Heinolan kaupunki Konsernihallinto 2013

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Toiminnan suunnittelu KPKssa.
Advertisements

konsernin johtamisjärjestelmä
Lahden museoiden tiedotustoiminta
PERUSTURVA SIVISTYS - tuottaja MAATALOUS - tuottaja TEKNINEN - tuottaja VAPAA-AIKA - tuottaja YMPÄRISTÖ - tuottaja RAK.VALV. - tuottaja JÄRVINET OY -atk.
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri Hallintosääntö 16 § luonnokset/ Hallintosääntö 16 § Henkilöstön valinta Valtuusto Sairaanhoitopiirin johtaja,
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Hyvinvointitoimikunnan tehtävät ja rooli Kaupunginhallitus Ma
Suunnitelma paperittomasta kokouskäytännöstä koko luottamushenkilöhallinnolle Kaupunginhallitus
Nykymalli Lukio + Yläkoulu Vääksy Anianpelto Resurssi- keskus
KU-selvitys Demokratiamallit Järvenpää-talo.
Porvoon sha:n johtamisjärjestelmä
Porin kaupunki Tietohallinto Jesse Pihlajamäki
Kauniaisten tietohallintostrategia
Työryhmän vpj. Vesa Tuunainen
TIETOHALLINTOSTRATEGIA
Kuurojen Liiton liittokokous Kuurojen Liiton hallitus
Opetus- ja koulutuspalveluiden tavoitetila
AHJO Helsingin sähköinen asianhallinta- ja päätöksentekojärjestelmä 13
Talousarvioprosessi 2014 KH
Strateginen toiminnan ja talouden ohjaus Metropoliassa Tuula Kiiskinen.
SOSIAALI- JA TERVEYSTOIMI Heinolan kaupunki TOIMINTAOHJELMA 2015
Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli.
Yleislääkäripäivät 2013: Kollegan työkyky
Turun kulttuuritoimen sopimusohjaus
Henkilöstöjohtaja Lasse Lintilä Valio Oy
Asikkalan vuodeosasto Tiina Nikula-Holttinen
Esimiesviestintä.
Nuorisopalveluiden tavoitetila
Keskusvaalilautakunta
Kaupunginvaltuusto Keskusvaalilautakunta Tarkastuslautakunta Kaupunginhallitus Liikelaitokset Konserniyhtiöt Kaupunginjohtaja Sisäinen valvonta.
Keuruun kaupunki 2006 Maakunnallinen kunta- ja palvelurakenne –seminaari Keuruun seutukunta Timo Louna Kaupunginjohtaja, Keuruun kaupunki.
Kulttuuripalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö Laadukkaiden ja korkeatasoisten tapahtumien ja näyttelyiden tuottaminen.
Tiedonlaadun kehittämisen ja tietojen tarkastamisen palvelut.
MAAKUNNALLINEN PALLIATIIVISEN HOIDON TÄYDENNYSKOULUTUSMALLI
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
Sastamalan toimintamalli
TAMPEREEN KAUPUNGIN KONSERNIHALLINNON ORGANISAATIO
Tekninen hallinto Tukipalveluyksikkö TEKNINEN HALLINTO Tukipalveluyksikkö.
Imatran kaupungin organisaatiouudistus
Esitys aluetoimikuntamalliksi Vapaa-ajan asukaspalveluiden lautakunta §65.
Suorien leikkauspiste
Sähköisen asioinnin visio, toiminta- ja tietoarkkitehtuuri
KANUUNA+ - vaihtoehtoja Kanuunan laajentumiseen alle asukkaan kuntiin. Kanuunan nuorisopoliittinen arvostus ei ole kehittynyt sen kansallisen ja.
Strategiaryhmä (STR) Gardin Mauri, Ansala Matti, Anttila Martti, Kautto Erkki, Anttila Reijo, Pesonen Hannes, Päkkilä Jussi Strategiaryhmä (STR) Gardin.
Case Oulun kaupunki ja Monetra: Keskitetyn hallinnon siirtäminen tytäryhtiöön Anne Piikivi, Oulun Kaupunki, Oulun Konttori –liikelaitos Päivi Pitkänen,
Tesoman hyvinvointikeskus  Hyvinvointikeskuksen kehittämistyö kytkeytyy Tampereen kaupungin palvelumallityön uudistamiseen ja sen osalta tehtyihin.
TYÖOLOBAROMETRIN TOTEUTTAMINEN PKKY:SSÄ. Pohjois-Karjalan Ammattiopisto Pohjois-Karjalan Aikuisopisto.
Hallinnon uudistus Väliraportin tulosten yhteenveto ja jatkotoimenpiteet Kaupunginjohtaja Esko Lotvonen Hallituksen iltakoulu
LOHJAN KAUPUNGIN UUSI ORGANISAATIO Uudet ideat siirretty hallintosääntöön Alueiden johtokunta
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Siun soten keskitetty rekrytointi
Kemijärven kaupungin organisaatiorakenne
”Valtioneuvoston controllerit” – Roolikuvaus
Kemijärven kaupungin organisaatiorakenne
Kemijärven kaupungin organisaatiorakenne
TAHE keskitetty toimintamalli
Hallinto: hallintojohtaja Talous: talousjohtaja
Uusi asukasvaikuttamisen toimintamalli Vantaalla
Yhteistoiminnan mallintaminen
Etelä-Savon maakunta- ja soteuudistus
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
Hyvinvointijohtamisen rakenteet
Henkilöstötyöryhmän väliraportti
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Henkilöstölähtöisen kehittämisen vuosikello - esimerkki
Siun soten päihdeohjelma
Esityksen transkriptio:

Heinolan kaupunki Konsernihallinto 2013 Alustavaa ehdotusta yksikköjaosta Va. Kansliapäällikkö Sinikka Malin 12.4.2013

Konsernihallinnon henkilöstöjärjestelyt Hallintojohtaja Lakimies Henkilöstöpalvelut Talouspalvelut Asianhallintapalvelut Virastopalvelut Elinkeinopalvelut ICT-palvelut Kehittämispalvelut ss Kanslian johtoryhmä 9.4.2013

Linjauksia toimintamallin kehittämisessä Palvelut on koottu toiminnallisesti perustelluiksi kokonaisuuksiksi Tehtävien jako ”palveluiden”, so. Yksiköiden välillä on vielä täsmentämättä Tulosaluejohtajan suorien alaisten määrä on pyritty pitämään rajallisena Näkyviin kirjoitettuja nykyisestä poikkeavia nimiä ei ole missään päätetty

Organisaatio on pyritty pitämään matalana ja selkeänä Esimiestehtävä (jatkossa käytetty myös nimitystä vastuuhenkilö) on yksiselitteinen, kullakin on vain yksi esimies Sijaistukset hoidetaan lähtökohtaisesti ”palvelun” sisällä, yksittäistapauksissa on mahdollista sopia myös ”palveluiden” välillä

Hallintojohtaja Tulosaluejohtaja Suoraan vastuullaan lisäksi tulosalueen keskitetyt sihteeritehtävät: kaupunginjohtajan sihteeri ja ”hallintosihteeri” (uusi tehtävä) Kaupunginjohtajan sijainen, kaupunginhallituksen ja –valtuuston toiminnan ja asioiden käsittelyn vastuu (esityslistavastuu, pöytäkirjavastuu) Tiedottamisvastuu

kaupungin sisäiset lakipalvelut aiempaa laajemmassa muodossa Lakimies kaupungin sisäiset lakipalvelut aiempaa laajemmassa muodossa Asiantuntijayksikkö, kaupunginlakimies (esimiehenään tulosaluejohtaja) Vaihtoehtoisesti tämän yksikön vastuuhenkilö voisi alkuun toimia ”Asianhallintapalvelujenkin” esimiehenä

Nykyiset ATK-palvelut ICT-palvelut Nykyiset ATK-palvelut Vastuuhenkilö tietohallintopäällikkö, jonka esimies on tulosaluejohtaja

Nykyiset henkilöstöpalvelut Palkkatoimisto Vastuuhenkilö henkilöstöjohtaja, jonka esimies on kaupunginjohtaja

Nykyinen rahatoimisto Talouspalvelut Nykyinen rahatoimisto Vastuuhenkilö kaupunginkamreeri, jonka esimies on tulosaluejohtaja

Asianhallintapalvelut Henkilöstö 2 kirjaajaa, 2 esityslista/ptk-laatijaa ja arkistosihteeri Esimies arkistosihteeri tai kirjaamonhoitaja, vaihtoehtoisesti aluksi lakimies

Vastuuhenkilö virastomestari, jonka esimies on tulosaluejohtaja Virastopalvelut Nykyiset virastopalvelut, henkilöstössä mukana myös toimistosihteeri 100 %:sesti Vastuuhenkilö virastomestari, jonka esimies on tulosaluejohtaja

hankehenkilöstö kaupunginhallituksen alaisissa hankkeissa Elinkeinopalvelut hankehenkilöstö kaupunginhallituksen alaisissa hankkeissa Vastuuhenkilö EU-koordinaattori, jonka esimies on tulosaluejohtaja

Asiantuntijayksikkö, yhteyspäällikkö (esimiehenään tulosaluejohtaja) Kehittämispalvelut Strategiatyö, tuottavuusohjelma, prosessien kehittäminen, hankintaosaaminen, tietopalvelut Asiantuntijayksikkö, yhteyspäällikkö (esimiehenään tulosaluejohtaja)