25.11.20141 -Pedagogiseen arviointiin ei ole olemassa yhtenäistä seulonta– tai arviointitapaa. -Arvioinnin mahdollisuudet: seulonta, pedagoginen arviointi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TABLETTIPROFIILITUTKIMUS 2013 Etelä-Saimaa Kymen Sanomat Kouvolan Sanomat.
Advertisements

JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN
Erityisopetuksen perusteet ammatillisessa peruskoulutuksessa
NATU -neljä askelta tulevaisuuteen
Turun Psykiatria Aikuisten avohoito
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
TVT ja verkot opetuksessa ja oppimisessa Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet Merja Talkio-Vilanen.
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
Opinnäytetyöprosessi
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Työrauha ja haastavat tilanteet
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
SANAKARTAT Vammaisasiain neuvottelukunta Polku – liikkumistaito H.Hirn.
Käytännön ideoita parantamaan sikojen hyvinvointia
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Kaasujäähdytteisten reaktorien mallinnus Heikki Suikkanen.
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Tarvasjoen kunta – liitoskumppaneiden painelaskelmat HT Eero Laesterä
Jouni Vironen Perheterapeutti
Matematiikka ja fysiikka AUTO-ALA
Psykiatrian toimintasuunnitelmasta johtuvien henkilöstövaikutusten ratkaiseminen Henkilöstötoimikunta
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Opinnäytetyöprosessi
Sähköinen tenttipalvelu Tenttis – ominaisuudet ja toiminnot
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Osaamisenhallintajärjestelmä
Hyvinvointialan yrittäjän hyvinvointi
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
KIRKONPALVELIJAN TYÖNOHJAUS
Tutkimus nuorten suhtautumisesta parisuhteeseen ja rakkauteen.
Orientoiva projekti 4 op. Mediatekniikka2 Orientoiva projekti ensimmäinen projektikurssi tehdään määritelty hanke alusta loppuun käytetään jo opittuja.
Minä oppijana yliopistossa - opintopsykologisia näkökulmia ESOK-seminaari Tampereella Satu Eerola Opintopsykologi.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
Tuuleta Osaamistasi Euroopassa  Työ- tai opiskelupaikan hakeminen ja osaamisen osoittaminen ulkomailla  Näin kokoat Europassin: mistä.
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN JA TUNNUSTAMINEN Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
Tiimijakso syksy 2016 TURUN LYSEON LUKIO. Miksi tällainen opiskelumuoto? Opiskelutaidoista tietoiseksi tuleminen Syvä ja integroiva oppiminen Uusi näkökulma.
Arviointi osana oppimisprosessia
Laaja-alainen osaaminen
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Päihdepäivät Jyväskylä
Kaikki Käy Koulua -toimintamallin arviointitutkimus
Välitehtävän palaute Huomioita vuorovaikutuksesta
Tutkimuksen abc.
Oppilashuolto ja kasvun ja oppimisen tuki esiopetuksessa 2015
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Miten persoonallisuutta voidaan tutkia?
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
”Hissipuhe” Esitysmateriaalin runko ja sallittu sivumäärä.
4. Uskonto yhteisön perinteenä
RASKAUSPOLKU - sähköinen sikiöseulonta-ajanvaraus
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Arviointi: Sinulla on siihen annettavaa!
Päihteet & työterveys (TTT 10/2004)
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Oppilaan siirtyminen toiseen kouluun eritysopetusperustein
Volitioprosessi, tahdon!
Tulospalkkiojärjestelmä PKKY:ssä
PEDAGOGINEN DOKUMENTOINTI
Folkhälsan on yleishyödyllinen sosiaali- ja terveysalan järjestö, jonka tavoitteena on tukea suomenruotsalaisten terveyttä ja elämänlaatua. Toiminta kattaa.
FIT – Finanssitietojen päivitys
Esityksen transkriptio:

Pedagogiseen arviointiin ei ole olemassa yhtenäistä seulonta– tai arviointitapaa. -Arvioinnin mahdollisuudet: seulonta, pedagoginen arviointi ja tarkentava diagnoosi. Huom: opetushenkilöstö ei saisi olla se henkilö, joka esittää diagnoosiarveluita -Seulonta: voi olla esimerkiksi opiskelijan, opettajan tai kasvatushenkilöiden itsearviointiraportti, sosiometrinen mittaus, havainnointi, haastattelu tai seula -Pedagoginen arviointi määrittää ongelman tyypin ja luonteen, joiden varaan pedagoginen interventio perustuu -Pedagoginen arviointi perustuu opetushenkilöstön arkihavaintoihin ja yleiseen tietoon opiskelijan kehitys- ja oppimishistoriasta, persoonallisuudesta, harrastuksista, ystävistä ym. Pedagoginen arviointi ja pedagoginen interventio

Pedagogisen arvioinnin kohteet Toiminta, käyttäytyminen, osaaminen, taidot, tiedot: Tiheys eli kuinka usein pulmaa toistuu Kesto eli kuinka kauan pulmaa kestää Intensiivisyys eli kuinka syvä / vaikea pulma on Määrä eli kuinka paljon jotakin pulmaa esiintyy esimerkiksi viikossa. Tarvitaan dokumentointia ja yhteistyötä

Pedagoginen arviointi ja interventio Pulman tunnistaminen Pedagoginen seulonta Haastattelut Havainnoinnit Suhdeverkoston yms. arviointi Pedagogisen toimintasuunnitelman laatiminen Hankitun tiedon yhdistäminen Suunnitelma tilanteen voittamiseksi Pedagogisen intervention toteutus Ellei interventio tuota tulosta, muiden asiantuntijoiden mukaantulo