Mitä opetan ammatillisessa?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
Ranskan etäopetus alakoulussa
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Oppilasarvioinnin kehittäminen Kurssiin sisältyi neljä tapaamiskertaa sekä omatoimista työskentelyä. Tapaamisten sisällöt lyhyesti: 1.Ryhmiin.
Työpaikkaohjaajakoulutus
TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
Valtakunnallisen kielikokeen perehdytystilaisuus Puheen ymmärtämisen koe Paasitorni Ari Maijanen.
Aloitus info • Ryhmänvastaavat pitävät ryhmälleen aloitusinfon laajennetusta työssäoppimisesta • Opiskelijat saavat oppimis- ja työkokemuskansion.
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Norssi ja Varis juttusilla
Kaikki erilaisia –kaikki samanarvoisia
Miten menetellä ongelmatilanteissa
9.Lk Biologian laborointikurssi
Tekijänoikeudet ”Tekijänoikeudella tarkoitetaan laissa säädettyjä määräämisoikeuksia, jotka kuuluvat luovan työn tekijälle.” Lähde:
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa? (tärkeimmät sisällöt) Marja Yli-Kerttula Äidinkielissä 4 opintoviikkoa, jotka sisältyvät ammattitaitoa täydentävään.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Mitä opetan ammatillisessa oppilaitoksesta? Tuija Saarimaa
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa. 2 Nykyiset linjaukset…  Oppilaan oikeusturvan kannalta on tärkeää, että päättöarvosanat on annettu samoin.
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
Työpaikkakouluttajan ABC
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat.
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
Työpaikkakouluttajan ABC
Mitä opetan ammatillisessa koulussa? Mariitta Savolainen
Hyvät mallit opintojen edistämisessä Leipuri-kondiittorit 05.
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
Yhteysopettajakoulutus
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Mitä opetan peruskoulussa? (Tärkeimmät sisällöt) Kyösti Blinnikka
Venäjän alkeiden opetus
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Puolivuosisuunnitelma
GeoGebraa pohjoismaisissa ylioppilaskokeissa Mikko Rahikka Helsingin yhteislyseo ITK15
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
TEHOKKAA JA MIELLYTTÄVÄN KOULUTYÖN EDELLYTYKSET POISSAOLOT ja TUNTITYÖSKENTELY AMMATTILUKIOSSA.
Oppikirjana Magnet 5 (WSOY), (käytetyt kirjat (valmiit vastaukset-1 arvioinnissa, e-kirja) tuntiaktiivisuuden arviointi asteikko O=osallistunut, 4-10)
Kulttuurin tekijöitä ja näkijöitä (RUB 6) Kurssilla käsitellään kulttuurin eri alueita laajemmin eri Pohjoismaissa Oppikirjana Magnet 6, WSOY, myös sähköinen.
YO-info syksy Koetilanne  Omia koepapereita ei tuoda, koetilanteessa annetaan tarvittava määrä paperia.  Koepaperiin jätetään marginaali.  Jokaisessa.
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
oppikirjana Magnet , kurs 3 (WSOY)käytetyt kirjat sähköinen materiaali
Kurs 1 i svenska Oppikirjana Fokus, kurs 1 (Otava),
Psykologian arviointiperusteet
Kurs 4 i svenska språket! VÄLKOMNA TILLBAKA efter jullovet
7. Yhteinen maailma ja kansainvälistyminen (RUB7))
Tavoitteet ja arviointi
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
3. luokan englanti Vanhempainilta
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
3. luokan englanti Vanhempainilta
Liikesaksan perusteet II
Liikesaksan perusteet I
Opettajan nimi | kurssin numero
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Englannin ja ruotsin tasokokeet
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

Mitä opetan ammatillisessa? - Kaikille pakolliset Englanti 1 / Englanti 2: Arkipäivän englanti omassa elinympäristössä: itsestä ja omasta koulusta kertominen, yksityishenkilönä toimiminen. Perusrakenteiden kertaus. Kansainvälisessä työyhteisössä toimiminen: Asiakkaan kohtaaminen, työtehtävistä kertominen, työhakemuksen laatiminen Koulutusohjelmakohtaiset englannin kurssit

Miten opetan? (Käytännön opetusmenetelmäni, oppimisen tukimenetelmät, oppimateriaali)? Pari- ja ryhmätöitä: suullisia keskusteluja, pieniä esityksiä Kuuntelutehtäviä, tekstinymmärtämisiä Pieniä kirjoitelmia tai tietokoneella tehtäviä nettitehtäviä (vastaukset löydettävä verkosta) Sanakokeita kurssin aikana, lopuksi usein koe Oppimateriaalina Business First, mutta myös omaa materiaalia (internet, lehdet tai muut oppikirjat) Tukimenetelmiä: Varikko-opetus Erityisopetus Opettajan omat toimet: esim. lopputunneista annetaan palautettavat tehtävät, suurin osa tekee itsenäisesti ja opettajalle jää aikaa hitaampien auttamiseen

Mitä haasteita? Eritasoiset oppilaat Keskittymis- ja oppimisvaikeudet Ei kirjoja, ei kyniä Jotkut ryhmistä liian suuria

Miten arvioin? Arviointiperusteet kerrotaan heti kurssin alussa: Arvio perustuu jatkuvaan (niin suulliseen kuin kirjalliseen) näyttöön sekä mahdollisiin kokeisiin, jotka kerrotaan kurssin alussa Kurssin aikana palautetut tehtävät ovat osa arviota, tarvittaessa voidaan vedota palauttamattomiin töihin mikäli poissaolojen vuoksi arviota joudutaan alentamaan -> mahdollisuus kuitenkin palauttaa töitä vielä jälkikäteenkin tietyin rajoittein