Aikakauslehtien Ylivoimapankki 31.1.2007 Vesa Väisänen IROResearch Oy.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Opiskelijakyselyt Opiskelijan ohje : ArPa / Mittarityöryhmä.
Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy.
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2013.
Kalastuslupien sähköinen kuittivihko on nopein ja helpoin tapa saada yhdellä tilauksella kalastusluvat suurellekin ryhmälle.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-heinäkuu 2009.
SUOMEN KULTTUURIRAHASTON KIRJATALKOOT SKR. Kirjatalkoot -Suomen Kulttuurirahaston kaikkien aikojen suurin tukihanke, johon Svenska litteratursällskapet.
Mainonnan muutosmittari Tammi-toukokuu Mainontaan käytetty euromäärä (netto) (Ilman rivi-ilmoituksia) Toukokuu 2008 Tiedot perustuvat TNS Media.
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys kuukausittain ja kumulatiivisesti 2006 ja 2007 (muutos-% edellisen vuoden vast. ajanjaksoon)
HEINOLA RESORT Hankekokonaisuus vuosille SIVUSTO, VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI.
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Esaimaa.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Palveluhakemiston prosessit Marketvisio Oy1.
PILOTTI VIE PARHAILLE OSTOPAIKOILLE. Uusi tapa tavoittaa asiakkaat • Kaakkois-Suomen sähköinen palveluhakemisto • Palvelu, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat.
7 Terveyden tutkiminen.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
TYÖHAKEMUS.
Käyttöohje: Kuinka luoda käyttäjätili. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
LAMK Pyöräilysivuston lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B 22,
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-Lokakuu 2009.
1 IGI-tiedot ovat nyt kaikkien kirkon jäsenten ulottuvilla Internetissä osoitteessa
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian tehocaset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod research oy.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Oma riista -palvelu oma.riista.fi Saalisilmoituksen tekeminen
Kymensanomat.fi Kävijäprofiili Maaliskuu Presentation name / Author Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Kymensanomat.fi-palvelun.
Kouvolansanomat.fi Kävijäprofiili Maaliskuu 2011.
Viestintäsuunnitelma
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Ympäristöaiheisten lehtijuttujen vertailua - Turun Sanomat tammikuussa 1955 ja 2005 Jussi Pukkila Tutkielmasuunnitelma.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
MATRI -seminaari Eeva-Liisa Lilja, Elintarvikekehityksen OSKE.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
kansanedustajasi oikein ydinvoimasta?
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est

Te3 TERVEYS JA TUTKIMUS-KURSSI
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Granlund Manager, käyttöohje
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
Viestintä.
Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia
Esityksen transkriptio:

Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy

Kvalitatiivinen tutkimus medioiden tekemien mainonnan vaikuttavuustutkimusten kehitystyön pohjaksi syksyllä Fokusoitiin printtimedioihin Selvitettiin tutkimusten käyttäjien mielikuvia, käsityksiä ja odotuksia sekä tutkimusten merkitystä ja roolia medialle/mainostajille Syvähaastattelut kohderyhmässä 1. Mainostaja-asiakkaat 2. Media- ja mainostoimistojen ammattilaiset Yhteensä 18 noin tunnin syvähaastattelua Medioiden tekemien mainonnan vaikuttavuustutkimusten merkitys

TUTKIMUKSET SOPIVAT MONILLE MAINOSTAJILLE TUTKIMUKSET SOPIVAT HYVIN YRITYKSELLEMME/ ASIAKKAALLEMME TUTKIMUKSET SOPIVAT HUONOSTI YRITYKSELLEMME/ ASIAKKAALLEMME TUTKIMUKSET SOPIVAT HARVOILLE MAINOSTAJILLE Mainostaja Mainos-/mediatoimisto Vaikuttavuustutkimukset kiinnostavat

Näkemyksellistä pohdiskelua Asiakkaat ottavat mieluusti vastaan Tuloksiin suhtaudutaan vähintäänkin mielenkiinnolla – työn palaute on aina arvokasta Näkemyksellistä pohdiskelua ja taustoittamista arvostetaan – miksi se meni niin kuin meni - vs. slaidien sisäluku –tietopankkien hyödyntäminen ja analysoiminen

Historia- ja vertailutieto/tietopankit ratkaisevan tärkeäitä –miten meillä meni verrattuna… viime kertaan/aikaisempiin vuosiin kilpailijoihin lehden muihin ilmoittajiin oma toimeksianto omista lähtökohdista ei tutkimuksia pikkututkimuksia Odotukset median tutkimukselle Vertailutietoa tietopankeista

Aikakauslehtien yhteinen tietopankki Ylivoimapankki on aikakauslehtien yhteinen tietopankkiratkaisu. Ylivoimapankkiin on tallennettu mukana olevien mediatalojen tutkittua mainontaa vuodesta 2004 eteenpäin – tällä hetkellä jo 6630 ilmoitusta. Ylivoimapankin tarkoituksena on antaa mainostajia ja mediatoimistoja ja mediasuunnittelua palvelevaa tietoa ilmoitusten huomio- ja lukuarvoista.

Aikakauslehtien Ylivoimapankki Ylivoimapankki on aikakauslehtien yhteinen tietopankkiratkaisu. Ylivoimapankkiin on tallennettu mukanaolevien mediatalojen tutkittua mainontaa vuodesta 2004 eteenpäin. Ylivoimapankin tarkoituksena on antaa mainostajia ja mediatoimistoja ja mediasuunnittelua palvelevaa tietoa ilmoitusten huomio- ja lukuarvoista. Ylivoimapankki sisältää tällä hetkellä Yhtyneiden Kuvalehtien, Sanoma Magazinesin ja Forman tutkittua mainontaa, yhteensä 6000 ilmoitusta. Aikakauslehtien Ylivoimapankki Aikakauslehtien tiedonkeruumenetelmiä:  Puhelimitse  Kirjekyselyinä  Internetkyselyinä Ylivoimapankki sisältää tällä hetkellä puhelimitse eri lehtien tilaajalukijoiden keskuudessa tehtyjen mittausten tuloksia. Kun Ylivoimapankki laajenee ja mukaan tulee eri menetelmin tehtyjä mittauksia, näitä ei tulla yhdistämään yhdeksi suureksi kokonaisuudeksi, koska eri tiedonkeruumenetelmien antamat tulokset eivät suoraan ole vertailukelpoisia.

Ylivoimapankin käyttö Ylivoimapankki toimii internetin yli, käyttäminen vaatii internetselaimen, käyttäjätunnuksen ja salasanan. Käyttäjätunnus ja salasana Aikakauslehtien Liitosta Tietoa ja tutkimuksia>Tutkimusraportitwww.aikakauslehdet.fi Mikäli sinulla on jo tunnukset liiton tutkimusraportteihin, uusia salasanoja ei tarvitse hakea!

Ylivoimapankin ajomahdollisuudet Huomio- ja lukuarvoja voidaan tarkastella eri valintakriteereiden avulla: 1. Lehtiryhmä. Kukin lehti on koodattu KMT:n mukaiseen lehtiryhmään 2. Tarkastelua varten voidaan valita vain tietty tuoteryhmä tai tuoteryhmien yhdistelmä, jolloin tarkasteltavana on vain ko. tuoteryhmien ilmoitukset 3. Kohderyhmä. Tuloksia voidaan tarkastella vain tietyissä ennalta valituissa kohderyhmissä. 4. Luokittelukriteerit (Ilmoitusten ”tekniset” tiedot). Ilmoituksia voidaan tarkastella valittujen luokittelukriteerien pohjalta.

Aikakauslehtien Ylivoimapankki Ylivoimapankin demonstraatio

Aikakauslehtien Ylivoimapankki Yksittäisten lehtinimikkeiden, mainostajakohtaisten tai ilmoituskohtaisten tietojen tarkastelua varten kullakin lehtitalolla on oma itsensä käytössä oleva tietopankkiratkaisu – kysykää ihmeessä lisää yhteyshenkilöltänne! KIITOS !