N:n tuotteen analyysi ( ) 1

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Gourmet herkkuja ravintola- ja kotikeittiöihin
Advertisements

PS Kemi Kings – Ykkönen. Lapin ainoa Ykkösessä •PS Kemi Kings on Kemin ja koko Meri-Lapin ykkösjoukkue ja alueen junioripelaajien tähtäimenä on päästä.
Voimisteluliiton ilmeen uudistus
Yhtälön ratkaiseminen
Kerran kauan sitten kaukaisessa maassa eli neljä pikku olentoa:
Tervetuloa kanssani keväiseen metsään!
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
OTA TÄMÄ VIESTI VAKAVASTI!
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Kutsumme sinut Turvatalkoisiin parantamaan pohjoisen loma-asumisen turvallisuutta.
… löytyykö markkinoita?
Sosiaalisen median koulutus
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Asiakkuudet luovalla alalla
Syömisen hallinta - käyttäytymisketju vihje tunteet ajatuksia valinta.
LAADUKKAAT PALVELUT LAADUKKAILLA HANKINNOILLA PALVELUJEN PAKETOINTI – SEMINAARI
Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?
Mitä sinä tiedät suomalaisesta mökistä
Elämyshankekyselyn tulokset © Sovita Toteutus: Opiferum1.
Joel Pekari Juuso Koskenseppä Julius Termas Joonas Jämsen
Studia Generalia –luennot vuonna 2009
NAISEN ITSETUNTO.
Käyttöohje: Kuinka ilmoittautua tapahtumaan. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Perheiden ruokailu ennen ja nyt – lapsen kasvaminen omaan ruokakulttuuriin Jyväskylä
MITÄ MAASEUDUN ASUKAS ODOTTAA PALVELUILTA? Kuntatalo Liisa Häme
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Sanomalehti mainonnassa
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
Mikä sanaluokka? Appelsiini näyttää ilta-auringolta pilvien joukossa taivaanrannalla. Hedelmän koko vastaa tennispalloa tai miehen nyrkkiä. Maku muistuttaa.
Tiedon esittäminen.
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Tietovuokaaviot (ei osa UML-kieltä)
Ystävyytesi on: arvokas aarre....
Protomo Uusi suomalainen innovaatioapparaatti Petri Räsänen Hermia Oy.
Elintarvikeyrittäjyyden kehittämisen hankeseminaari Joensuu Katsaus Ruoka-Suomen vuoden 2006 toimintaan Kirsi Viljanen, Ruoka-Suomi – teemaryhmä,
TYÖNANTAJAN LAILLA AJATTELEMINEN Harjoituksen tavoitteena on löytää työpaikkaan soveltuva työntekijä.
Käyttöohje: Kuinka liittyä osastoon. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Käyttöohje: Kuinka liittyä ryhmään. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Suomalaisten asennoituminen mainontaan 2009 Perusosa.
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
T01-04 vanhempainilta pe Harjoitukset Sarjat Turnaukset Jalkapalloleiri Talous Ilmoittautumistilaisuus Muuta.
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva.
TALOUSTIETO Markkinat ja hinta Kysyntä ja tarjonta.
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
24 Hintojen vakaus on tärkeää s
Nova Scola Finlandia Teemaseminaarin Osanottajat
Pahimmat kilpailijamme!!
Tulospalkkaus ja palkkahajonta teollisuudessa ja palvelualoilla
Janne Lång ja Wille Kiuru
Alkuitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
Case: ”Ruoka-listalla kaali-kääryleitä”
Case: ”Ruoka-listalla kaali-kääryleitä”
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Päijänne-juoksu Padasjoella klo 12
Yrityskuva ja viestintä
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Kylämatkailuseminaari
Markkinoinnin perusteet
Brändi sosiaalityössä
Kiwi Cuvée Pinot Noir Tuotetiedot Tuottaja: Lacheteau Maa: Ranska Alue: Vin de France Ala-alue/Luokitus: Vin de France Alkoholiprosentti: 12.5% Rypaletyyppi:
J.P. Chenet Sparkling Rosé Demi Sec
Marqués de Cáceres Excellens Cuvée Especial
Marsalkka Luomu Golden Ale (suodatettu) 4,6%
Kuulas Luomuomena 4,7% kuiva siideri
Pelin kehittäminen Jyväskylä.
Ravitsemussitoumus-toimintamallin julkistamistilaisuus
Esityksen transkriptio:

N:n tuotteen analyysi (25.09.2003) 1 Tuotteen kerrokset: tuote (ominaisuudet, yleinen etu, ja erityinen hyöty), pakkaus (mahdollisesti muuta aistein havaittavaa), tuotemielikuva – mitä ilmoitus viestii ? Ajatuksia laadusta – mitä tiedät / Sinun oletetaan tietävän tuotteesta ennestään ? Itsestäänselvyyksiä ja ”itsestäänselvyyksiä”. Ajatuksia elinkaaresta – missä elinkaarensa vaiheessa tuote mahtaa olla; entä myyjäyritys ? Yhden / monen tuotteen yritys ? ismo.koponen@...

Oulun Kärpät Tuotteen kerrokset ainut joukkue SM-sarjassa Pohjois-Suomessa = etu mainosta koko kylälle, ja Pohjois-Suomelle pakkaus: vakiintunut logo, värit, tyylikkyys mitä tulee mieleen tuotteesta? tunnelma peleissä oululaisuus

Oulun Kärpät Ajatuksia laadusta laadukasta, nousussa (uudistettu halli / imago) kaupungin kerma kokoontuu peleissä…

Oulun Kärpät Elinkaari 90-luvulla konkurssi, jonka jälkeen loiva nousu Elinkaaressa ei ihan huipulla, mutta vahvassa nousuvaiheessa

HK – Sininen lenkki Kerrokset Pakkaus perinteinen, muovinen, läpinäkyvä Mielikuvat / tuote: Perussuomalainen makkara Voi käyttää moneen eri ruokaan Suomalaisen miehen perusruoka Ei kovin trendikäs herkku Rasvainen nykynaisen makuun

HK – Sininen lenkki Laatu Voi luottaa HK:n laatuun Saa sitä mitä ostaa HK Suomalainen luotettava merkki

HK – Sininen lenkki Elinkaari Elinkaaressaan melko loppusuoralla Uudistunut hieman (kevyt HK) Aika näyttää kuinka pitkään jatkaa vielä suomalaisissa ruokapöydissä

Osku – jyrsijän puru Kerrokset Suomalaista havupuupurua Pakkaus: läpinäkyvä muovinen kilon säkki, tai isompi Mielikuvat: laadukas suomalainen kiva nimi

Osku – jyrsijän puru Laatu Laadukasta Pölisemätöntä Pakkaus poltettavaa muovia

Osku – jyrsijän puru Elinkaari Melko uusi tuote Elinkaarensa alkuvaiheessa Pyrkii pääsemään sisään jyrsijän puru –markkinoille Tämän ryhmätyön tekivät: Maija Karjalainen, Liisa Kerttula, J-P Aarrekivi, Terhi Mertanen LIK2SNB

N:n tuotteen analyysi (25.09.2003) 2 Tuotteen sijainti myyjän lajitelmassa ja valikoimassa ? Tuotepolitiikka: aktiivinen / passiivinen ?