Piiri pieni pyörii – mittaajat siinä hyörii “Luovin opetuskäytäntö”- kilpailu OpinTori 2014
Johdanto 521109A Sähkömittaustekniikan perusteet 1. vsk:n sähkö-, ja tietotekniikan sekä 2. vsk:n hyvinvointitekniikan opiskelijat (n. 100 opiskelijaa) Luennot (10*2 h) ja laboratoriotyöt (6*2 h) ”...Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä perusmittaukset yleismittareilla ja oskilloskoopeilla...” Viikko 1 2 3 4 5 6 7 ... Luento 8 9 10 Laboratoriotyö
Demoluennot Edeltävät luennot: Mittalaitteen rakenne Mittalaitteella tehtävät mittaukset Demoluennon tarkoituksena on antaa käytännönläheistä opetusta, jossa opiskelijat pääsevät konkreettisesti itse tutustumaan mittalaitteisiin Huom: Jo ennen varsinaisia laboratoriotöitä! 3 4 5
Demoluennot (vanha) Mittapiiri / pistetyöskentely Luentosaliin järjestetään työpisteitä (9 kpl) Tehtävänanto (avoimet kysymykset) kullekin työpisteelle jaetaan paperilla Opiskelijat ryhmäytyvät Ryhmät kiertävät työpisteet Miten mitata kattavasti osaaminen / oppiminen luennon lopuksi?
Demoluennot (uusi) Mittapiiri / pistetyöskentely kuten ennenkin, mutta Tehtävänanto monivalinta- kysymyksinä paperilla Nettipohjainen vastaus- järjestelmä (Socrative) Vastaukset anonyymisti ja reaaliaikaisesti näkyviin A B C D E
Kokemuksia Yleisesti pistetyöskentelystä Socrativesta Vuorovaikutusta monella eri tasolla Ryhmän dynamiikka Ensimmäiset mittalaitekokemukset ”kaveriporukalla” Socrativesta Aktivoi opiskelijoita vuorovaikutukseen → Kattava otos opiskelijoiden vastauksista! Entä jos opiskelijalla ei ole sopivaa päätelaitetta? Nopea arvio oppimisesta
Arvioi opetuskäytäntöäni! Mene päätelaitteesi selaimella osoitteeseen www.socrative.com ja sieltä Student Log In tai m.socrative.com/student Room number: 528918 Odota opettajan antamia ohjeita