Miten laatutyöhön sitoutetaan?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Näkökulmia järjestövetoisten kehittämishankkeiden ja kuntien yhteistyölle - Miten saada kehittämistyön tulokset pysyviksi toimintatavoiksi Antti Pelto-Huikko.
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Lähetepohjat Tarvitaan useita eri lähetepohjia.
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
MIKÄ ON TIIMI?.
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Opitaan ja työskennellään yhdessä
Lastensuojelun dokumentoinnin kehittäminen teemaryhmässä
Uuden työntekijän perehdyttäminen
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Työhyvinvointi PK-yrityksessä Leena Niemistö toimitusjohtaja LT, fysiatri Munkkivuori Kamppi Lassila.
Prosessiosaaminen - prosessiosaajaksi
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Projekti ja siinä työskentely
Verkkovälitteinen asiakastyö Prosessien mallinnus.
ARVOT Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Suuntaa toimintaa (Tiedetään mihin pyritään) Yhteinen käsitys suunnasta (Pelisääntöjä) Selkeä rakenne,
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Teemaryhmä Opintoasiainpäivät Sihteeri Tuula Kivistö
Marja Toivonen gsm Tuumasta toimeen – seminaarin päätös Aktiivi
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Työssä olemassa olevalla työkyvyllä Työssä jatkamisen tuki ja osatyökykyratkaisujen edistäminen.
VAPAAEHTOISTOIMINNAN LAATU JA TUKIRAKENNE Valtakunnallinen asiantuntijaseminaari ja neuvottelupäivä Keski-Suomen Museo, OHJELMA 9.30 – Ilmoittautuminen.
Ohjelmistotekniikka - Tenttiin valmistautumisesta Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Tampereen kaupunkiseudun ilmastostrategia Mikä on elinkeinostrategian merkitys ja rooli ilmastostrategian valmistelussa ja toteutuksessa.
OPS2016-alkuaskeleita.
Auditoinnin vaikutuksista Laadunvarmistusjärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Helsinki Riitta Pyykkö.
Työpaikkakouluttaja- hanke
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Työntekijän kokemuksia asiakkaan kohtaamisesta jalkautuvassa työssä
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Kaikkien aikojen Porvoo Alla tiders Borgå Miten nuorisopalvelut selviää palikkaleikkien myllerryksessä?
SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖ Onnistuivatko opit ? Markus Seppelin Sosiaali- ja terveysministeriö Onnistuvat opit –hankkeen valvoja.
1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto
Verkko-oppimisen laatu ja arviointi Janne Matikainen, yliopistonlehtori Helsingin yliopisto Tutkimus- ja koulutuskeskus Palmenia ja Viestinnän laitos
Pilottihankkeiden onnistumiset, hankaluudet ja opinpaikat Veronika Honkasalo
Aikuissosiaalityötä käytännössä Aikuissosiaalityön johtava sosiaalityöntekijä ( alkaen) Hanna Tabell
Aikuissosiaalityötä johtamassa Keski-Suomen aikuissosiaalityön kehittämishankkeen loppuseminaari Perusturvajohtaja Riitta Vanhanen.
Haastatteluun valmistautuminen
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Kulttuurin ja luovan alan T&K-projektien sisäisen arvioinnin kehittäminen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Robert Arpo
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Kohti yhteistä johtajuusajattelua Sininauhaliitossa. Siniboss 2. 12
Jari Rantamäki MIKÄ TEKEE työnäytteiden kokoelmasta suoritettujen työtehtävien luettelosta opintojen dokumentaatiosta opetuksen dokumentaatiostaPORTFOLION?
Henkilökunnan Ekokompassi- koulutus Tapahtuman nimi, pvm Kouluttaja.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Dipoli /Koivula S. ja Rantamäki J. LAADUN INDIKAATTORIT mitä, miksi, miten, milloin, kuka, kenelle?
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Ohjelmasta tekoihin Työpoliittisen toimintaohjelman käytännön toimet.
School-university partnership Kokemuksia koulun ja yliopiston välisestä kumppanuusyhteistyöstä kokosi: Erja Syrjäläinen.
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
KIRKONPALVELIJAN TYÖNOHJAUS
Työhyvinvointi työnantajan näkökulmasta A-klinikkasäätiön työsuojelun työkokous Hämeenlinna Kirsti Aalto.
YAD ja arviointi Tampere Arvioinnin hyödyt ja merkitys YADille Arvioivan työtavat/ajattelun kehittäminen omaan työhön Laatutähti ja indikaattorit.
Laatutyö ja KA Toiminnan kuvaaminen JY:n KA-tiimi
Laadunhallintajärjestelmä/ laatujärjestelmä
OSUUSTOIMINNALLISEN YRITYSVERKOSTON JOHTAMINEN
Työn sujuvuus, työprosessin hallinta Koulutuksessa on syytä huomioida työn tehokkuus vaatimuksia, jotka työpaikoilla ovat itsestään selvyys.
Asiakaskuuntelut palveluiden kehittämisessä yöp
Miten sosiaalityöllä tulisi vastata asiakkaiden tarpeisiin?
Avoimen tuotteenhallinta
Esityksen transkriptio:

Miten laatutyöhön sitoutetaan? Erikoissuunnittelija Anu Koivu 4.5.2006 Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia, Helsinki

Miten laatutyö näyttäytyy organisaatiossa? Ennakkoasenteet, odotukset laatutyötä kohtaan Laadun varmistaminen, prosessien kontrollointi Jatkuva kehittäminen Kenen projektista on kyse? Johto Laatuvastaavat Työntekijät Eri toimijaryhmien näkökulmien yhdistäminen ja yhteisen ymmärryksen saavuttaminen ”laadunhallintakieli” vs. toimijoiden oma kieli

Mitä laatutyöhön sitouttaminen edellyttää? Sitoutuminen edellyttää aitoa ymmärrystä siitä, mihin sitoudutaan Mitä laatu on? Mitä laatutyö on ja mitkä sen tavoitteet ovat? Miten laatutyö etenee? Mikä on minun roolini laatutyössä? Mitä konkreettista hyötyä laatutyöstä on? Organisaation erityispiirteet otettava huomioon Laatutyölle varattava resurssit Sitoutuminen tulee osallistumisen kautta Jokainen on oman työnsä asiantuntija Dialogi

Yhteinen ymmärrys laadusta ja laatutyön tavoitteista Mitä laatu tarkoittaa meidän tukipalvelutiimissämme? Abstraktista konkreettiseksi Selkeät tavoitteet Mitä laatu tarkoittaa minun työssäni? Mikä on meille mielekäs tapa tehdä laatutyötä? Asiakkaat Toimintaympäristö Organisaatio Tietoa toimintamme perusteista, oman työn tutkiminen Organisaation tuki Resurssit Suhde organisaation muuhun laatutyöhön

Laatutyön hyödyt näkyväksi Tuloksia lyhyellä ja pitkällä aikavälillä Korjataan heti se, mitä korjattavissa on Otetaan ja annetaan aikaa laajemmille kehityskohteille Asiakastyytyväisyys Selkeät toimintaprosessit Tiedetään kuka tekee, mitä, milloin ja miten Keskitytään olennaiseen, turha työ ja sähläys pois Ohjeita työn tekemiseen, hyvät käytännöt jakoon ja hiljainen tieto näkyväksi Päätöksenteko perustuu faktoihin

Laatutyö käytännössä Laatutyö tukipalvelutiimin yhteinen oppimisprosessi Luodaan yhteistä ymmärrystä tukipalveluprosesseista Etsitään uudenlaista tapaa toimia: laatuajattelu sisällä toiminnassa Laatutyö ei saa olla itseisarvo, perustehtävä koko ajan keskiössä Laatua syntyy vain tekemällä Kukin tiiminjäsen vastaa laatutyön tulosten siirtämisestä käytäntöön Edellyttää sitoutumista ja kykyä soveltaa laatutyön tuloksia omaan työhön