Kysely OSAKOn Going Abroad -päivien yhteydessä Bastian Fähnrich, 2008 2008: N = 35 opiskelijaa (Oulainen 2007: N = 66 opiskelijaa (Oulainen) + 29 (Oulu)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

Heikki Saarilampi Kot9sn2 Syksy 2011
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Miksi ihmeessä opiskelisin saksaa?
Vaihto-opiskelu Unkarissa syksyllä 2006 Eija Paronen LT41.
Kansainvälinen toiminta OAMK:ssa
Kanda.
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
Rotarynuorisovaihto / Monipiiri VIII 2006 NUORISO- VAIHTO NUORISO- VAIHTO haasteet ja mahdollisuudet PETS 2008.
Tartu tulevaisuuteen! Paula Paavilainen Neuropsykiatrisen valmennuksen mahdollisuudet tukea nuorta.
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Korkeakouluopiskelijoiden työharjoittelu ulkomailla Valokuvat: Jaana Mutanen_jaMu.
Kansainvälistyminen (Opiskelijat) Bastian Fähnrich,
Käytännön kieleen ja työelämään tutustuminen Sosiaali- ja terveysalalle valmistava koulutus nuorille maahanmuuttajille.
Opiskelijavaihto ja työharjoittelu ulkomailla Tutorkoulutus Kansainväliset palvelut
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Opiskelijan kannustaminen työssäoppimiseen ja näyttöihin Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkinnossa Nakkila Pirkko
Kannattaako Suomeen tulla opiskelemaan? Kansainvälisen liikkuvuuden uudet muodot Irma Garam Kansainvälisen liikkuvuuden ja yhteistyön keskus.
Opiskelijavaihto Bangkokissa
WoSCos Works, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
OPISKELIJANA MAAILMALLA
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Skills-Soppa Japanin harjoituksista Lontoon valmentajaksi.
EVTEK–Institute of Technology Liikkuvuuden lisääminen ongelma-aloilla: case tekniikka Liisa Vehkaoja.
> Opiskeluvaihto - Vaihdon suunnitteleminen - Vaihdon ajankohdan valitseminen - Vaihtopaikan etsiminen - Vaihtoon hakeminen - Vaihdon tehtävien suorittaminen.
Kansainvälistymis- mahdollisuuksia (Opiskelu- ja harjoitteluvaihto) Bastian Fähnrich,
Ryhdy kv-tuutoriksi! Kv-tuutoritoiminnastaKv-tuutoritoiminnasta: - Toimit uusien opiskelijoiden tukena ja autat heitä sopeutumaan opiskeluun! - Parannat.
Työssäkäyvien graduseminaari Valmiiksi työn ohessa - hankkeessa Työelämää ja opintoja –iltapäivä Sanna Talja, prof. mvs. Informaatiotutkimuksen.
Koe ja kansainvälisty Bastian Fähnrich & Katja Kurasto Intensiiviviikko 2009.
Koovee-kuulumisia Bastian Fähnrich Intensiiviviikko 2008.
KUMAMOTO & JAPANI PEKKA ALAVUOTUNKI KOT0SN9. VALMISTELUT Viisumihakemus Rokotukset Japanin aivotulehdusrokotus on suositeltu mutta ei välttämätön 3kk.
Kielivalinnat 2. luokalla
Opettajatutoreiden info Opiskelijoiden kansainvälistymistä tukevat mahdollisuudet tekniikan yksikössä Tekijä, pvm.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Koe ja kansainvälisty Katja Kurasto 2011.
Ei kun menoks! Vaihdon motiivit Bastian Fähnrich Infotilaisuus, Kuvat: Tekniikan yksikön vaihdossa olleet opiskelijat ja harjoittelijat.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Suomalaisena maailmalla
Venäläistä kulttuuria aidoissa tilanteissa Kansainvälisyyskasvatusta Helsingin normaalilyseossa.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
LUKIOESITTELY VANHEMMILLE VIHERLAAKSON LUKIO
Vieraat kielet Opetussuunnitelmassa Kieltenopetus Pöljän koululla Englantia opettaa Juhamatti Kalima, ruotsia Sari Korhonen. Saksan hoitavat etäopetuksena.
Tuutorointi lukuvuoden aikana Hallituksen varapuheenjohtaja Eero Räsänen |
Ranska, valinnaisaine 2vt
Liikunnan ja kulttuurin kilpailutoiminta osana oppilaitoksen toimintaa
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Tulevaisuuden koulu -kysely
TraiNet, Postitalo KTT Lauri Tuomi
MIKSI LUKIOON???.
Ready, steady....GO & GET INTERNATIONAL
Ready, steady.... GO & GET INTERNATIONAL Kansainvälisyys on taitolaji
Ready, steady....GO & GET INTERNATIONAL Kansainvälisyys on taitolaji
Kansainvälisyyspäivät Seinäjoella
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
Kielivalinnat 2. ja 3. luokalla

Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Ready, steady. FLY FURTHER. Kansainvälisyys on taitolaji katja
MIKSI LUKIOON???.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Uusien opiskelijoiden info Liikkuvuuspalvelut Juhani Moisio
Mahdollisuus monipuoliseen kielitaitoon
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Kielivalinnat 2. ja 3. luokalla
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
OPISKELU ULKOMAILLA Riina Luomanpää.
Esityksen transkriptio:

Kysely OSAKOn Going Abroad -päivien yhteydessä Bastian Fähnrich, : N = 35 opiskelijaa (Oulainen 2007: N = 66 opiskelijaa (Oulainen) + 29 (Oulu) yhteensä = 95 Kuvat: Tekniikan yksikön vaihtoon lähteneet VAIHTOON LÄHTIJÖIDEN MOTIIVIT

”eri kielten oppimiseksi” ”kielitaidon parantamiseksi” ”testaamaan kielitaitoa” ”haluaisin harjoittaa kielitaitoani” ”kielikylpy” KIELET

”uusiin ihmisiin tutustuminen” ”saa uusia ystäviä ja kavereita ympäri maailmaa” ”eri kulttuureihin ja tapoihin tutustuminen” IHMISET JA KULTTUURI

”vaihdon aikana jäisi aikaa” mm. ”paikallisen luonnon”, ”nähtävyyksien”, ”muiden maiden perheiden elämän” ”kokemiseen” ”vaihtelun vuoksi” MATKUSTAMINEN

”maailma avartuisi” ”saisi nähdä maailmaa muutenkin kuin vain perusturistin silmin” tai ”loman merkeissä”, ”näkemys asioista saisi uusia ulottuvuuksia” ”ymmärrys kulttuureista kasvaisi, myös omasta kulttuurista” jne. ”suvaitsevaisuus”, ”avoimuus muita ihmisiä ja kulttuuria kohtaan” ”oppii kunnioittamaan vieraita kulttuureja” OPPIMINEN

”tutustuu eri maiden kouluihin ja työssäoppimispaikkoihin” ”näkisi oman alan käytäntöjä muissa maissa”, ”näkisin muiden maiden hoitokulttuuria” ”saa vaihtaa mielipiteitä tai kokemuksia ulkomaalaisen kollegan kanssa” ”voisi kokea erilaisia oppimis- ja opiskelutapoja” ”muualta tarttuu mukaan vaihtoehtoisia toimintatapoja” ”oppii maan ammattisanastoa” ”oppisin arvostamaan Suomea erillä tavoin” ”henkistä kasvua”, ”itseluottamusta” OPPIMINEN

”opiskelusta tai harjoittelusta ulkomailla voisi hyödyntää tulevaisuudessa, esim. työnsaannin suhteen”, ”työmahdollisuuksien kartoittaminen”, ”pystyisi hakemaan vaikutteita työelämään”, ”vaihdosta saisi etua ja apua työnhaussa” jne. MAHDOLLISUUDET

”lähteä vaihtoon on ainutlaatuinen tilaisuus opiskelun aikana” ”jäisi jotakin mitä muistella vanhana” ”pääsee ulkomaille ja vieläkin tuen kanssa, koulu tukee...” ”koulu järjestää monia asioita, saa toimeen- tulotukea ulkomailla ollessaan” ”Oamk tukee ja auttaa käytännön järjestelyissä” ”avustukset ja tuet ovat suuri apu, hienoa että vaihto-opiskelua tuetaan tehden se mahdolliseksi monelle” AINUTLAATUISUUS JA JÄRJESTELYT

”en ole koskaan käynyt ’kunnolla’ ulkomailla niin olisi mukava käydä uusia kokemuksia hakemassa” ”olisi eka käynti ulkomailla” ”vielä vaihtoon kun on sinkku” ”voisi siirtyä pois kylmästä talvesta johonkin lämpimään” ”vaihtelun vuoksi” (normaaliin kouluelämään verrattuna), ”virkistäytymisen vuoksi” ”kaverin ja/tai ryhmän kanssa lähtö ulkomaille kiinnostaisi” ”ulkomaille muutosta haavailen” MUUTA