Suomen Luomutori Verkkosivujen konsepti. Lähtötilanne Ei tällä hetkellä kotisivuja Yhteydenpito tuottajiin on pidetty puhelimitse Väliaikainen logo Luomutorilla.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Moodle verkko- oppimisympäristö Lyhyt johdatus kuvien avulla Lähde: Tem Valtosen PP-esitys Vetu 7 -koulutuksessa.
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
KyläNetti - sivun tekeminen • KyläNetti-sivustoon on luotu valmiiksi esimerkinomainen sivurakenne, jota voi vapaasti muokata • Kaikki sivut eivät ole näkyvissä.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
INTERNET - kanava tavoittamiselle - internet on yksi päämedioista tällä hetkellä - sen avulla ihmiset etsivät asioita, hakevat tietoa ja tekevät päätöksiä.
OULU ADVANCED RESEARCH ON SOFTWARE AND INFORMATION SYSTEMS Teppo Räisänen | Oulun yliopisto Facebook API Teppo Räisänen Tietojenkäsittelytieteiden.
Esitemalliset kyläsuunnitelmat näyttöön ja käyttöön Kyläsuunnittelutreffit Forssa Johanna Henttinen Pitäjärinki, Linnaseutu ry
Ovatko klubini IT-asiat kunnossa Sivujen ajantasaisuus Uudet mahdollisuudet.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Bloggaa! Wordpress-blogialustan käyttö Antti Huttunen.
Suomen luomutori Etusivu Tuottajalle Tulevat tapahtumat Ota yhteyttä -Alasvetovalikko, josta valitaan sijainti/tapahtuma -Sijainti -Tapahtuman esittely.
TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.
Ubiikki Maunula? •Tuttujen ja olemassa olevien välineiden hyödyntäminen •Palveluiden ja toimintojen käyttäminen esim. Maunulan kotisivujen ja kännykän.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Kyvyt.fi ePortfolio
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Suomen Verkkosivujen konsepti SUOMEN LUOMUTORI. Suomen LÄHTÖTILANNE Ei tällä hetkellä kotisivuja Yhteydenpito tuottajiin on pidetty puhelimitse Väliaikainen.
Kuinka rakennan Semppi-terveyspisteen? Semppi on kaikille avoin, maksuton terveyspiste, jossa on tutkittua tietoa terveydestä ja vinkkejä oman terveydentilan.
Prosessin analysointi ja töiden viimeistely
LibGuides-kokemuksia Case SeAMK E-aineistopäivä AMKIT-konsortio Tuula Ala-Hakuni Suunnittelija.
Chaîne des Rôtisseurs Accosiation Mondiale de la Gastronomie Seminaari Presseille ja voudeille Yhteinen ilme viestintään 23/03/2012 Chargée de.
Kotisivukoulutus Ohjeet alasivujen tekoon ja kuvien lisäämiseen © SVS Länsi-Suomi.
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Onnistunut tapahtuma Miten teet tilaisuudestasi kiinnostavan? Vaikuttajan näkökulma – Antti Kaikkonen.
 Visuaalinen ilme: ◦ Pirteä, kesäinen ◦ Etusivu ”täynnä”  Tietokentät: ◦ Etusivulla paljon ja monipuolisia (Facebook, ajankohtaista ja tarjoukset) ◦
5 Suunnitteluvaihe Suunnitteluvaiheessa sisältötuotanto vaiheistetaan yleensä kolmeen päävaiheeseen IDEOINTI SUUNNITTELU TOTEUTUS Suunniteluvaihe on laajin.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
VYYHTI- PROJEKTI Maiju, Noora, Juha, Joel. NYKYTILAN KUVAUS Toimeksiannon taustalla on koulutusmäärien kasvu, jota nykyinen sivusto ei kestä. Nykyisillä.
Klikattuasi Uusi… saat seuraavan näytön. Dashboard kohdasta voit luoda minkä tahansa aiheisen Netvibesin. Jos haluat lähteä luomaan itse rakennellen Netvibesia.
Seurantalojen korjausavustuksen sähköinen haku - pikaohje Sähköisessä hakupalvelussa on kullakin sivulla ohjeita hakemuksen tekemiseen. Joissakin kohdissa.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kooste kotitehtävien vastauksista Kotitehtävä 5 – Tarjonta ( )
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Palvelumuotoiluprojekti Palvelumuotoiluprojektin tehtävänanto Palvelumuotoiluprojekti toteutetaan yhteistyössä Design Museon kanssa. ”Designmuseo.
Suupohjan palveluhakemisto (yritys- ja yhdistysrekisteri)
Matkailun nettisivujen analysointi
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
Jutta, Mireka, Janika, Susanna & Henriikka
VYYHTI- PROJEKTI Maiju, Noora, Juha, Joel. NYKYTILAN KUVAUS Toimeksiannon taustalla on koulutusmäärien kasvu, jota nykyinen sivusto ei kestä. Nykyisillä.
Tahtoo kotisivut meillekin Pohdintaa ja ehdotuksia Espoon Parkkiskerhon kotisivuprojektiin Vili
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Projekti  Projektina luoda Suomen Snookerille viralliset nettisivut  Koostaminen Drupal-järjestelmällä.
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
JOPOX Uusi hallinta / Lomaketyökalu. Uuden lomakkeen luonti Lomakkeen rakentaminen alkaa klikkaamalla auki Lomakkeet. Oletusarvoisesti oman joukkueesi.
Mari Åman Department of Applied Mechanics Aalto University.
Facebook.
Finna.fi:n etusivu-uudistuksen suunnittelu
Finna.fi:n somemarkkinointi
Artikkelin rakenne Miettikää ryhmissä:
Järjestöt työnantajina
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
finna ja aineistotyypit
Ohje yhdistyspalvelut-sivustolle
Tapahtuman järjestämisen työpaja Combo -hanke MORO!
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
Tiedotustilaisuus
Muokkaus Mari Lampinen,
Osaohjelmien 1&4 kuulumisia
Wordpress-blogialusta
Esityksen transkriptio:

Suomen Luomutori Verkkosivujen konsepti

Lähtötilanne Ei tällä hetkellä kotisivuja Yhteydenpito tuottajiin on pidetty puhelimitse Väliaikainen logo Luomutorilla on Facebook-profiili, jossa: – Markkinointi – Kuvia

Tavoitetila Luodaan Luomutorille kotisivujen visuaalinen ilme Laaditaan sivuston rakennekaavio Suunnitellaan ilmoittautumiskaavake Suunnitellaan logo Tehdään erilaisia rautaversioita kotisivuista Mietitään Facebookin käyttöä

Tilaajan toiveet

Toiveet: Kotisivut Selkeä, värikäs, tyylikäs Tuore ja aina ajassa kiinni oleva Helppokäyttöinen Ei liian vihreä Ei likaa laatikkomaisuutta Kuvitus:  Piirroksia  Valokuvia Vaihdettava ilme kausittain  Kuvien vaihtomahdollisuus

Toiveet: Kotisivujen sisältö Erillinen osio tuottajia varten Helppo ilmoittautumiskaavake (samalla kerää yritysrekisteriä) Tietoa torista (ja tapahtumakohtaiset ohjeet myyjille ilmoittautumisen jälkeen) Pohjakartta (paikan varaus) Tulevat toritapahtumat listattuna selkeästi Paikka, jossa voi ehdottaa Luomutoria omalle paikkakunnalle

Toiveet: Kotisivujen sisältö Tuotetietoutta tietoa tuotteiden synnystä mahdollisesti videoklippejä tietoa mahdollisista omista tuotteista luomutietoutta Ruokapiiritietoutta myyjä-/tuottajaesittelyjä Tietoa yhteistyökumppaneista

Toiveet: Logo Logon tulisi ilmentää Suomen Luomutorin toimintaa ja ideologiaa Monipuolisesti käytettävissä (muunneltavissa tapahtuma- tai paikkakohtaisesti)  Julisteissa  Käyntikorteissa  Kutsuissa  Pakkauksissa  Tiedotuksessa jne.

Toiveet: Facebook – Miten saadaan lisää käyttäjiä – Avautuvien kotisivujen mainostus/tiedotus – Ulkopuolisten myyjien rekrytointikanava (mikäli tuottaja ei pääse itse myymään)

Kilpailijakartoitus Muut luomutuotteiden myyjät eivät kilpailijoita – Yhteinen tavoite: luomutietouden lisääminen Kilpailijoina muut tapahtumat, jotka kiinnostavat kohderyhmää? – Kierrätysdesign-tapahtumat – Luomutori on avoin yhteistyölle myös erillisten tapahtumien kanssa Kilpailevat internetsivustot (tiedonhaku, tunnelmoinnin ja inspiraation lähde – muut ekologista elämäntapaa sekä "kotoilua" käsittelevät sivustot – ekokauppojen internetsivut – ekoelämäntapablogit, kuten Uusi Musta, Kemikaalicocktail ja pienemmät luomuruoka- ja kotoilublogit

Verkkosivureferenssejä Nopsa Travels – Etusivulla "vinkkaa meille" –laatikko – Tuotu etusivulle houkuttelevia kuvia kohteista  Näitä voisi hyödyntää menneiden tapahtumien esittelyssä – Yksittäisiä kohteita nostettu sivupalkkiin (klikkaamalla lisätietoa)  Voisiko ekotuotteita esitellä samaan tapaan? Maku.fi – herkullinen ja tyylikäs ulkoasu, ruokakuvat hyvin esillä

Käyttäjäryhmät Kirjoitetaan puhtaaksi