7.3.2008VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman. 7.3.2008VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman Asiakas ottaa yhteyttä avunväli- tykseen Taustatie- tojen selvittä- minen Vapaa-

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Henkilökohtaisen avun keskus Pääkaupunkiseudulla
Advertisements

Vapaaehtoiset keikka-auttajat apuna arjessa. Missiomme on: Etsiä, löytää ja auttaa unohdettuja kaupunkilaisia sekä haastaa kaikki lähimmäisyyteen ja yhteiskuntavastuuseen.
Turvaa ja hyvinvointia lapselle ja perheelle – palveluiden yhteiskehittämistä Koontia Arvokas elämä –hankkeen poluilta tulevaisuuden kehittämistä varten.
Henkilökohtaisen avun keskus Kaakkois-Suomeen Oma koti – oma elämä –seminaari
MISTÄ OIKEIN ON KYSE?.
AIKA PARANTAA -toiminta esimerkkinä vertaistuotannosta Hanna Koppelomäki Aika parantaa –verkosto.
Sujuvaa toimintaa vapaaehtoisten ja ammattilaisten kesken
Vapaaehtoistoiminnan teematyöryhmä Hanna Kääriäinen
Soili Hyvärinen Pääkaupunkiseudun Omaishoitajat ja Läheiset ry
Mitä tulevaisuudessa? Miten eteenpäin?. Avustajakeskuksen palkallisen puolen toiminta keskittyy toimintaa tukevien kuntien alueille Tiedotusta ja markkinointia.
Palveluohjaus Ota Koppi 2 –tilaisuus
Vapaaehtoisen polulla
Punainen Risti on valtioiden valtuuttama järjestö
Kuntapajaseminaari Kuntarajat ylittävä yhteistyö, case Jyväskylä – Muurame - Jämsä -Harri Halttunen, hankepäällikkö-
VAPAAEHTOISTOIMINNAN LAATU JA TUKIRAKENNE Valtakunnallinen asiantuntijaseminaari ja neuvottelupäivä Keski-Suomen Museo, OHJELMA 9.30 – Ilmoittautuminen.
2009 Kansallista ja kansainvälistä verkostoa palveleva Vapaaehtoistoiminnan ja vertaistuen informaatio- ja kehittämiskeskus © Kansalaisareena 2010.
Vaikeasti puhevammaisten tulkkipalvelu
Vapaaehtoistoiminnan määritelmä Yksittäisten ihmisten ja yhteisöjen hyväksi tehty toiminta, josta ei saa rahallista korvausta, joka tehdään ilman.
KANSALAISAREENAN ROOLI vapaaehtoistoiminnassa ja vertaistuessa VAIKUTTAMIS- JA TIEDOTUSTOIMINTA VAPAA- EHTOINEN Seura- kunnat Valtio Y ritykset ASIAKAS/
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
Vertaistukea ja voimaa ryhmätoiminnoilla – vinkkejä vertais- ja toiminnallisten ryhmien perustamiseen Turun Kaupunkilähetys ry Pirjo-Riitta Kataja.
VANHUSTEN ELÄMÄNHALLINNAN TUKEMINEN PALVELUOHJAUKSELLA
Sataraksa Laajennetun työssäoppimisen kokeiluhanke
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Hankekoordinaattori Päivi Ristimäki Puh
2009 Kansallista ja kansainvälistä verkostoa palveleva Vapaaehtoistoiminnan ja vertaistuen informaatio- ja kehittämiskeskus © Kansalaisareena 2010.
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
Ajankohtaista – Päivähoitopalvelujen yhteistyö Leena Viitasaari.
Leif Åberg: Viestinnän näkökulma kolmanteen sektoriin Opinto-ohjelma Viestintä ja yhteisöt 2001.
Vapaaehtoistyön kansallinen strategia – hanke Aspa yhteistyössä Kansalaisareena ry:n kanssa Jatta Vikström
PAAVO –kehittämistyö ja Verkostokehittäjät-hanke osana pitkäaikaisasunnottomuuden vähentämisohjelmaa Sari Timonen, projektipäällikkö p. (09)
VAPAAEHTOISTOIMINNAN YHDYSHENKILÖT Asiakasyhdyshenkilö(t): Työntekijäyhdyshenkilö(t): Huom! Sekä asiakas- että työntekijäyhdyshenkilöitä voi olla kaksi!
OK-Consultancy 1 Kylien kehittäminen Kuntien rooli.
Verkostot yritysyhteistyössä Kaikille sopiva työ-seminaari, Iiristalo Työvalmentaja Pauli Saksa Helsingin kaupunki, Tuetun Työllistymisen Palvelu.
Tarja Alamattila LIIKUNTANEUVONTA KOUVOLASSA.
Päihde- ja mielenterveysjärjestöjen tutkimusohjelma MIPA Päihde- ja mielenterveysjärjestöjen toimintaprofiilit 2015Jurvansuu/EHYT ry1.
Vapaaehtoistoiminta Suomen Punaisessa Ristissä Tulijan tukena pikakoulutus.
Merja Jokela1 LAHDEN MALLI Merja Jokela Vastaava hammashoitaja Lahti.
Tarpeen mukaiset palvelut... Asiakkaiden tarpeen mukaiset päätökset päätösten mukaiset palvelut, toteutuneen palvelun mukainen laskutus… Tiedotus, neuvonta.
Parasta Lapsille ry Taru Heinonen vapaaehtoistoiminnan kehittäjä.
Terveiset Lestijärveltä Lestijärvi Lukeutuu Suomen pienimpiin kuntiin. Yleistä liikennettä ei ole Maakuntajärvi ja noin 450 kesämökkiä Asukkaista noin.
Nutitilastot.fi Nuorten tieto- ja neuvontatyön tilastointiin tarkoitettu sovellus.
MYK Päivätoiminnan sisällön kehittäminen Päivätoiminnan laajentuminen Vuosikello Henkilöstölle ja asiakkaille Haasteita: -Muistisairaita 1599.
PALVELUTARJOTIN – MARKKINAPAIKKA. 1. PALVELUNTUOTTAJA - Markkinointi on edullista yhteisen palvelutarjottimen avulla -Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon.
Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke.
RAAHEN SEUDUN HYVINVOINTIKUNTAYHTYMÄ
Selvät roolitukset ja työnjako helpottavat yhteistyötä Kiril Häyrinen
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
Ensilinjan työntekijän rooli TOIKEssa
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Mitä turvallisuustutkimuksessa tapahtuu?
SAMAT-toiminta samanlainen, erilainen vanhemmuus …samat oikeudet, samat velvollisuudet…
JÄRJESTÖLLINEN VAIKUTTAMINEN
Uusi asukasvaikuttamisen toimintamalli Vantaalla
TE-toimiston yrityspalvelut
12/25/ /25/2018 Kykyviisari Kykyviisari 2.0 verkkopalvelu 2017 jatkuva koulutus
PALVELUOHJAUS Keski-Suomen SOTE 2020 Anu Pihl
Mielenterveys ja päihteet - mitä voimme tehdä?
Työikäisten kuntoutus
Uusi suunta työelämään -hanke
Jatkossa varhaisen tuen perhetyö
Yhteistyökumppani ASIAKAS / PALVELUN KÄYTTÄJÄ
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Kansanterveyden edistäminen Lastensuojelu- ja nuorisotyö
Työhönvalmennuksen prosessi
Jatkettu väliraportin ja nykytilan työstämistä.
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Arkeen Voimaa (CDSMP) -
Kotikuntoutus liikunta- ja toimintakyvyn tukena
TOIMINNAN TILASTOINTI
Esityksen transkriptio:

VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman

VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman Asiakas ottaa yhteyttä avunväli- tykseen Taustatie- tojen selvittä- minen Vapaa- ehtoisen etsiminen VAPAAEHTOISVÄLITYKSEN PROSESSIKUVAUS Työntekijä ottaa yhteyttä asiakkaa- seen Palautteen antaminen Avuntarvit- sija Omainen Viranomai- nen Palvelutalo Sairaala Milloin apua tarvitaan Kiireellisyys Kuinka pitkäksi ajaksi Saattajaksi, ulkoiluseu- raksi, ystä- väksi Toimintakyky Apuvälineet Toivomukset Ikä, sukupuoli Työntekijä etsii rekis- teristä sopi- via vapaa- ehtoisia Yhteydenotto käynnistyy Vapaaehtoine n löytyy mo- nesti useiden yhteydenot- tojen jälkeen Kerrotaan kuka on tu- lossa ja milloin Uudelle asi- akkaalle ker- rotaan va- paaehtois- toiminnan periaatteista Asiakasta kehotetaan antamaan palautetta Kirjataan tiedot rekisteriin Asiakas Vapaa- ehtoinen Työntekijältä esim. kotihoidolle ja sosiaali työntekijälle Vapaa- ehtoine n löytynyt Kerrotaan tehtävä Palataan ehkä vapaa- ehtoisen edelliseen tehtävään Työntekijä kehittää yhteistyötahojen kanssa vapaaehtoistoiminnan sujuvuutta VapaaehtoisapuVapaaehtoisapu

VALIKKO-ryhmä/Liisa Reinman Työnohjauksellinen tuki Vapaaehtoisten koulutus Toiminnassa mukana pitäminen Asiakaskontaktit Vapaaehtoisten hankinta Välitystoiminnan organisointi arvostus perehdytys ohjaus ja neuvonta kiitos ja kannustus virkistystoiminta Tiedotus, julkisuus- ja vaikuttamistyö Uudet työmuodot ja menetelmät Alan tutkimus Oma koulutus Visionääri Vastuualueen kehittäminen Yritysyhteistyö yhteiskuntavastuu Osaava ja ammatillinen koordinaattori mahdol- listaa toiminnan ja vapaa- ehtoisavun jatkuvuuden Arviointi ja seuranta Verkostoyhteistyö Järjestöt, yhdistykset, Srk:t Kaupungin / kunnan päättäjät Motivoituneet vapaaehtoiset välittävät yhteisöstään myönteisen kuvan ulospäin