KUILUSTA YLI - tukipalvelut tietoverkkopohjaisen oppimisympäristön käyttäjille Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus Jennie Stenbom

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pilviväylä - kolme rinnakkaista prosessia Projektipäällikkö Jarkko Moilanen.
Advertisements

Pk-yrityksen riskienhallinta
Tuomas Lehtinen Mediamaisteri Group 2006© MOODLE MEDIAMAISTERI GROUP Mediamaisteri Group PL 82 (Yliopistonkatu 58 D) Tampere mediamaisteri.com.
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
PK-kehittämispalvelut
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
Yrittäjien ohjaajapankki Pirkanmaan oppisopimuskeskus
LUOVUUS, OSAAMINEN, VERKOSTOT, RAHA Seudulliseen yhteistyöhön! -opetustoimen seutuseminaari Rehtori Yrjö Sotamaa, Taik
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 1 Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa?
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Kielten opiskelu multimediaohjelmiston avulla Kieli-pilotti Tutkija, KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus ETÄKAMUn loppuseminaari.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
TUTKOKE Turun normaalikoulussa PM/MH. Mikä TUTKOKE?  Tutkimus-, kokeilu ja kehittämistoiminta  Tavoite määritelty harjoittelukoulujen strategiassa.
ZipIT Yleisesittely ZipIT-hankekokonaisuus Terveydenhuollon prosessien ja ohjelmistojen rinnakkainen kehittäminen.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
AVOT-KEHITTÄMIS- OHJELMA PEkoul-os 107/1/D/
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Laps’ Suomen -pilotista Kaukoon Äidinkielen etäopetusta ulkosuomalaisille lapsille Pertti Siekkinen Tietotekniikan tutkimusinstituutti, koulutusteknologiayksikkö,
For learning and competence Virtuaalikyläseminaari Susanna Tauriainen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2004 Selvitetään mahdollisuus esittää opetusministeriölle vuosien 2006–2009 toiminta- ja taloussuunnitelmaan sisällytettynä seuraavat.
OPPI-kysely Opiskelijoiden lähestymistavat ja kokemukset oppimisympäristöistään Helsingin yliopistossa Sari Lindblom-Ylänne & Anna Parpala Yliopistopedagogiikan.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
Opiskelijoiden vuosipalaute 2014.
HENKILÖSTÖKOULUTUS GLOBAALISSA YRITYKSESSÄ - Pilottiprojekti Nokia Mobile Phones Tuomo Rintamäki Teknillinen korkeakoulu Koulutuskeskus Dipoli Kansallisen.
Innova Länsi-Suomen akk
Korkeakoulujen, OKM:n ja CSC:n tietohallintoyhteistyö RAKETTI –hankkeen jälkeen Ilmari Hyvönen
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Virtuaaliopetus Hämeen ammattikorkeakoulu Mustialassa Kohderyhmän näkökulmasta hyvät perusedellytykset tietoverkkojen hyödyntämiseen opetuksessa Opettajilla.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Korkeakoulujen ICT-palveluiden arkkitehtuurin kannalta huomioitavat muut arkkitehtuurit Korkeakoulujen tietohallinto- ja ICT-ohjausryhmä, Ilmari.
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Opetusta verkkoon - onko välineellä väliä? Taina Joutsenvirta.
KASSU LIVES – Kasarminmäki Living Lab
Moodlen opetus, projekti- ja intrakäyttö samassa organisaatiossa Pauliina Veräväinen, TaY.
IKÄÄNTYVÄN VÄESTÖN TOIMINTAKYVYN JA ITSENÄISEN SELVIYTYMISEN EDISTÄMINEN Korkeakoulujen aluekehitysstrategia Koulutus ja tutkimus Opetusministeriön.
Alueellinen yhteistyö e-oppimisen tutkimuksessa ja käytännön verkko-opetuksessa Seppo Pohjolainen & Tuuli Haapala ITK’02 Areena
Opetuksen ja opiskelun verkkopalvelujen kehittämishanke Aallon kurssien aikaisen toiminnan verkkopalveluiden kehittäminen Aalto Virtual Learning Environment.
TraiNet –tapaaminen Rajat ylittävä yhteistyö TURKU AMK Paneelikeskustelu.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
Rakenteellinen kehittäminen, Lapin malli Rehtori Pentti Tieranta
Harjoittelukoulujen ja Opeko Oy:n yhteistyö. Agraarin perinteen kasvatuksen saaneet opettajat opettavat teollisissa rakenteissa postmoderneja nuoria jälkiteollisille.
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
Palvelut ja tiedot käytössä Yhteenveto
Aikuissosiaalityön Praksis
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Arkkitehtuurit ohjaavat Valtakunnalliset, keskitetyt ICT-palvelut
KOOTuki-ryhmän kuulumiset
Askelmerkit Rahoitusmahdollisuuksia julkisen sektorin toimijoiden tuotekehitykselle ja vientiavauksille. Valtion vientitakuun tulee koskea myös koulutusvientipalveluja,
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Tampereen ammattikorkeakoulu
Esityksen transkriptio:

KUILUSTA YLI - tukipalvelut tietoverkkopohjaisen oppimisympäristön käyttäjille Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus Jennie Stenbom

WebCT käyttäjänä vuodesta 1996 Aktiivisesti mukana ohjelmiston kehittämisessä alusta asti Ohjelmiston suomennokset 1.2  –2.0 myös instructorin näkymä Advisory Boardin jäsen Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus viralliseksi WebCT Instituutiksi keväällä 2000 Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus ja WebCT

WebCT Instituutin rooli verkoston kehittäjänä : –KoulutuskalenteriSuomen käyttäjien tapaamiset –Koulutuskalenteri ja vuosittaiset Suomen käyttäjien tapaamiset –Organisaatiokohtaiset konsultointi- ja kehittämishankkeet –WebCT käyttäjien tekninen tukiverkosto –Kansalliset ja kansainväliset verkostot –Sähköpostilista webct-fi –Suorat kontaktit WebCT:hen –Suomenkielinen ”Community”

Järjestämme koulutus- ja kehittämishankkeita seuraavista teemoista: –Monimuoto-opiskelun ja oppimisympäristöjen suunnittelu –Oppimisen ohjaaminen ja tutorointi –Tietoverkkojen ohjaaminen oppimisessa ja ohjaamisessa –Oppimateriaalin laatiminen avoimiin oppimisympäristöihin Palvelintamme on myös mahdollista käyttää omiin koulutus- ja kehittämishankkeisiin

Asiakkainamme on mm. –Yliopistoja –Ammattikorkeakouluja –Vapaan sivistystyön organisaatioita –Teknologia-alan yrityksiä –Verohallinto –Maanpuolustuskorkeakoulu –Vakuutusyhtiö Sampo oyj

Pitkään kokemukseen monimuoto-opetuksen suunnittelusta ja aikuisen oppimisen ohjaamisesta Oppimisympäristöjen ja koulutusteknologian kehitystyöhön Tieteellisen tiedon ja käytännön kokemuksen yhdistäminen Osaamisemme perustuu:

Olemme tutustuneet myös muihin oppimisalustoihin: mm: –Lotus LearningSpace –Työporukka –Virtualia

–WebCT:n kotisivu –Learning Hub –Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskuksen kurssilista