Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ECVET tulee, oletko valmis!
Advertisements

Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Yhteistoiminnallinen oppiminen ja tiedon rakentaminen Esitys laadullisten lähestymistapojen kokeilemisesta HyvAMO-hankkeessa Heli Saarikoski,
PRIIMA -kehittämispäivä
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
MAKO TOIMEENPANOSUUNNITELMATYÖ JA TOIMINTAMALLI Tiina Harjunpää.
Tampereen ympäristökuntien liikenneturvallisuussuunnitelma Kangasalan liikenneturvallisuusryhmän kokous
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
Hyvän ikääntymisen kehittämisympäristö Sonectus
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Keskustelua vuoden 2015 opiskelijavalintoihin valmistautumisesta OHA-forum Tuija Pasanen, UEF.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Toimintasuunnitelma 2010 Draft 1.0 AYYE iltakoulu
Peppi-koulutus, syksy 2014 Jukka Jonninen / Strategiayksikkö.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
HALLITUSOHJELMA /TL. HALLITUKSEN TALOUSSTRATEGIA Osaaminen, yrittäjyys ja uudistumiskyky hyvinvoinnin lisäämisen perustana: Työikäisen väestön.
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Työttömät* työnhakijat ELY-keskuksittain *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot Työttömät* työnhakijat,
Koulutuskeskus Salpaus Kevät 2014
Työpaikkaohjaajat valmentaen vahvoiksi
Unelma I ja II Valmisteluhanke /
FUAS Kielet ja viestintä
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Pedagogisen toimikunnan viidennen kokouksen muistio
KIT -vastaavat KIT -toimintasuunnitelma 2015.
MANNER-SUOMEN ESR-OHJELMAN TOTEUTUMINEN
Pedagoginen johtaminen ja kehittäminen ammattikorkeakoulussa
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
INFRA-ALAN TIETOMALLIOSAAMINEN Tietomallit Mallipohjainen (engl. Model-based) Tiedon käsittelyn soveltamistapa, jossa esim. tuotetta kuvataan.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Osallistuminen ja Toimintakyky Kulttuuri ja hyvinvointi.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 LIIKKUMINEN JA TOIMINTAKYKY LIITO Kulttuuri ja hyvinvointi.
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Kulttuuripalvelut Kulttuuri ja hyvinvointi.
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
W w w. h a m k. f i Ylermi ohjausryhmä Helena Turunen mi.
OSAAMISALUE, KIT-vastaava täyttää Yhteisten tavoitteiden jälkeen jokaisen KIT-vastaavan tulee tehdä yhdessä oman osaamisaluepäällikkönsä kanssa sama taulukko.
www.nuorisokanuuna.fi1 Toimintasuunnitelmasta 2014 poimittua Seinäjoki.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
© SUOMEN AKATEMIA 1 Suomen Akatemia Tehtävät Myöntää rahoitusta tieteelliseen tutkimukseen, tutkijankoulutukseen ja tutkimusedellytysten kehittämiseen;
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
ETELÄ-POHJANMAAN PERUSPALVELUOHJELMA 2030
KIT -vastaavat KIT -toimintasuunnitelma 2015.
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus MOLA - Moniammatillinen Lapinlahti Lapinlahden Lähde - Ravintolapäivä
VISIO 2015 Metsät ja osaaminen- kasvavaa hyvinvointia uusiutuvasta luonnonvarasta Liite 6.
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
LUONNONTUOTEALAN YRITTÄJYYS MENESTYKSEEN – pohjoiskarjalaisia näkökulmia Juha Rutanen, Irja Mäkitalo, Katri Kranni Luonnontuotealan teemaryhmä Aluetilaisuus,
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
SeAMK kehittämisohjelma Kehittämisseminaari Tapio Varmola.
Perusterveydenhuollon yksikkö Lapin shp Valtuustoseminaari / Tapio Kekki.
Kaupunkiakatemia Helsingin yliopisto, Aalto-yliopisto ja Helsingin kaupunki KATUTILA JA KATUJEN KULTTUURIT Case Helsingin kaupungintalon "Lab”
Avoin tiede ja tutkimus Suomessa– Toimintakulttuurin avoimuus korkeakouluissa 2015 Seminaari
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
ELO-yhteistyöryhmän kokous
Terveydenhuollon järjestämissuunnitelma Perusterveydenhuollon yksikkö - Lapin shp Ohjausryhmän kokous TÄNNE VOIT LISÄTÄ OMIA HUOMIOITASI,
Yhteinen tavoitteemme
EAKR-hakuinfo , Lahden maakuntakirjaston auditorio
Suomen- ja ruotsinkieliset koulutuspalvelut
YHTEISOPETTAJUUS YRITTÄJYYTTÄ EDISTÄMÄSSÄ
Sataedun osuuden väliraportointi
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Päijät-Hämeen liiton ylimääräinen EAKR-haku
OSAAMISALUE, KIT-vastaava täyttää
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Kehittämisprosessit VamO-hankkeessa
Esityksen transkriptio:

Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat

KIT-joti & Riitta Johanna OAP 1 KIT- vastaava KIT-assariOAP 2 KIT- vastaava OAP 3 = Kit- jotilainen Kulttuurin KIT- erityisvastuu OAP 4 HYTOn KIT- erityisvastuu OAP 5 KIT- vastaava KIT- assistentti KIT- suunnittelija KIT-organisointi tulosalueella TULOSALUEEN STRATEGIATASO TULOSALUEEN OPERATIONAALINEN KOORDINOINTI JA CO-KEHITTELY VALMISTELEVA TYÖRUKKANEN METROPOLIAN STRATEGIATASO Osaamisalueittain koordinoituva toiminta, jota luotsaa KIT-vastaava osaamisaluepäällikön tarkentamien tehtävien säätelemänä kumppaninaan osaamisalueen opettajat ja muut osaajat, KIT- tiimi, työelämäkumppanit, tutkimus- ja kehittämiskumppanit, opiskelijat, muut kittaajat OSAAMISALUEEN STRATEGIA- JA TOIMINTATASO CoKITTAAJAT Päällikkötiimi KITjoti Valmistelee kiihdyttämöä

CoKittaajien tavoitteet? Tulosaluerajat ylittävien, tulosalueen yhteisten ja osaamisaluekohtaisten KIT-hankesuunittelmien laatiminen. KIT:n toimintakäytäntöjen kehittäminen Kulttuurin ja hyvinvoinnin tulosalueella: toiminnan rakenteet kuntoon, KIT- vastaavien tehtävät selkeiksi, tiedonkulku sujuvaksi ja KIT -vastaavien tiimitoiminnan kehittäminen. - Tiedotussuunnitelman laatiminen ja käyttöönotto Sovelletaan innovaatiotoiminnan menetelmiä/työtapoja hanketoiminnassa ja luodaan osaamisalueiden välistä yhteistyötä. - Hankkeissa tuotetun osaamisen jalostaminen tulosalueilla ja opetuksessa.

CoKittaajien tulos? x kpl Kulttuurin ja hyvinvoinnin yhteisiä hankehakemuksia, joista x kpl myönteisen hankerahoituspäätöksen saaneita hankkeita. Tuloksena sujuvat yhteiset toimintakäytännöt KIT- toiminnalle tulosalueellamme. Henkilöstön innostus, uskallus ja osaaminen KIT - toiminnassa. Innovaatio ja hankeosaamisen käytäntöjen leviäminen ja vaikuttavuus opetuksessa.

Toimenpiteet SYKSY KIT-jotin jäsenen valinta, joka on myös päällikkötiimin jäsen. Sama henkilö myös johtaa KIT-vastaavien tiimin toimintaa. 2.Ehdotamme Kaupunki hyvinvoinnin ja opettamisen teemat yhdistetään yhdeksi kiihdyttämöksi kahdella kärjellä päällikkökokouksessa päätös osaamiskiihdyttämö ehdotuksen/ehdotusten vastuuhenkilöksi/vastuuhenkilöiksi. 4.KIT -vastaavat sopivat yhden yhteisen työpäivän es. kerran kuukaudessa, joka mahdollistaa yhteisen työskentelyn 5.Yhteistyön kehittäminen Arto Salosen (pedagoginen kehittäminen) kanssa. KEVAT KIT-vastaavien osallistuminen KIT -akatemiaan 2.Lapinlahden Lähde hankesuunnitelman ja rahoitushakemuksen valmistelu ESR TL 5 hakuun (valmis mennessä), Alumni-yrittäjyys hankehakemuksen valmistelun tukeminen 3.Osaamiskiihdyttämö ehdotusten valmistelu (valmis mennessä) 4.Uusien yhteisten hakemusten kirjoittaminen 5.Yhteistoiminnallinen hankeideoiden kehittämisen työpaja (1-2 työpajaa kevään aikana), KIT -vastaavat suunnittelevat ja vetävät tilaisuudet. Tavoitteena työpajoissa on organisaatiossa olevan kehittämisosaamisen käyttöönotto. 6.Syksyn 2015 toimintasuunnitelman laatiminen

KIT -aikataulutus 2015 Työpaja Lapinlahden Lähde hankehakemus valmis Osaamiskiihdyttämö Esitys valmis Osaamiskiihdyttämö Esitys valmis Työpaja KIT -akatemia KIT -akatemia KIT -akatemia KIT -akatemia KIT -akatemia KIT -akatemia KIT-vastaavien kokous Alumni yrittäjyys –hanke DL Alumni yrittäjyys –hanke DL

KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 KIT-vastaavien tiimi Kulttuurin ja hyvinvoinnin

Toimenpide (aikataulu)TavoiteMiten, kuvausKuka, ketkä Hankeosaamisen kehittäminen (hankemaailmaan tutustuminen, ideavaihetuki, projektipäällikkötuki) Nyt tehdäänkin asioita yhdessä, eikä yksinään. Kulttuuri ja hyvinvointi tulosalue KIT-tavoite: osaamisen kehittäminen

Kulttuuri ja hyvinvointi tulosalue KIT-toiminta: Osaamiskiihdyttämön rakentaminen Toimenpide (aikataulu)TavoiteMiten, kuvausKuka/ ketkä Osaamiskiihdyttämön rakentaminen

Toimenpide (aikataulu)TavoiteMiten, kuvausKuka, ketkä Kansalliset ja kansainväliset hankkeet Muu keskeinen asia Kulttuuri ja hyvinvointi tulosalue