Työn suunnittelu. 1 VAIHE: Hahmotus / mietintä. Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista (ope ja lopuksi oppilas) Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Suunnitelma ohjelmiston testaukseen
Tampereen ympäristökuntien liikenneturvallisuussuunnitelma Kangasalan liikenneturvallisuusryhmän kokous
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Ohjauksen toimintamalli tietoverkkojen avulla *Toimintamallissa kuvataan opiskelijan ohjausprosessia Skypen ja Connect Pron välityksellä *Toimintamalli.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Laatu LAATU EI TARKOITA SITÄ, ETTÄ TUOTE TAI PALVELU ON ABSOLUUTTISESTI HYVÄ VAAN SITÄ ETTÄ SEN TEKEMISEEN KÄYTETTÄVÄT MENETELMÄT JA TOIMINNOT ON DOKUMENTOITU.
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖN ARVIOINTIKOHTEET
Kasvatustyön suunnittelu ja toteutus (ryhmissä)
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Tekijänoikeudet ”Tekijänoikeudella tarkoitetaan laissa säädettyjä määräämisoikeuksia, jotka kuuluvat luovan työn tekijälle.” Lähde:
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Kaisa Parkkila Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Kevät ”Rakenneyhtälömallinnus sekä.
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
5 Suunnitteluvaihe Suunnitteluvaiheessa sisältötuotanto vaiheistetaan yleensä kolmeen päävaiheeseen IDEOINTI SUUNNITTELU TOTEUTUS Suunniteluvaihe on laajin.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
Älykäs LEDien valintataulu Tuomas Hiltunen. Projektityön tavoite Älykäs LEDien valintataulu helpottamaan Farnellista tilattavien yleisimpien LEDien valintaa.
5.2 Suunnittelu/jatkuu Käsikirjoitukset -Asiakäsik. -Tuotantokäsik. Suunnittelu -Laajuus -Tyyli / lay-out - Mediavalinta.
Johdatus ohjelmistoliiketoimintaan harjoitustyö
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
LCCE®-seminaari 6.4. Nina Hartikainen ja Suvi Kitunen Opiskelijat: Kirsi Mikkonen ja Sonja Niemi LCCE®-oppimisprosessi Alumnijulkaisu.
Silmän käyttäytymisen tutkimus ja sovellukset Veikko Surakka Tampere University Computer Human Interaction Group.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Puolivuosisuunnitelma
Yrittäjyyskasvatuksen tutkija- ja toimijatapaaminen – Vaasa
2/2001 Tietojärjestelmät ja Systeemisuunnittelu Luennoitsija: Tapio Lammi
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
KÄSITYÖ Käsitä käsin Käsityönopetus Jyväskylän norssissa Riitta Huovila 2016.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
MATEMATIIKAN OPETTAJAHARJOITTELU OPEA510 NORMAALIKOULU.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Uusien laatuvastaavien perehdyttäminen MaA102 Tiina Nyyssönen Opettajankoulutuslaitoksen laatuvastaava.
TAVOITTEIDEN ASETTAMINEN KOULUTYÖLLE ANTAA ENERGIAA
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
JATKOSUUNNITELMAT Minustako yrittäjä Suomessa?
Tutkimus terveystiedonopetuksessa
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Hyvät hankintamenettelyt –kehityshanke
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
KURAATTORI elokuu Tehtävä Yhteystiedot Asiakkaat Konsultaatiot
Opinnäytetyön otsikko
kolme pistoa 1. Ristipisto (Cross stitch): kuvaohje
Arviointi.
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Luku- ja tenttivihjeet 7
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
- Tekstiilityö ja tekninen työ yhdistyi uudeksi oppiaineeksi
Tietojärjestelmät KEHITTÄMINEN JOHTO KIRJANPITO TILAUSTEN KÄSITTELY
Valitse 2+1 TEKSTIILI TEKNINEN MENOSSA MUKANA LÄMPÖ MUOTO
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
<Hankkeen nimi>
Pulmapeli.
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Työhyvinvointia varhaiskasvatuksessa
Esityksen transkriptio:

Työn suunnittelu

1 VAIHE: Hahmotus / mietintä. Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista (ope ja lopuksi oppilas) Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista (ope ja lopuksi oppilas) Mistä tehdään: Materiaali / RAHA. Mistä tehdään: Materiaali / RAHA. Millaisia työstömenetelmiä osattava? Millaisia työstömenetelmiä osattava? Uusia menetelmiä opeteltava. Uusia menetelmiä opeteltava. Riittävätkö omat taidot? Riittävätkö omat taidot? Aikataulu !! Aikataulu !!

2 VAIHE: Piirrotus / ongelmanratkaisu. Päätetään eri tekniikoiden käyttö: Päätetään eri tekniikoiden käyttö: Millaiset liitokset, muu tekninen rakenne, millainen pintakäsittely.Millaiset liitokset, muu tekninen rakenne, millainen pintakäsittely. Mitoitetaan ja piirretään tekniset piirrustukset: Vähintään 2 kuvantoa. Mitoitetaan ja piirretään tekniset piirrustukset: Vähintään 2 kuvantoa. Kokeillaan ja testataan toimivuutta mikäli tarpeellista. Kokeillaan ja testataan toimivuutta mikäli tarpeellista.

Esimerkiksi:

3 VAIHE: Tuotteen valmistus. Toteutetaan tuote SUUNNITELMAN mukaan. Toteutetaan tuote SUUNNITELMAN mukaan. Jos ongelmia  siirrytään 2 vaih- eeseen Jos ongelmia  siirrytään 2 vaih- eeseen Pyri valmistuksessa huolelliseen ja viimeisteltyyn lopputulokseen, älä kiirehdi !! Pyri valmistuksessa huolelliseen ja viimeisteltyyn lopputulokseen, älä kiirehdi !!

4 VAIHE: Arviointi. Tuotteen valmistuttua ARVIOINTI. Tuotteen valmistuttua ARVIOINTI. Oppilas itse arvioi onnistumista.Oppilas itse arvioi onnistumista. Opettaja arvioi annettujen kriteereiden valossa.Opettaja arvioi annettujen kriteereiden valossa. Numeroarviointi / sanallinen keskustelu Numeroarviointi / sanallinen keskustelu Valmiit työ valokuvataan ennen kotiin viemistä.Valmiit työ valokuvataan ennen kotiin viemistä.