Vihreät ja verkko 25.1.2008 Vesa Saarinen Verkkotuottaja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
WordPress- koulutus Kaarinan & Espoon NKK.
Advertisements

Nykytaide -Mitä se on?.
KUNNALLISVAALIT 2008 PROJEKTISUUNNITELMA
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Erja Vihervaara Piirikouluttaja
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sosiaalisen median koulutus
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Kokeiltavat ubiikit palvelut Alpakka-hanke Maunulassa 2008 tutkija Sirkku Wallin Teknillinen korkeakoulu TKK projektipäällikkö Anna Kanervo Helka ry. Maunulan.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Sosiaalinen media.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Sivupiiri.fi • Kirjallisuuteen keskittyvä yhteisöllinen verkkopalvelu nuorille • Kirjavinkkejä kirjastolaisilta • Kirja-arvosteluja käyttäjiltä eli nuorilta.
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
Kulttuuri- ja nuorisoalojen kunta- ja järjestötoimijoiden koulutus- ja verkostoitumispäivä Yhteisöllisyys ja hyvinvointi Hannu Kareinen.
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
WORDPRESS -KOULUTUS Juha Konttinen – Miksi Wordpress?  on ilmainen  on helppo asentaa ja käyttää  omalle tai vuokratulle palvelimelle 
TTL Sosiaalisessa mediassa
BPW Finland UUSIA AJATUKSIA TOIMINNASTAMME - MITEN NE TOTEUTETAAN Leena Roivas Puheenjohtaja
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Toimintasuunnitelma 2010 Draft 1.0 AYYE iltakoulu
Urheiluseuran viestintä
Näin järjestät tapahtumia ja koulutusta ViSiOn kanssa Ville Ylikahri
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
T Personal SE assignment Communication Practices Miikka Lötjönen.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Tietoverkot ja sosiaalinen media Nappulavallankumous Tampereen yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan täydennyskoulutusta opettajille , Päivi.
WEB 2.0 — Sitä sun tätä Juha Kurri. Folksonomia Flickrissä on luovuttu tieteellisestä, tai muusta vakiintuneesta luokittelusta ja hierarkisesta lajittelusta,
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Metsähallitus MOSS:in käyttöönotto Metsähallituksessa Luonnonvarat-tapaaminen Satu Sorjonen
Leader-rahoitus Yhdistysten hanke- ja rahoitusinfo
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Piirileiri Kosmos’15.
Oppimisfoorumi Tilanne AKTIVA ▲ Hyria Koulutus Oy ▲ VirtuaaliAMK.
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Tahtoo kotisivut meillekin Pohdintaa ja ehdotuksia Espoon Parkkiskerhon kotisivuprojektiin Vili
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Ops seminaari Askola.
Jyväskylän ammattiopisto
Lämpimästi tervetuloa!
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
JÄSENHUOLTO JA UUDET JÄSENET
WWW-Sisällönhallintaohjelmat
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Yhdistysten toiminnasta
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Kentän uudet nettisivut Kentän
Esityksen transkriptio:

Vihreät ja verkko Vesa Saarinen Verkkotuottaja

Kolme kysymystä lauantaiksi Mitkä ovat verkon trendit? Miten Vihreä yhdistys voi parantaa verkkosivujaan? Mitä työkaluja ja minkälaista apua puolue tarjoaa jäsenille ja/tai jäsenjärjestöille?

I. Verkon trendit

ReadWriteBlog – verkkoteknologian ja - trendien edelläkävijä – koonnut 10 trendiä ajalle –sisältää teknisiä ja sisällöllisiä trendejä –...tässä keskitytään sisältöön.

I. Mitkä ovat verkon trendit? Sisällön tulevina megatrendeinä “Web 2.5”, videon ja musiikin lataaminen, huomiotalous –teknologian merkitys heikkenee –sosiaalinen, viihde ja “huomiotalous” kasvavat. –halu olla yksilö yhteisössä; mukana aallonharjalla, mutta vain jos muutkin ovat.

I. Mitkä ovat verkon trendit? Erityisen huomioitavia trendejä –ladattava mediasisältö (musiikki, liikk. kuva)‏ musiikin levittämisessä DRM häviää pay-per-view -tyylinen ohjelmien lataaminen digiboksista olohuoneen mediakeskukseksi –asian oltava viihdyttävää –yhteisön rakentaminen asian / ilmiön ympärille = “kultakaivos”!

I. Mitkä ovat verkon trendit? Jo nousseita, vakiintuneita ilmiöitä –Facebook / MySpace Valtava nopea julkisuus, käyttäjämäärän hurja kasvu – tosin hidastunut. Suomen MySpace? –Blogit? Perinteinen media uskoo yhä, sen sijaan ruohonjuuritasolla blogien perustamis- ja päivitystahti taantunut. Ovatko vakiintunut ilmiö vai matkalla auringonlaskuun?

I. Mitkä ovat verkon trendejä? Laskevia ilmiöitä –Podcasting / nettiradiot Yksisuuntaista “tiedottamista”, käyttäjän kannalta hankalaa. Teoston rooli? –IRC-galleria Esimerkki palvelusta, joka ei ole pystynyt uusiutumaan.

II. Miten Vihreä yhdistys voi parantaa verkkosivujaan?

Perusasiat nettisivuilla kuntoon! –Ovatko yhdistyksen nettisivut ajan tasalla? yhteystiedot, tapahtumakalenterit kuntoon ei “ajankohtaisuuksia” vuosien takaa, vaan “mitä ajankohtaisempi sen parempi”. –Innostavatko sivut toimintaan? kuvitus ja asiasisältö ajankohtaiseksi! –Sisällönpuutetta? Perusta pieni blogi! uutisia, fiiliksiä...

II. Miten Vihreä yhdistys voi parantaa verkkosivujaan? Verkon peruskäyttäjille tärkeintä tieto: –mitä yhdistys tekee? missä ja milloin? –mitä mieltä yhdistys on asioista? –miten toimintaan pääsee mukaan? –miten yhdistys parantaa kotia/maailmaa? Verkon aktiivikäyttäjille pitää olla uskottava. (...vasta toissijainen tavoite.)‏

III. Mitä Vihreät tarjoaa verkossa?

III. Mitä Vihreät tarjoaa verkossa? Heti saatavilla Puolueen valmis sivupaketti piirien, yhdistysten, ehdokkaiden yms. käyttöön. –Wordpress-julkaisujärjestelmä: ei tarvita erityisosaamista! –Apua ylläpitoon, käyttöönottoon, käyttötukea, koulutusta...ei kuitenkaan sisältöpäivityksiä :-)‏

III. Mitä Vihreät tarjoaa verkossa? Tulossa keväällä... Vihreiden keskustelufoorumi –Korvaa Vivan –Keskusteluja teeman mukaan Ympäristö, liikenne, kulttuuri... –Myös paikallisia keskustelualueita? Suunnitelmat lyödään lukkoon helmikuun aikana, avaaminen ennen puoluekok.

III. Mitä Vihreät tarjoaa verkossa? Tulossa keväällä... Uusi extranet-ratkaisu –Mahdollisuus tiedostojen jakamiseen, sisäisiin keskusteluihin ja chatteihin Piirit, paikallisjärjestöt, työryhmät... –Mahdollisuus sisäiseen tiedottamiseen –“Paikka verkossa, josta tämäkin tärkeä tieto tai materiaali löytyisi” –Ehkä jo vuoden 1. neljänneksellä!

III. Mitä Vihreät tarjoaa verkossa? Muuta kevään aikana tulevaa Vihreiden verkkosivuille uutta puhtia –gallupit, videopätkät, ajankohtaisempi blogi, ulkoasun tuunausta, uusia palveluita... Etäkokousmahdollisuus? –...tai ainakin liveseurantaa valtuuskunnasta, puoluekokouksesta yms.

III. Mitä puolue tarjoaa? Muista myös... –täsmällistä verkkokoulutusta on tarjolla –apua ja tukea saa puolueelta aina –ideoita otetaan vastaan :-)‏

KIITOS! :-)‏