Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/12.12.2007 Tapio Malinen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
DRAMATURGIAN PERUSKÄSITTEISTÖÄ
Advertisements

Lasten vuorovaikutustaitojen tukeminen käytännössä
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Kun Jumala loi naisen hän oli tullut 6. päivän ylitöihin.
Heijastuksia elämästä
1.tapaamisen haastattelukartta ratkaisukeskeisessä terapiassa
Good Karma = Hyviä Seurauksia
Asiakkaan ja potilaan kohtaaminen
Jumalan kanssa.
AINA KANNATTAA YRITTÄÄ vinkkejä yrityksen ja koulun yhteistyöhön.
Suomalaisen Urbaanin unelman vaikutteet tulevat Englannin kirkon piirissä alkaneen uudistuksen parista luvulla kristityt totesivat heidän yrityksensä.
Kerran kauan sitten kaukaisessa maassa eli neljä pikku olentoa:
FISH! Parantaa työmoraalia ja saa sinut rakastamaan työntekoa!
Toimintaohjeet opelle
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Kaisa Koskinen Gradunteon eväät
Huomio ! Tämä Power Point esitys sisältää Pornograaffista materiaalia LopetusEteenpäin.
Filosofian praktikum 2008 Mikä on elämän merkitys? Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin kolmas praktikum-kokoontuminen.
Mitä ne ovat? Mitkä arvot ovat minulle tärkeitä?
Mohammed Kertoo itsestään:
1 N-piirin johtajuusvalmennus Vapaaehtoistyön johtaminen.
Preppaus ENA 4.
NALLE PUH.
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
Rakkaat ystäväni!.
Taide on terapiaa! Jorma Heikkinen Tsemppi talo,
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
”Eli sillon lähtee uimahallille ja ui kilometrin”
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
Työrauha ja haastavat tilanteet
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
”Jos menisin toimistoon ja se ihminen tietää mitä tarvitsen, ei ehdota mitä tekisin, se odottaa mitä kysyn” Bikva-arviointimallin soveltaminen käytännössä.
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
Juhani Tamminen ProAkatemialla vierailu 2014
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Avaimia itsensä valmentamiseen
Kuusamon kaupungin päiväkotien lastentarhanopettajien ammatillisen kasvun kokemuksia kasvatus-kumppanuuskoulutuksesta Jonna Kylli Terhi Manninen Opinnäytetyö.
Seiso kuin vuori, virtaa kuin joki – näkökulmia työhyvinvointiin Valtakunnallinen Hyvinvointipäivä Salla Tapio Malinen
Nuoren itsetunto ja sen vahvistaminen
Jotain siitä -seminaari Kehitysvammaisten Tukiliiton Kaveri-projekti Projektipäällikkö Kati Ruotsalainen.
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ Laajennetun työssäoppimisen kokeilu  MINÄ LOPETAN. Oppilas ei ennakolta ilmoita mitään motivaatio-ongelmista,
Analyysi Analyysi = kreik. irrottaa: hajottaa osiinsa, eritellä, jäsentää. voi käsitteellisesti tarkoittaa kahta erilaista asiaa: muotoanalyysi: miten.
Ajattelee ja tuntee? Näkee? Sanoo ja tekee? Kuulee? KipupisteetOnnistumiset.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Ystävyytesi on: arvokas aarre....
Kokemuksellisen oppimisen oppimistyylit
Elämä.
PURKAAMO. Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta.
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Miksi tämä on vaikeaa? Ilman minkäänlaisia rajoitteita ongelmat ei ole vaikeita ratkaista. Siihen löytyy jopa valmis ”kaava”. Valitettavasti jokaisessa.
Motivointi, sitouttaminen, yhteisöllisyys
OHJEITA ANSIOLUETTELON KIRJOITTAMISEEN
AJATUKSIA IHMISTEN VÄLISESTÄ KOHTAAMISESTA
Haastatteluun valmistautuminen
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Aloitusseminaarin ohje
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Ops seminaari Askola.
Kappale 7 Mikä sana? 1.Kun Hanna ei ole kesällä työssä, hänellä on _____________. 2.Suomalaiset syövät tätä yleensä kello Sana on _________. 3.Jos.
TYÖKOKEMUS työtehtävä, kesto ja yritys MIKSI MEIDÄN
Esityksen transkriptio:

Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen

Parihaastattelu Ajattele yhtä oppimiskokemusta Scot Cooperin seminaarissa, josta nautit eniten ja joka on sinulle työsi tai elämäsi kannalta merkittävä!

Kysymyksiä toiminnan ja identiteetin maisemista 1 Kerro kokemuksestasi. Mikä siinä herätti kiinnostuksesi ja kosketti sinua? Mihin tuo oppimiskokemus liittää sinut? Mistä se erottaa? Miten nimeäisit sen kyvyn, taidon, asenteen tai ominaisuuden, joka liittyi tuohon oppimiskokemukseen? Kun ajattelet tuota kykyä, taitoa, asennetta tai ominaisuutta, niin mihin tarkoitukseen haluaisit sitä käyttää?

Kysymyksiä toiminnan ja identiteetin maisemista 2 Miksi sinulle on tärkeää käyttää sitä juuri tähän tarkoitukseen? Mikä arvo on sinulle tässä suhteessa tärkeä? Millaista elämäntapaa tai unelmaa tämä arvo sinulle edustaa? Mitä se kertoo siitä, mikä sinulle sopii ihmisenä ja mitä haluat elämältäsi? Kuka arvostamasi ihminen ei yllättyisi ollenkaan kuullessaan, mikä sinulle on elämässä tärkeää? Miksi hän ei yllättyisi?

Kysymyksiä toiminnan ja identiteetin maisemista 3 Kun oppimasi asia ilmenee sinulle sopivalla tavalla työssäsi tai elämässäsi, niin miten se vaikuttaa siihen, mitä teet? Miten se vaikuttaa tapaasi olla ? Mitä se tekee mahdolliseksi ihmissuhteissasi? Miten luulet toisten reagoivan oppimaasi? Mitä ajattelet tästä haastattelusta nyt?