Tiedottajan ABC-3 * Tutustu sidosryhmiin * Tapahtumatiedottaminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
AINA KANNATTAA YRITTÄÄ vinkkejä yrityksen ja koulun yhteistyöhön.
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Copyright Tommi Lindholm 2006 Triathlon - Kilpailuun valmistautuminen.
Toimintaohjeet opelle
2. Terveyteen vaikuttavat tekijät
Selkeän kirjoittamisen huoneentaulu
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Urheilutoimitus ja -seurat
KORIPALLON PERUSASIAT
Kelan organisaatio ja viestinnän palvelut toimittajille
Alustava liiketoimintasuunnitelma
10 vinkkiä voimaantumiseen
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Thorleif Johansson Suomen Lions-liitto ry Viestintäjohtaja
Puhelinkäyttäytyminen
työskentelyn hallinta
Integraalilaskenta MA 10
Musiikin ryhmäkoulutus
Tietoa ja neuvontaa kohtaamispaikoista Helena Liimatainen Sirpa Sulku.
1. Tunnetko oman kotiseutusi kansallispuvun?
Vinkkejä hankeviestintään
Vektorit MA 05 Mihin lukiolainen tarvitsee matematiikkaa
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
Haastattelu Copyright Thorleif Johansson2 Kotiläksyt Selvitä taustat Nimet oikein! Perhesuhteet Työ, harrastukset Lähteinä mm.: Nettisivut.
Kriisiviestintä Thorleif Johansson Viestintäjohtaja.
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Lukemaan oppii vain lukemalla
JOHTAJIIN KOHDISTUVAT ODOTUKSET
2. Terveyteen vaikuttavat tekijät
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Urheiluseuran viestintä
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Tänään - Vaihto-info, Jani Haapakoski - Sivuaineista * Sivuaineet tutkintorakenteessa * Mitä vaihtoehtoja sivuaineissa on * Miten sivuaineiden opinto-oikeutta.
Essee.
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Talvirenkaiden kunnon kehittyminen
1 Lääkäripäivät P Tutkijakoulutus, Torstai Väitöskirja projektina Päivi Rautava Turun terveystoimi, erikoissairaanhoito Turun yliopisto,
Tekstitaidon vastauksen eteneminen
Miten tapahtumani on uutinen?
Sankarit ja sankaruus Venäjällä Makula, kevät 2015 Tavoitteet, suorittaminen ja aikataulu.
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
Vastavalmistuneen puheenvuoro Risto Laine
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
PuViPe :: Osku Tervonen & Samu Liimatta :: Työhaastattelu
Korkeakouluopiskelutaidot 5 op Tutkinto-opetuksen seuraaminen
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Kilpailijan starttikurssi
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
SF 2007 (T.Hopeavuoren materiaali & Tekniikan viestintä) TYÖELÄMÄN ARKIVIESTINTÄ Vastaanottaja- ja tilanneanalyysi.
Keskustelu, aiheeseen tutustuminen ennalta auttaa yhteistä hanketta oikeaan suuntaan Taustatietojen hankinta suotavaa, jos ei välttämätöntä -> kuvaJOURNALISMI.
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
Muutoksen johtaminen Jukka Ahonen.
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA
Lämpimästi tervetuloa!
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
Yritys ja markkinointi mediassa
Mikä ihmeen pecha kucha?
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Tuomarin velvollisuudet
Vaikuta vallanpitäjiin Lobbaamisen ABC toiminnanjohtaja Anne Porthén
Esityksen transkriptio:

Tiedottajan ABC-3 * Tutustu sidosryhmiin * Tapahtumatiedottaminen * Tiedotteen tekeminen * Ennakkojutun tekeminen * Lehdistötilaisuuden järjestäminen Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017

Tutustu sidosryhmiin Tunnista eri sidosryhmät ja niiden tarpeet Pyri lähivaikuttamiseen, tule tutuksi Valmistaudu hyvin, ota selvää ”potilaasta” Valmistaudu hyvin, tee perustietopaketti Postita, meilaa, soita ja mene treffeille Älä vaadi, marise, tungettele tai kerjää Ole asiallinen ja ylpeä taustastasi Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017

RYHMÄTYÖ-1; LÖYTÖKISSA-TAPAHTUMA Määrittele eri sidosryhmät ja tiedotuksen tarpeet Erottele pakolliset ja vapaaehtoiset sidosryhmät Viranomaiset + lakisääteiset + hyvä tapa Henkiset ja aatteelliset partneriudet Mitä kukin saa, mitä pitää saada / antaa? Liikkuuko sidosryhmäsuhteissa rahaa? Mitkä ovat avainryhmiä? Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017

Tapahtumatiedottaminen Valmistele perustietopaketti toiminnasta Valmistele perustietopaketti tapahtumasta Hoida kuvitus, opastus, aikataulut, kontaktihenkilöt kuntoon Ota avainhenkilö selville -> ”asianajajasi” Postita, meilaa, soita ja sovi treffit Vie lisämateriaalia, ota jotain ”annettavaa” Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017

Löytökissa-tapahtuma -BS Mieti, millaista tietoa kukin sidosryhmä tarvitsee tai arvostaa? Onko syytä kertoa kaikille kaikki? Jos tiedotuksen pitää olla erilaista niin miksi? Mieti erilaisia, parhaita mahdollisia lähestymistapoja kutakin sidosryhmää kohti Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017

Tiedotteen tekeminen Keep it simple, stupid = KISS Hae sopiva markkinointi-catch Muista sidosryhmien etu Tee myyvä tiedote, älä mainosta Uutisjuttu on LYHYT Taustatietoa saa olla paljon enemmän Valmistaudu kummiin kysymyksiin Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017

Löytökissatapahtuma, Rtyö-3 Laaditaan kaksi tiedotetta: Tiedote medialle Tiedote lähialueelle jakeluun Muista pituus ja olennaiset asiat Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017

Ennakkojutun tekeminen Olennainen yhteen A4-liuskaan Muista uutisen kriteerit: kuka, mitä, missä, milloin, miksi … ja mitä siitä seuraa Tärkein asia alkuun … ja loppuun lihotusta Olisiko tiedote räätälöitävä eri medioille sopivaksi -> perusasiat pysyvät silti Lisäkysymyksiä, useita eri lähtöjä -> Tiedotuksen porrastaminen, muistuttelu Yhteystiedot lisätietoja varten Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017

Lehdistötilaisuuden järjestäminen Kannattaako järjestää vai ei? Ennakkosuunnittelu -> ”Asetu vieraan asemaan” Aikataulutus, backupit Stressilelut, puuhastelu Varasuunnitelma, ”Murphyn laki” Älä sido itseäsi liiaksi Kuka junailee, juontaa, koordinoi? Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017

Kotitehtävä-3 Laadi to do –list ja vastuuhenkilöt pressitilaisuuteen Aiheena Laajasalon opiston ja MTV3:n yhteistyö Neste Rally Finlandin mobiiliuutisten tuottamisesta Antti Kauranne 2002-2010 9.4.2017