Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Sanastotyön.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kansallisen opetustoimen tietomallin vaatimukset korkeakoulujen tietomallille.
Advertisements

CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Avoinyliopisto.fi johtoryhmä työpaja klo 9.30 – lounas klo 12.
Avoin ammattikorkeakouluopetus. AVOIN AMMATTIKORKEAKOULUOPETUS  Opinnot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille koulutustaustasta,
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Välivuoden hyödyntäminen  paranna pääsymahdollisuuksiasi lisäopinnoilla  hanki työkokemusta ja opiskelurahaa  paranna kielitaitoasi ja hanki elämänkokemuksia.
Kansainvälinen toiminta OAMK:ssa
AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN VASTUUOPETTAJIEN TAPAAMINEN ANNELI AIROLA ESR AHOT-KATSAUS.
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen Aikataulu 09:00-09:30Mallin kehitys versioon 1 ja tästä eteenpäin; UML-notaatio.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Laki sosiaalihuollon ammatillisen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tietovarannon.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Mitä.
Soveltuuko asiantuntijatehtävien luokittelu tutkijoiden, yliopistojen ja rahoittajien käyttöön? RAKETTI-TUTKI / Tietomallityöryhmän seminaari
Matti Isokallio, ECTS/DS neuvonantaja, Euroopan komissio ECTS ja ammattikorkeakoulut.
FUAS Kielet ja viestintä
Korkeakoulujen yhteiset luokitukset ja koodistot
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-projektin.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-projektin.
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Yhteistyörakenteet.
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden arkkitehtuurin ”Tvärminnen risti”
Tiedotustilaisuus erillisiin erityisopettajan opintoihin hyväksytyille Tiistai klo Käyttäytymistieteellinen tiedekunta Opettajankoulutuslaitos.
Opintojen mitoitus korkeakouluissa Marianne Isola / Suvi Jutila W5W.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Uudet tiedonkeruut VIRTA-opintotietopalvelusta. Uudet tiedonkeruut [tietovarannosta] Arkkitehtuuriperiaatteista VIRTA-opintotietopalvelu Nykyisellä mallilla:
Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen yhteisten arkkitehtuurien tilanne ja hallintamallin tilanne IH
Lukuvuosi-ilmoittautumispalvelu. Mistä tässä on kyse? Jatkossa korkeakoulut (opintohallinnon perustietojärjestelmät, käyttäjähallinto) saavat luotettavasti.
ERASMUS+ EMREX - suoritustietojen siirtotyökalun hyödyntäminen Suomessa.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Opetus- ja koulutussanaston iterointia Synergiaryhmän työpaja Suvi Remes, CSC & Miika Alonen, CSC.
Kansainvälinen liikkuvuus VIRTA-opintotietopalveluun.
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
TUHA-verkoston tapaaminen
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto RAKETTI-TUTKI-hankkeen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
VALVIRA / Ohry Alustus Valvira tarvitsee tietoja Virrasta 3 tapauksessa: opiskelijan (valmistunut) aloitteesta, opiskelijan (valmistunut) puolesta.
Opiskelun ja opetuksen tietovirrat
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Tietojen kerääminen korkeakouluilta Tietovarastointi korkeakouluissa-seminaari Vesa Hämäläinen
Tiedotustilaisuus erillisiin erityisopettajan opintoihin hyväksytyille Tiistai klo Käyttäytymistieteellinen tiedekunta Opettajankoulutuslaitos.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
OKM:N JA TILASTOKESKUKSEN TIEDONKERUUT VIRTA-OPINTOTIETOPALVELUSTA 2016 Helena Majamäki KOTA-seminaari.
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Kauhavan lukion vanhempainilta Opinto-ohjaaja Henna Teikari
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
OKM TIEDONKERUUT Ylitarkastaja Jukka Haapamäki.
Yhteis- ja kaksoistutkintojen tilastointi
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Koulutus- ja opetusyhteistyö ja VIRTA-tiedot
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
Englannin ja ruotsin tasokokeet
Esityksen transkriptio:

Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Sanastotyön kuulumisia Synergiaryhmän etäkokous Suvi Remes, CSC

OKSA-kokous 7.3. –374 opiskelijaliikkuvuus –käsitteet hyväksytty –lisätään kansainvälinen työharjoittelu –liikkuvuus-käsitteiden ruotsinnokset ja englanninnokset >> Glossary Group –monimuoto-opetus >> määritelty yhdistelmäksi (15) opetusmuodoista –opiskelumuoto –opetustapa –opetusaika –koodistokoodisto –kieliversioinnit: flerformsundervisning ja multiform learning –erilliset opiskeluoikeudet, erilliset opinnot –kommentteja korkeakouluista pyydetään määrittelyn tueksi –vrt. tiedonkeruun määritelmät (ks. seuraava kalvo) –334 maahanmuuttajille järjestettävä koulutus (valmentava) –esim. laki ammattikorkeakouluista §17laki ammattikorkeakouluista –kommentteja korkeakouluista pyydetään määrittelyn tueksi

AMK tiedonkeruun määritelmä Erillisillä opinto-oikeuksilla opiskelevien suorittamat opintopisteet Erillisillä opinto-oikeuksilla tarkoitetaan mahdollisuutta hankkia tutkintokoulutukseen sisältyvää osaamista hakeutumatta suorittamaan koko tutkintoa. Tässä kohdassa tarkoitetun opetuksen määrittely perustuu valtioneuvoston asetukseen ammattikorkeakoulujen toiminnasta perittävistä maksuista (1230/2009 2§). Asetuksen mukaan erillisissä opinto-oikeuksissa ammattikorkeakoulut myöntävät koulutukseen omaehtoisesti hakeutuville henkilöille, ajallisesti ja sisällöllisesti rajatun oikeuden suorittaa ammattikorkeakoulututkintoihin kuuluvia opintoja. Oikeus rajoittuu tuolloin siihen oppiaineeseen ja siihen arvosanaan tai opintokokonaisuuteen, jonka suorittamista varten oikeus on myönnetty. Lisäksi asetuksen mukaan erillisellä opinto-oikeudella suoritetuista opinnoista voi periä maksua enintään 10 euroa opintopistettä kohti. Mukaan ei lasketa tutkinto-opiskelijoiden suorituksia, kansainvälisten vaihto-opiskelijoiden suorituksia, eikä maahanmuuttajien valmentavassa koulutuksessa suoritettuja pisteitä. Mukaan ei lasketa myöskään avoimessa korkeakouluopetuksessa (kohta ) suoritettuja pisteitä. Opintopisteet jotka on suoritettu korkeakoulujen välisissä sopimuksissa kerätään yllä. ( ) Tässä kerätään tieto niistä opintopisteistä jotka ao. ammattikorkeakoulussa on suoritettu, ei niistä jotka tämän amk:n opiskelijat muualla suorittavat.

Uusia käsite-ehdokkaita – kommentteja? vastuuopettaja tai tutoropettaja = käsite, joka kuvaisi tietylle opiskelijaryhmälle ”korvamerkittyä” vastaavaa opettajaa, joka muun opetuksensa lisäksi huolehtii yhden tietyn luokan opiskelijoiden asioista. vastuuhenkilö = opintojaksolla voi olla vastuuhenkilö, joka on korkeakoulun vakituiseen henkilökuntaan kuuluva opettaja, joka vastaa kurssin sisällön määrittelystä tutkintovaatimuksista ja sen sisällöllisestä toteutumisesta. –vrt. OKSA: 72 luokanvalvoja opetustoimessa tai 635 opetuksen vastuuhenkilöt (ei määritelmää; ECTS: Descriptive information about key academic positions and contact details for people in those positions within an institution providing ECTS learning opportunities) –Kysymys: Onko myös "tietyn opiskelijaryhmän asioista huolehtiminen" opetusta? opetustila = käsite, joka viittaa tilaan, jossa opetusta järjestetään. –esim. luentosali, auditorio, kielistudio –käytetään säädöksissä kokoavana käsitteenäsäädöksissä opiskelutila = käsite, joka viittaa koulutuksen järjestäjän oppijan itsenäisen opiskelun mahdollistamiseksi järjestettyyn tilaan –esim. mikroluokka, ryhmätyöskentelytila Ruotsin- ja englanninkieliset vastineet käsitteille voidaan täydentää sitten, kun työryhmä on päättänyt ottaa käsitteet mukaan ja hyväksynyt määritelmät (>> Glossary Group)

Opetus ja koulutus -sanaston uusin luonnos on saatavilla: