Piiri pieni pyörii – mittaajat siinä hyörii

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Projekti A: Iskunvaimennindynamometri
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Samuel Rahikainen Tietotekniikan kandidaattiseminaari
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
Pikku-Diili Helena Vikstedt. Pikku-Diili = ongelmanratkaisukilpailu, jossa opiskelijatiimit ratkovat yritysten antamia kehitystehtäviä vuorokauden.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus. Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009.
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Röykän koulu Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset, kevät 2014 Vastauksia yhteensä 87 kpl.
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Tutkintosuoritusten arviointi
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
PURKAAMO. Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta.
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
LAATUJÄRJESTELMÄN KEHITTÄMINEN LTY:N KEMIANTEKNIIKAN OSASTOLLLA Ritva Tuunila
SEKOPUSSI. SEKOITETAAN: Kaikki TAVI-talon 2 vsk:n opiskelijat Kaikki kynnelle kykenevät opettajat MILLOIN - Syksyn ensimmäisellä opetusviikolla.
Opintojen mitoitus korkeakouluissa Marianne Isola / Suvi Jutila W5W.
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Sähköisiä testejä Martinlaakson lukiossa
Perinteisen biokemian luento-opetuksen soveltaminen, rytmittäminen ja tukeminen paneelikeskustelulla Antti Railo, FT Biokemian ja molekyylilääketieteen.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Aktivoi opiskelijoitasi!
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
AHOT - Opiskelijalle. Lomakkeen hyödyntäminen Ei menetelmiä luotuna? Hyödynnyksessä kysymyksiä? Mikä on etenemis prosessi? Miten päätös näkyväksi? Onko.
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Tietojenkäsittelyn toisen lukuvuoden 1. lukukausityö Syksy 2010.
eHOPS farmasian tiedekunnassa
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Tietotekniikka musiikin opetuksessa
ELEP-1311 DIGITAALITEKNIIKKA 3 op
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
Opintojen seurantacaset W5W-suunnittelijat Suvi Jutila Marianne Isola Aimo Rahkonen.
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Monivalintatehtävät arvioinnin välineenä matemaattispainotteisella massakurssilla Jukka Parviainen, Yliopisto-opettaja, Informaatiotekniikan.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Ops seminaari Askola.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso Sonja Kärkkäinen
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Kahoot-ohje.
Seurakuntaopisto.fi Tsekkaus- opintojen etenemisen tarkastelu Pieksämäen yksikkö Pirkko Naukkarinen TSEKKAUS, 2015.
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Posterin otsikko Ohjeita Alaotsikkko
Sähköiset yo-kirjotukset
Aloittelijan Abitti-koulutus
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Maantieteen preppaus.
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
EU:n sisämarkkinaoikeuden opetus lukuvuonna
Oppilaiden omiin laitteisiin Antti Karvonen
Kiertotalous-visa ”Toisen jäte on toisen aarre.”
Laboratoriotyökertoja on 6 viikolla: viikot 42 – 47 ( ) Huom
Esityksen transkriptio:

Piiri pieni pyörii – mittaajat siinä hyörii “Luovin opetuskäytäntö”- kilpailu OpinTori 2014

Johdanto 521109A Sähkömittaustekniikan perusteet 1. vsk:n sähkö-, ja tietotekniikan sekä 2. vsk:n hyvinvointitekniikan opiskelijat (n. 100 opiskelijaa) Luennot (10*2 h) ja laboratoriotyöt (6*2 h) ”...Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä perusmittaukset yleismittareilla ja oskilloskoopeilla...” Viikko 1 2 3 4 5 6 7 ... Luento 8 9 10 Laboratoriotyö

Demoluennot Edeltävät luennot: Mittalaitteen rakenne Mittalaitteella tehtävät mittaukset Demoluennon tarkoituksena on antaa käytännönläheistä opetusta, jossa opiskelijat pääsevät konkreettisesti itse tutustumaan mittalaitteisiin Huom: Jo ennen varsinaisia laboratoriotöitä! 3 4 5

Demoluennot (vanha) Mittapiiri / pistetyöskentely Luentosaliin järjestetään työpisteitä (9 kpl) Tehtävänanto (avoimet kysymykset) kullekin työpisteelle jaetaan paperilla Opiskelijat ryhmäytyvät Ryhmät kiertävät työpisteet Miten mitata kattavasti osaaminen / oppiminen luennon lopuksi?

Demoluennot (uusi) Mittapiiri / pistetyöskentely kuten ennenkin, mutta Tehtävänanto monivalinta- kysymyksinä paperilla Nettipohjainen vastaus- järjestelmä (Socrative) Vastaukset anonyymisti ja reaaliaikaisesti näkyviin A B C D E

Kokemuksia Yleisesti pistetyöskentelystä Socrativesta Vuorovaikutusta monella eri tasolla Ryhmän dynamiikka Ensimmäiset mittalaitekokemukset ”kaveriporukalla” Socrativesta Aktivoi opiskelijoita vuorovaikutukseen → Kattava otos opiskelijoiden vastauksista! Entä jos opiskelijalla ei ole sopivaa päätelaitetta? Nopea arvio oppimisesta

Arvioi opetuskäytäntöäni! Mene päätelaitteesi selaimella osoitteeseen www.socrative.com ja sieltä Student Log In tai m.socrative.com/student Room number: 528918 Odota opettajan antamia ohjeita