PETER PAN JA MIKÄ-MIKÄ-MAA "Toinen tähti oikealta ja suoraan aamuun” - lukuharrastuksen edistämisprojekti 4. luokkalaisille.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Ota osaa Haitin koulujen jälleenrakennukseen! Päivätyökeräys 2013–2014.
Tässä on Saku. Hänellä ei ole tänään mitään tekemistä.
SMART Board Interaktiivinen esitystaulu -> yhdistää perinteisen liitu- ja tussitaulun sekä tietokonekuvan Sormesi on hiiri! Laura Viljamaa 2011.
1. 2 Rekisteröityminen •Rekisteröidy oppimisalustalle kohdasta kirjautuminen • ainstituutti.fi taihttp://vierumaki.valmentaj.
Toimintaohjeet opelle
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Draamatehtäviä kirjallisuudesta
Oppiminen ja oppimisvaikeudet
Mitä tänään tapahtuu? Keräilijän aarteet Asiantuntijavierailu.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Kellokosken yläkoulu ja lukio 1 Kirjojen lainaus koulukirjastosta.
Äänikirjat oppimisen tukena Seinäjoki
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Matemaattisen ajattelun oppimisympäristö MAO. Kehitystyö alkoi keväällä 2006 Oriveden yhteiskoulu (luokat 7. – 9.) Matematiikan opettajat: Sauli Hartikainen.
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
HOLLIHAAN KOULUN JOUSTO-OPETUS
Valinnainen käsityö vkt ( Kahden tunnin valinnainen )
TEKSTIN YMMÄRTÄMINEN.
Perusopetuksen ryhmäkoko
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Taidetarjotin -TAPAHTUMA Ajankohta: maaliskuu viikko 12 Missio: Taide kuuluu kaikille Pääkohderyhmä: Potentiaaliset TPO-oppilaat ja heidän vanhempansa.
Luostarivuoren koulu Esittelytilaisuus
Nummenpakan koulu.
9.lk haun aikataulut kevät 2012
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
ERILAISET OPPIJAT KOULUSSA JA KIRJASTOSSA
Viikko 12 (19. – ) 7.LK TET-VIIKKO Maanantai: (19.3.) -9.LK tukarit: Suunnittelupalaveri klo Tiistai: (20.3.) -6A ja 9D: Ympäristömessut.
Sairaalakoulu osana Kellokosken nuorisopsykiatrista hoitopolkua
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
LUKUINTOOLLEN! Kirjaston ja koulun yhteistyötä Kurikan malliin
Isä mummu pappa veli sisko vaari äiti isä isoisä täti mummi isä veli eno Lapsi nauttii yhteisistä lukuhetkistä Lukuhetkien aikana lapsi oppii tärkeitä.
Kirjastomme lainausajat alaluokille: MA – TO klo – PE klo – Muista ottaa lainauskorttisi mukaan! Välipala ma-to klo 13 (myös alakoulun.
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
TIETOA VAPAAEHTOISEN A2-KIELEN (SAKSA, RANSKA) VALINTAAN LIITTYEN
Karkkilan kaupunginkirjasto -Kirjastotoiminta aloitettu vuonna Vuoden vapaaehtoisvoimin kunnalliseksi.
Isä mummu pappa veli sisko vaari äiti isä isoisä täti mummi isä veli eno Miten aktiivinen lukuharrastus syntyy? Aktiiviseen lukuharrastukseen kuuluvat.
5B -luokan vanhempainilta
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
Sähköisen yhteishaun ohjeistus. Sähköinen yhteishaku Yhteinen hakuaika kaikille , mutta haku meidän koulussamme toteutetaan välisenä.
Rotary Nuorisovaihto – RYE piiri 1390 Mikko Hörkkö
PISA Programme for International Students Assessment OECD-maat.
3. luokan englanti Vanhempainilta
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
 Jäälin koulu 5-6D VANHEMPAINILTA MAANTIEDON PROJEKTI  Syksyn maantiedon projektissa tutustumme Euroopan valtioihin ja niiden tärkeimpiin.
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Lappeenrannan kaupunginkirjasto
4. MONO-päivä Klo
Projektityö Blogi/Wiki –ryhmät – sähköposti opettajalle
Vanhempainilta
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Kankaisten kyläkoulun suuri lukuseikkailu:
Arviointi.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
3. luokan englanti Vanhempainilta
3. luokan englanti Vanhempainilta
Tervetuloa.
OPISKELEN KYSYMYSTEN AVULLA
Tervetuloa kouluun!.
Kieli ja lukeminen alkuopetuksessa
Sanomalehtien lukemisella yhteys oppimistuloksiin
1. Ilman lukevia aikuisia ei kasva lukevia lapsia
Tiedonhakua kirjastossa
Minna Katela, Celia Marjo Kauttonen, Celia
KUULIJALLE ILOA: sosiaalisen lukemisen vanha muoto käyttöön
Vinkkaajan muistilista
Esityksen transkriptio:

PETER PAN JA MIKÄ-MIKÄ-MAA "Toinen tähti oikealta ja suoraan aamuun” - lukuharrastuksen edistämisprojekti 4. luokkalaisille

Lukuteemoja ovat: merirosvot, keijut, intiaanit, jättiläiset, villieläimet, lohikäärmeet, peikot, haltiat, noidat, merenkulku, meriseikkailut, merikapteenit, avaruus, tähdet, ystävyys…

Lukuharrastusta ovat tukeneet: Lukuharrastusta tukevat: Koululla järjestettävä vinkkaustunti 4 viikon lukujakso ja lukupassi, johon lukijat arvioivat lainaamiansa kirjoja Lukukokemusten jakaminen koululla 4 viikon lukujakson lopussa. Omatoimisen lukemisen jatkaminen ja lukupassin täyttäminen Kunkin luokan innokkaimman lukijan huomioiminen kevätjuhlassa – innokkain lukija on se, jonka lukupassiin on kertynyt eniten luettuja sivuja. Lukemisesta ja lukijoiden omista harrasteista kumpuavat tuotokset kirjaston näyttelyssä.  Myös tietokirjojen lukeminen osaksi lukuharrastusta.  Kirjastogallerian näyttelyssä on nyt esillä osa näistä lukukokemusten innoittamista töistä.

Tuloksia: Kevätkaudella: Eniten lukenut oppilas luki 33 kirjaa ja 5716 sivua Luettujen sivujen määrät vaihtelivat 107 ja 5716 välillä Keskimäärin oppilaat lukivat 851 sivua Mediaani oli 671 sivua.

Oppilaiden palaute

Muut tulokset Lastenosaston lainat ovat kasvaneet alkuvuodesta 20.4 % v Karkkilassa jokainen 0-17 vuotias lapsi lainasi 25 kirjaa. (Lukki=26,1) v määrä noussee 26,5:een kirjaan.