Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kauppakeskus Plaza - rakennettu v. 1992, uusi puoli v Noin m vuokralaista - Omistus: Suur-Seudun Osuuskauppa SSO 50 % Keskinäinen.
Advertisements

Kauppakeskuksissa tehdään paljon yhteiskunnallisesti merkittäviä isoja ja pieniä tekoja…
RuokaKouvola2020 TR/Ohjausryhmä Kouvolan kaupunki.
Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa ry
Green Building Council Finland Sovitut toimintatavat
Orionin Ylemmät Toimihenkilöt OYT ry
KAUPPAKESKUSTEN TURVALLISUUSJOHTAMINEN Seminaari
 REKISTERINUMERO MERKITTY REKISTERIIN
Yhdistyslaki – Järjestökoulutus
, Joonatan Haukilehto / Riku Lehtonen
Mäntsälän Kokoomus ry Toimintasuunnitelma 2014
Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Kauppakeskusten markkinoinnin johtamisen kehittäminen Työryhmän yhteenveto
Projektiassistentti Sanna Hälvä Luovien alojen Kaakkois-Suomen kehittämisstrategia -hanke –
Hyvä Hallintotapa Kiinteistöalan muutos Yhteiset toimintatavat
Luovan Yritystoiminnan Kasvuohjelma
Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Kaupallisten keskusten määritelmät •Suomen Kauppakeskusyhdistys on määritellyt kaupallisten keskusten käsitteet nimen, sisällön,
Tutustumme Kokoomukseen Opiskelevan pienryhmän aineisto.
Kauppakeskusten turvallisuusjohtaminen Vartioinnin kehittäminen kauppakeskuksissa – projektin tulokset ja työkalut vartioinnin näkökulmasta Kari Ratilainen/
1 EMO LEADER-HANKKEET LEADER-HANKKEET Riihimäen toimisto • hakemusten vastaanotto • Eteläinen Asemakatu 2 A • Riihimäki •
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
Mihin strategiaa tarvitaan?
Viljan sopimustuotannon sähköinen toimintamalli
AYYE Säädöskokoelma ja syksyn toimivalta.
Lisää laatua liikuntaan Liikkeelle – liikuntavavstaavan käsikirjan avulla.
Keski-Suomen järjestökentän koulutuksista, kouluttajista ja koulutusten kehittämisestä Keski-Suomi talolla Jyväskylässä Keski-Suomen Järjestöareena.
KU-selvitys Demokratiamallit Järvenpää-talo.
YHDISTYSLAKI /503 Esim. patentti- ja rekisterihallituksen sivuilta: tai yhdistystoimintaa käsittelevien kirjojen liitteenä
Kauppakeskusturvallisuus - käyttäjät
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Missio Suomen Kauppakeskusyhdistys ry on kauppa- ja ostoskeskusten järjestö, jonka toiminnassa omistajat, kauppa, palvelut,
1 YRITTÄJÄNAISTEN KESKUSLIITTO ry YHDESSÄ OLEMME ENEMMÄN v
Helsingin VALIKKO ryhmän toimintasuunnitelma Mustasaari Saara Jäämies ja Hanna Lipasti-Raulus, 08/2012.
Yrityksen hallitustyöskentely: perusasiat
Takamatkalta tähtien joukkoon Etelä-Pohjanmaan kansainvälistymisen edistäminen eri toimijoiden välisellä yhteistyöllä Pertti Kinnunen
Päätöksenteko yhdistyksissä
Itellan Ylemmät Toimihenkilöt ry
Be Better! Liity jäseneksi nuorkauppakamariin Suomen Nuorkauppakamarit ry Nuorten johtajien ja yrittäjien kansainvälinen verkosto.
Heinolan Tanssikerhon oma seura analyysi 2/23/15.
Tampereen kaupungin toimintamalli uudistuu … Ostopalvelusopimukset uudessa toimintamallissa Eeva Päivärinta
Suomen Jääkiekkoliitto / Kymi-Saimaan alue1 Seuratoiminta- ja koulutusvaliokunnan toimintasuunnitelma Kymi-Saimaa.
Varsinais-Suomen maakunnan yhteistyöryhmän (MYR) koulutusjaosto.
Hallituksen ja toiminnanjohtajan yhteistyö
Esitys aluetoimikuntamalliksi Vapaa-ajan asukaspalveluiden lautakunta §65.
1 Ideasta liiketoiminnaksi: Teknisen osaamisen merkitys Jukka Parkkinen Head of R&D, SGA Entertainment Nokia Oyj.
Investointi strategisena päätöksenä. ”PÖYTÄKIRJAOTE” Investointi on kannattava, Ei vaaranna yrityksen maksuvalmiutta ja Tukee yrityksen valitsemaa strategiaa.
Ulkoisen hallituksen merkitys liiketoiminnassa Veli-Matti Nopanen Pohjois-Suomen Hallituspartnerit ry.
ICT Suomi 2008 Järjestöuudistus. Järjestöpoliittinen näkökulma ICT-alan edunvalvonta hajallaan Monta erilaista osaamiseen ja alueellisuuteen perustuvaa.
Vedenpinnan nosto -koulutus, Pori Suunnitteluinsinööri Ari Sallmen.
Osuuskunnat ja uusi osuuskuntalaki Rovaniemen kaupunki Maarit Alikoski
Professori Kari Hoppu. 32C26000  Luennot ti klo (D) ja ke klo 9-11 (B)  Ei läsnäolopakkoa  Luentokuulustelu keskiviikkona 10.2  Arvostelu pistein.
Aurinko Golf Oy STRATEGIA Versio 0.4 /
VIRTA-opintotietopalvelun tulevaisuuden skenaariot.
Uusien toimijoiden koulutus Hallituksen toiminta, oikeudet, velvollisuudet, toimihenkilöiden tehtävät Markku Tikkanen ja Kirsi Contursi.
Aktiivista omistajuutta vai varallisuutta kasvattavaa varainhoitoa - uuden säätiölain mahdollisuudet - Juha Viertola Oikeustieteen lisensiaatti
Toimiva yhdistys ja sen haasteet Eija Eloranta projektipäällikkö Turun yliopiston Brahea-keskus
Olemme matkalla kohti uutta keskusjärjestöä 2 > Katsomme 2020-luvulle ja siitä eteenpäin. Perustamme uuden ajan keskusjärjestön ammattiyhdistysliikkeen.
Tutustumme Kokoomukseen
RYHMÄ Ryhmäprosessin vaiheet Ohjaajan rooli prosessin eri vaiheissa
Pienosuuskuntien johtamisen haasteet
Euroopan meri- ja kalatalousrahasto Innovaatio-ohjelmat
OSUUSTOIMINNALLISEN YRITYSVERKOSTON JOHTAMINEN
Kotka Suomen Romanifoorumi.
Hyvän hallinnon ja kyvykkyyksien tärkeydestä digitalisaatiossa
Kassos ry.
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
STRATEGIA Aurinko Golf Oy
Tiekartta hyviin lähiöihin
Marttayhdistyksen vuosikello
JÄSENREKISTERI.
Palvelu pettää – kuka vastaa?
Esityksen transkriptio:

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Yrittäjäyhdistys –malliin perustuva markkinointiyhteistyö kauppakeskuksissa Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Kauppakeskusmarkkinoinnin järjestämisen erilaiset tavat Yrittäjäyhdistys (yleisin tällä hetkellä)* Vaihtoehtoisena mallina markkinointiryhmä (työryhmässä pohdittu uusi malli, muutamassa uudessa keskuksessa otettu jo käyttöön)* ”Villit ja vapaat” –mallit Yrittäjävetoinen – omistaja ”peesaa” Omistajavetoinen – yrittäjille vapaaehtoinen Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Yrittäjäyhdistys –malliin perustuva markkinointiyhteistyö kauppakeskuksissa VUOKRASOPIMUS LIITTEINEEN LÄHTÖKOHTANA vuokralaisella velvoite joko liittyä ja maksaa yhdistysmaksu yrittäjäyhdistykseen tai maksaa markkinointimaksu (vuokranantajalle), jos ei liity tai eroaa yhdistyksestä sopimuksessa tai sen liitteissä on markkinointiin/kaupalliseen toimintaan liittyviä muita ehtoja kuten - myyntien ilmoittaminen - aukioloajat - mainonta - paikoitus Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Yrittäjäyhdistys –malliin perustuva markkinointiyhteistyö kauppakeskuksissa Säännöt luovat puitteet YRY:n toiminnalle YRY:n tarkoituksena on kehittää jäsentensä liiketoimintaa ja yhteistyötä sekä toimintaa yhtenäisenä kauppakeskuksena toiminta käsittää - yhteistilaisuuksia, koulutusta, kehittämisehdotuksia ja lausuntoja markkinoinnista, aukioloajoista jne. äänimäärä/jäsenmaksu on sidottu pinta-alaan joko neliöjuurikaavalla tai pinta-alaluokittain siten, että suuret maksavat enemmän kuin pienet. Pienet maksavat kuitenkin neliötä kohden enemmän kuin suuret. neliökohtaisen jäsenmaksun porrastuksella pyritään eliminoimaan 1-2 suuren liikkeen tai yhden toimialan ”diktatuuri”, mutta samalla varmistamaan kohtuullisen nopea ja helppo päätöksenteko yhdistyksessä. Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Markkinointipäällikkö Yrittäjäyhdistys –malliin perustuva markkinointiyhteistyö kauppakeskuksissa Yhdistyksen kokoukset Hallitus strategia toimintasuunnitelma ja budjetti toteutuksen seuranta Hallituksen nimeämät toimielimet markk. valiokunta tai markk. työryhmä Kauppakeskuksen omistaja Kauppakeskus- johto Markkinointipäällikkö Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Yrittäjäyhdistys –malliin perustuva markkinointiyhteistyö kauppakeskuksissa parhaimmillaan yrittäjäyhdistyksen jäsenet ovat sitoutuneita, markkinointiyhteistyö sujuu ja tieto kulkee, mutta toteutuuko omistajan intressissä oleva pitkäjänteinen kauppakeskuksen kilpailukykyä ja kiinteistön arvonnousua edistävä brandin kehittäminen? hallinnollisesti raskasta? Minkä kokoinen keskus kantaa ? markkinointi lyhytjänteistä? tingitäänkö markkinoinnin ja mainonnan laadusta, kustannuksia minimoiden? Onko omistaja etäällä ja sitoutuminen markkinointiin vähäistä? ristiriitatilanteita: - suuret ”jyrää” - eri toimialojen erilaiset tarpeet - kauppakeskusjohto lujilla - kustannusten jako-ongelmat Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Yrittäjäyhdistys –malliin perustuva markkinointiyhteistyö kauppakeskuksissa Vahvuudet kaikki mukana periaatteessa kaikilla vaikuttamismahdollisuus laaja osaaminen /näkemys me –henki Heikkoudet vastuu/työnjako lyhytjänteisyys linjamuutokset/ henkilömuutokset voimakkaat tahot ajavat omia etujaan yritysten maksukyky jäykkä hallinto työläs pieni osallistumis-% huono sit. aste muutosherkkyys puutuu Mahdollisuudet paljon eri alojen osaajia saa/voi muodostaa muitakin ryhmiä (osaamisen hyödyntäminen) mahdollista luoda strategia Uhat lyhytnäköisyys toiminnassa intressiristiriidat haetaan nopeita tuloksia brandin tahraaminen, vesittäminen tavoitteita ei saavuteta asiakaslupauksen romuttaminen Lähde: Suomen Kauppakeskusyhdistyksen workshop 25.1.2007 Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Muita pelisääntöjä riippumatta markkinointijohtamisen mallista Kauppakeskuksen toimintaa voidaan ohjata myös järjestyssäännöillä, joista päättää kiinteistönomistaja, YRY/yhteismarkkinointitiimi voi tehdä kehittämisehdotuksia yhteistyösopimuksilla kaupallisen ilmeen ohjeilla omistajan ja YRY:n/yhteismarkkinointitiimin yhteisillä päätöksillä käsikirjoilla, oppailla elleivät pelisäännöt ole osa vuokrasopimusta tai perustu viranomaismääräyksiin, voi sitoutuminen ja yhtenäisyys kärsiä Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Lisätietoa Suomen Kauppakeskusyhdistys ry www.kauppakeskusyhdistys.fi Juha Tiuraniemi, toiminnanjohtaja juha.tiuraniemi@kauppakeskusyhdistys.fi 0405069151 Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Suomen Kauppakeskusyhdistys ry