristöissä SOME & mobiili erityisille oppijoille Lehtori Irmeli Lignell HAMK/AOKK
KOLVI OY – Keuda, Omia, Luksia ja Varia, innovoiva ohjausyhteistyö Kolvi OY Keudan, Omnian, Luksian ja Varian innovoiva ohjausyhteistyö.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Hedelmöityshoidot 2012–2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Toimintamenojen hallinta Toimintamenojen hallinta Talous Palvelujen järjestäminen Henkilöstö Asiakas ja kaupunkilainen Elinvoimainen ja kilpailukykyinen.
Sairaaloiden tuottavuus 2013 Pirjo Häkkinen Sairaaloiden tuottavuus 2013 – Tilastoraportti 3/2015.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Turvallisuusneuvonantaja- katsaus Marko Rajamäki, Ajoneuvohallintokeskus Hämeenlinna.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Lapin ELY-keskus, Satu Ihanamäki, E-vastuualue1 Kirjastojen hankerekisteri.
TUHAT tutkimustietojärjestelmä Matri-seminaari Arja Lappalainen
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
Tutkiva & kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen 1. 6
25. Noste Tavoitteet ja sisällöt Tiheys Noste
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
KOLVI OY – Keuda, Omia, Luksia ja Varia, innovoiva ohjausyhteistyö Kolvi OY Keudan, Omnian, Luksian ja Varian innovoiva ohjausyhteistyö.
Tilastoja Vantaalta Väestönmuutokset (ennakkotieto) Vantaalla tammikuussa 2015 Lähde: Tilastokeskus, päivitetty
4.3 Tutkiva oppiminen? a) Opetusmenetelmä, jonka aikana oppilaat opiskelevat opetuksen kohteena olevia asioita ja tiedon tuottamisen prosesseja tutkimuksia.
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
Erikoiskauppa Rakokivessä Osta läheltä – kehitä kuntaasi seminaari Mervi Lilja Liikkeenharjoittaja Nastolan Kirja ja Lelu
Study Group – opiskelun ja oppimisen tueksi Luonnonvara-alan yksikkö Tiina Laajala Oamk / Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Opiskelun, oppimisen ja opetuksen prosessit Synergiaryhmä Pekka Linna, CSC.
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
Konstruktivismi Tekijä Bogi
OPS Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Borgarnes, Islanti ( ).
Kolme oppimista jäsentävää orientaatiota
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Opetussuunnitelma ops
Opiskelun, oppimisen ja opetuksen prosessit
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Anna Alftan Heikki Hannula
Esityksen transkriptio:

Study Group -opintopiiri yhteistoiminnallisen oppimisen tukena (A080011) Tiina Laajala

Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen –Kirjattu Oamkin kehittämissuunnitelmaan pedagogisiksi periaatteiksi (2010) –Tarkentuu Oamkin opetuksen kehittämisen linjauksissa (tulossa 2011) Tekijän nimi

Tekijän nimi Tutkiva oppiminen Yhteistoiminnallinen oppiminen Kehittävä oppiminen

Tutkiva oppiminen –Tutkiva oppiminen (Hakkarainen, Lonka & Lipponen, 2005) sisältää kaikki em. kolme ulottuvuutta Tekijän nimi

Tekijän nimi Ongelmalähtöisyys YhteistoiminnallisuusTyöelämälähtöisyys

–Learning by Developing (LbD): Laurea – Learning at Research, Development and Innovation: Helena Ahola, Sinikka Suutari, Taina Vuorela/ Oamk, Liiketalouden yksikkö Tekijän nimi

Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen Tieto syntyy yhteistoiminnassa Tieto on hajautunut oppimisympäristöihin Tutkiva oppiminen alkaa tiedon puutteesta ja ihmettelystä Korostaa opiskelijan aktiivista roolia Opettajan rooli on oppimisen ohjaaja Yhteistoiminnalliset opetusmenetelmät Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen johtaa tutkivaan ja kehittävään yhteistoiminnalliseen työtapaan Tähdätään oppimisprosessin laadun, opiskelijoiden opiskelukyvyn ja hyvinvoinnin parantamiseen Tekijän nimi