Jaostopäällikkö Minna Kuitunen Kansalaisneuvonta Jaostopäällikkö Minna Kuitunen
Muutos 11 palveluneuvojaa Hätäkeskustausta vs. Kansalaisneuvonta - enemmän aikaa paneutua asiakkaan ongelmaan - asiakaspalvelua Uuden ammatin opiskelu - vaativaa Valtiovarainministeriö, Valtiokonttori -> Kansalaispalvelut –toimiala -> Kansalaisneuvonta ja Suomi.fi -yksikkö -> Kansalaisneuvonta –ryhmä -> Suomi.fi –ryhmä - luovat pohjaa meidän työlle Muutoskoulutukset Haikossa Suomi.fin kanssa
Koulutus 1/2 Haus:in koordinoima koulutus Valtiohallinnon perustuntemus –kurssi Organisaatiot mm. kuinka kunta toimii, Yhteispalvelu, Kela, Vero, TE-palvelut , Poliisin lupapalvelut, Maistraatti, -> oppimistehtävät Ruotsi ja Englanti Suomi.fi ja sähköiset asiointipalvelut Tulossa: tietotekniikka, sähköinen asiakasviestintä, sähköiset palvelukanavat, asiakaspalvelu puhelimessa
Koulutus 2/2 Vierailut: Trafi, Liikenteen asiakaspalvelukeskus Tampere Oppis Koulutukseen on panostettu paljon!
Projektit BearingPoint; toimintakonseptin työpajat 5 kertaa Contact Center puhelinjärjestelmä osaprojekti Tiketöintijärjestelmä osaprojekti Testaus osaprojekti Koulutustyöryhmä yms. Suomi.fi yhteistyö Hyödyt! - mukana kehittämässä uutta palvelua! - paljon ihmisiä mukana hankkeessa!
Vuosi 2013 Kevät; tiukkaa opiskelua ja palvelun rakentamista Kesä; uusien tietojärjestelmien testaamista ja opettelemista Syksy; koulutusta ja toiminta käyntiin
Organisaatioyhteistyö Organisaatioista esittely/koulutusta Ohjataan sähköiseen asiointiin Luotava hyvä ja toimiva yhteistyökanava sekä tiedonkulku! Molemminpuolinen hyöty!