Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

Työelämän ja ammattikorkeakoulujen yhteistyön haasteet Opettamisesta osaamiseen –seminaari, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Valmennus AMK-opintoihin -työkori –
Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
Kaisa Koskinen Gradunteon eväät
Sosiaalisen median koulutus
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
ESR Sivu 1 ESR:n uusi ohjelmakausi ja sen haasteet sukupuolten tasa-arvon kannalta Riitta Kangasharju Työministeriö Tampere
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
WE LOVE HELSINKI.
YMALin strategia: tavoitteet ja painopistealueet.
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Käyttäjäkokemuksen muodostuminen ja kehittäminen verkkoyhteisössä Maria Hyytiäinen Työn valvoja ja ohjaaja: Dosentti Timo Korhonen
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Heidi Hildèn & Vesa Ylisaari P709SNA.  UFC  Vapaapaini  YMS…
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
”KaaSu” - Kaakkois-Suomen välityömarkkinoiden kehittäminen – hanke 2008 – 2009.
Taulukkolaskennan perusteet
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
OPISKELIJAKUNNAN SISÄINEN JA ULKOINEN VIESTINTÄ Mediatekniikan seminaari Janne Isopahkala.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
RYHTIÄ JA RAAMEJA DIGITAALISEN JA SOSIAALISEN MEDIAN OPETUSKÄYTTÖÖN
Juha Pihlaja Konsultti, yhteisölliset ratkaisut. Wikit yrityksissä, käyttötarkoituksia Knowledge Base Sisäinen viestintä Projektiwiki Intranet Sisällöntuotantojärjestelmä.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
TOIMINNALLISEN OPINNÄYTETYÖN RAPORTOINTI
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
SKENAARIOILLA UUTTA PUHTIA KALATALOUDEN TULEVAISUUTEEN Tarja Meristö Corporate Foresight Group, CoFi Åbo Akademi
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Mentoreiden verkostoitumisiltapäivä klo
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus -projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Nummelan Palloseura Hockey ry SWOT - Analyysi
T&K-hankkeiden viestinnästä Satu Orkola.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Esittäytyminen Laura-Maija Hero.
Kulttuurin ja luovan alan T&K-projektien sisäisen arvioinnin kehittäminen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Robert Arpo
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Opossum-projekti ja tiedotus
Musiikki elämään. Musiikki elämään Osallistavan konserttitoiminnan ja yleisöyhteistyön alueellinen kehittämishanke 2011−2013.
Kymenlaakson digitaalinen pääkirjasto Kymenlaakson kirjastojen yhteinen sosiaalista mediaa hyödyntävä verkkosivusto Verkkotyöryhmä: Mika Hatakka, Sinikka.
VOIMAA Voimavaroja maahanmuuttajista. MITÄ? VOIMAA-hankkeen tavoitteena on kehittää maahanmuuttajataustaisille joustava väylä opintojen aloittamisesta.
SOSIAALINEN MEDIA AMMATTIKORKEAKOULUN HYÖTYKÄYTÖSSÄ Juhana Kokkonen
WIKITOIMINNAN KÄYNNISTÄMINEN METROPOLIASSA (CC)-(BY) Juhana Kokkonen.
1 Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan? -Pyritään haastatella mahdollisimman erilaisia ihmisiä (nuoria, vanhempia, etninen tausta, uskonto tausta) 2 Millainen.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Avoin tiede ja tutkimus Suomessa– Toimintakulttuurin avoimuus korkeakouluissa 2015 Seminaari
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Työvälineiden hyödyntäminen sote-tieto strategian laadinnassa ja toimeenpanossa

Hankeviestintää - miksi ja miten?
Hanke
Esityksen transkriptio:

Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä Milla Laasonen Metropolia Ammattikorkeakoulu Eikö ollutkin uskottava avaus!

Urapolkuni 2009-2011: Tiedottaja/tuottaja 2007-2008 KV-koordinaattori VOIMAA –voimavaroja maahanmuuttajista ESR-projekti (T&K, divi) 2007-2008 KV-koordinaattori kulttuurialan koulutusohjelmat (Stadia+Metropolia) 2006-2007 KV-suunnittelija pop/jazzmusiikin koulutusohjelma (Stadia) 2005 Medianomi, AMK (kutu-suva, Stadia)

Opinnäytetyön ydinkysymys Miten sosiaalinen media toimii projekti/hankeviestinnän välineenä Eli miksi opetella taas uusi työmenetelmä, ladata keskeneräisiä aineistoja internettiin, (eikö sieltä plagioida kaikki opinnäytetyötkin ja onhan se bloggaaminenkin ihan turhaa, jostain twitteristä nyt puhumattakaan), pelätä että joku photoshoppaa minut luvatta mainoskuviin, joten enkö voisi vain lähettää sähköposteja ja tekstiviestejä niin kuin ennenkin? Alakysymyksiä Sosiaalisen median toimintaperiaatteet ja avoimuus (lähde: Juhana Kokkonen) ”Perinteiset” viestintävälineet projektitoiminnassa (lähdekirjallisuus) Miten sosiaalisen median käyttöä hankeviestinnässä voidaan arvioida / mitata Miten rakentaa projektiorganisaation viestintä sosiaalisen median keinoin (case VOIMAA) Mitä sosiaalinen media muuttaa työtavoissa ”perinteisiin” työvälineisiin nähden (pohdinta) Mikä on sosiaalisen median merkitys tulevaisuuden projektiviestinnässä (johtopäätös)

Laajemmin kuvattuna Mitä haasteita / uhkia / ongelmia sosiaalisen median käyttöön projektiviestinnän välineenä liittyy –ja ovatko ne todellisia? Miten sosiaalisen median ominaispiirteet (mm. avoimuuden vaatimus) vaikuttavat kykyyn / halukkuuteen ottaa sosiaalisen median työvälineitä käyttöön projektiviestinnässä ? Case-esimerkkinä VOIMAA-hanke, jossa sekä sisäinen viestintä että ulkoinen tiedottaminen ja koko projektin hallinto on keskitetty wiki-työkaluun.

Teoreettinen osio Sosiaalinen media = mitä se on Viestintä projektissa = mitä se on Lähdeteokset toistaiseksi = ? Haastateltavat toistaiseksi =? Case-esimerkki = VOIMAA

Case-osio Kuvaus VOIMAA-hankkeen viestintätarpeista ja –tavoitteista Kuvaus sosiaalisen median käytöstä VOIMAA-hankkeen viestinnässä VOIMAA-hankkeen viestinnän onnistumisen SWOT-analyysi tai jokin muu vastaava, arviointimenetelmä = ?

Yhteenveto SWOT-analyysi sosiaalisen median käytöstä hanke/projektiviestinnässä Mitkä sosiaalisen median ominaispiirteet poikkeavat ”perinteisestä” hanke/projektiviestinnästä Miten nämä poikkeamat vaikuttavat uusien työtapojen / viestintävälineiden käyttöönottoon Sosiaalisen median käyttö tulevaisuuden hanke/projektiviestinnässä

Kompastuskivet Onko tutkimuskysymys relevantti Onko kysymyksen rajaus tehty oikein Onko case riittävä?