Peppi-koulutus, syksy 2014 Jukka Jonninen / Strategiayksikkö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

Työaikalain soveltaminen, ylityö ja sen korvaaminen
Moodlen ohje opiskelijoille
Uusi Humak Jukka Määttä, kehittämisjohtaja
Henkilöstön virkistysrahan käyttö HUS:ssa
MASTO-Finna ja tiedonhankinnan ohjaus
Uusimmat Oma opetukseni Kurssi-ilmoittautuminen: TILTP1, kurssilaisten valinta TILTP2, ilmoittautuminen päättynyt Arviointi: METAA2, luentotentti,
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
Opinnäytetyöprosessi
Ammattikorkeakoulujen haasteet TKI-toiminnalle Erja Heikkinen
Neljännesvuosisata naisjäsenyyttä lionstoiminnassa Juhlistamme merkkivuotta.
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
ELMO2009 – AIKATAULU JA VASTUUT - SUUNNITELMA Juha KnuuttilaELMO2009 Sivu 1 Benchmarking Pilottiopintojaksot: valinta ja suunnittelutyö.
KM, PsyK Jaana Laurinvaara
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
TYÖHAKEMUS.
KUNTOUTUSKESKUS MENTAL OY SOSIAALINEN YRITYS. SOSIAALINEN YRITYS VAI YRITYS ? MENTAL OY ON PIRKANMAAN ENSIMMÄINEN REKISTERÖITY SOSIAALINEN YRITYS. TARKOITUKSENA.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Sri Lanka - silmäsairaala
Insinööri-AMK, infrarakentaminen Opintojen ja TAMK:n esittely
Nykymalli Lukio + Yläkoulu Vääksy Anianpelto Resurssi- keskus
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Opintopolku.fi tilannekatsaus
Koulutuksen vuosisuunnittelu
Laatukriteerien pilotointi ja itsearvioinnin toteutus KAOssa Esa Oikarinen Koulutuspäällikkö Kainuun ammattiopisto.
Kestävän energiahuollon alueellinen vaikuttavuus Verkosto- ja hanketapaaminen TAMPERE Ruralia-instituutti.
Yliopistojen uusi rahoitusmalli TEKin näkemyksiä
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Läheltä piti -tilanteet
Tekstiä tähän kohtaan ” Osaavana pidempään työelämässä”
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
TYÖTERVEYSHUOLTO MUKANA HYVISSÄ RATKAISUISSA
10/2009 © Copyright Tekes Kilpailukykyä ja työelämän laatua Tekesin työorganisaatioiden kehittämisen rahoitus (TYKE) Tekesin työorganisaatioiden kehittämisen.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
KIT -vastaavat KIT -toimintasuunnitelma 2015.
E-opetuksen ja –tuen osaamistiimi
PEREHDYTYS JA TYÖHÖN OHJAUS
Pedagoginen johtaminen ja kehittäminen ammattikorkeakoulussa
Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.
Sähköiset työpöydät, tavoitetila
Opintojen mitoitus korkeakouluissa Marianne Isola / Suvi Jutila W5W.
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Kulttuuripalvelut Kulttuuri ja hyvinvointi.
TALOUSHALLINTO UUDISTUU 2010 ALKAEN Camilla Elander Kvestuuri
Ajankohtaista palkkatukityöllistämisessä
Peppi-ohjeistus työsuunnitteluun 2015 Muu henkilöstön työsuunnitelmat.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus MOLA - Moniammatillinen Lapinlahti Lapinlahden Lähde - Ravintolapäivä
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
Metropolia Arvotyöpaja Tuovi Haikala Tapani Aaltonen Novetos Oy.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Ohjaamot ja etsivä nuorisotyö
Koulutuksen tavoite Tavoitteena on, kehittää sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön valmiuksia havaita ja arvioida kotonaan asuvien asiakkaidensa palo-
OKM TIEDONKERUUT, TILANNEKATSAUS
OKM TIEDONKERUUT Ylitarkastaja Jukka Haapamäki.
Ammatinkuvaus Etunimi Sukunimi.
Tavoite- ja kehityskeskustelut prosessina, syksyllä 2014
Perusrekisteri / Pakki
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan Tammikuu 2018
Anssi Aunola Lääkintämestari Keski-Uudenmaan pelastuslaitos
Esityksen transkriptio:

Peppi-koulutus, syksy 2014 Jukka Jonninen / Strategiayksikkö

Uudistuspaineet luokittelumuutokseen OKM:n raportointivelvoitteet KIT -ja liiketoiminnan työmäärä tarkasti koko henkilöstön osalta Tilastojen yhteneväisyys Resursointia voidaan seurata luotettavasti ja vertailla eri organisaatioyksiköiden tasoa Mielekkäämmät kategoriat Vanha jako tuli ennen kaikkea TES-ohjeistuksen kategorioista Kalvosarjan tekijän nimi

Tehtävien uusi luokittelu Pepissä Entiseen tapaan jako kahteen tehtävien pääkategoriaan Toteutuksen tehtävät Muun työn tehtävät Opetus [ja ohjaus] Esimiestyö Osaamisen kehittäminen KIT-toiminta Liiketoiminta Hallinto Kalvosarjan tekijän nimi

Kalvosarjan tekijän nimi Toteutuksen tehtävät Toteutuksiksi luokitellaan (vain sellainen) työ, josta syntyy opiskelijoille opintopisteitä Toteutuksen opetus voi liittyä liiketoimintaan. Liiketoiminnan osuutta ei eritellä. Toteutuksilla tehtävän liiketoiminnan osuutta ei seurata. Toteutuksen opetus voi liittyä TKI-toimintaa. TKI-toiminnan osuus lasketaan AMK:n tiedonkeruunkäsikirjan ohjeiden mukaan 50% osuutena opetustyöstä Toteutuksen työtä ei jaeta alakategorioihin (opetus, suunnittelu) Opetuksen osuus saadaan tilastoitua suoraan Pepin tilanvarauksista Kalvosarjan tekijän nimi

Kalvosarjan tekijän nimi Opetus [ja ohjaus] Kaikista opetustehtävistä ei synny opintopisteitä, eli ne eivät ole toteutus-muotoisia Nämä tehtävät merkitään muun työn kategoriaan opetus Tällaisia tehtäviä on mm. opiskelijoiden tutorointi Kalvosarjan tekijän nimi

Kalvosarjan tekijän nimi Esimiestyö Opetushenkilökunnalla esimiestyö kattaa tutkinto- ja osaamisaluepäälliköiden tehtävät Näiden tuntimerkinnästä tulee ilmetä tehtävä ja yksikkö: Esim. ”Tutkintopäällikkö, hyvinvointi” Yhteisten toimintojen henkilökunnan työsuunnitelmissa esimiestyöksi katsotaan sellainen työtehtävä, joka sisältää esimiesaseman Esimiestyötä on siis tämän henkilön kohdalla kaikki sellainen työ, joka ei ole opetusta, liiketoimintaa tai kit-toimintaa Tälle henkilölle ei merkitä työtä hallinto-kategoriaan, esimiestyö korvaa tämän kategorian Kalvosarjan tekijän nimi

Osaamisen kehittäminen Opetushenkilökunnan työsuunnitelmissa osaamisen kehittämiseksi luetaan kaikki se työaika, joka käytetään itsensä kehittämiseen Metropolian TES-sovellusohjeessa opettajalle on automaattisesti allokoitu 40 tuntia osaamisen kehittämistä. Vähintään tämä määrä tulee siis merkitä kaikille täysiaikaisille opettajille TES-ohjeistuksen mukaisesti Muun osaamisen kehittämisen tapauksessa resursoinnin tarkoituksen tulee ilmetä vapaasta tekstikentästä Koulutukseksi lasketaan sekä ulkoinen että sisäinen koulutus Itsensä kehittämiseksi lasketaan myös kaikki se koulutus, jossa käydään itse esim. KIT- tai liiketoiminnan tuottamisen edistämiseksi Hallinnon työntekijöillä osaamisen kehittämistä ei erikseen merkitä Kalvosarjan tekijän nimi

Kalvosarjan tekijän nimi KIT-toiminta Sekä opettajille että hallinnon työntekijöille tiede-, kehitys ja innovaatiotyöhön luetaan kaikki se työaika, joka kohdistuu johonkin Metropoliassa meneillään olevaan KIT -hankkeeseen/projektiin tai sellaisen suunnittelemiseen Työn ollessa yleistä KIT-suunnittelua, tulee tämän suunnittelun aihe ilmetä vapaasta tekstikentästä. Esimerkiksi tulosalueen KIT- toimintojen suunnittelua yleisellä tasolla KIT-hankkeeseen liittyviin tehtäviin on aina merkittävä projektinumero kustannustunnisteisiin Mikäli hanke on vasta suunnitteluvaiheessa eikä sille ole vielä projektinumeroa, tulee suunniteltu KIT-hanke yksilöidä vapaassa tekstikentässä Mikäli hankkeelle syntyy myöhemmin projektinumero, lisätään se kustannustunnisteeksi. Kalvosarjan tekijän nimi

Kalvosarjan tekijän nimi Liiketoiminta Sekä opetushenkilökunnan että hallinnon työntekijöiden tapauksessa liiketoimintatyöhön luetaan kaikki se työaika, joka kohdistuu johonkin Metropoliassa meneillään olevaan liiketoiminnan hankkeeseen/projektiin tai tällaisen suunnitteluun Työn ollessa yleistä liiketoiminnan suunnittelua, tulee tämän suunnittelun aihe ilmetä vapaasta tekstikentästä Kaikkeen liiketoiminnan työhön tulee merkitä projektinumero kustannustunnisteena Mikäli hanke on vasta suunnitteluvaiheessa eikä sille ole vielä projektinumeroa, tulee suunniteltu liiketoiminnan hanke yksilöidä vapaassa tekstikentässä Mikäli hankkeelle syntyy myöhemmin projektinumero, lisätään se kustannustunnisteena Kalvosarjan tekijän nimi

Kalvosarjan tekijän nimi Hallinto Opetushenkilökunnalla hallintotyöksi lasketaan kaikki se työ, joka ei lukeudu muihin kuuteen tehtäväluokkaan Tällaisia hallintotehtäviä opettajilla ovat mm. pääsykokeiden valvonta, luottamustehtävät, tilojen ja välineiden ylläpitotehtävät, erilaisiin strategisiin tiimeihin tai JobStepiin osallistuminen jne. Hallintotyön tehtävä tulee avata vapaaseen tekstikenttään Opetuksen hallintotyö (Pepin ja Winhan käyttö jne.) sisältyy toteutusten työhön Metropolian TES-sovellusohjeessa opettajalle on automaattisesti allokoitu 80 tuntia hallintoa. Vähintään tämä määrä tulee siis merkitä kaikille täysiaikaisille opettajille TES-ohjeistuksen mukaisesti Myös tutkintovastaavan tehtävä luetaan hallintotyöksi Se merkitään vapaaseen tekstikenttään, esim: ”Tutkintovastaava, kulttuurituotanto” Hallinnon työntekijöiden osalta hallintotyötä on kaikki sellainen työ, joka ei lukeudu muihin tehtävätyyppeihin Kalvosarjan tekijän nimi

Opettajan työajan luokittelu Syntyykö opintopisteitä? Kyllä TOTEUTUS Ei OSAAMISEN KEHITTÄMINEN HALLINTO KIT- tai liiketoiminnan hankkeeseen tai suunnitteluun? Kyllä, KIT KIT Kyllä, LITO LITO Kyllä Ei Ei Onko oman osaamisen kehittämistä? Onko esimiestyötä? Kyllä ESIMIESTYÖ Ei Ei Onko opetusta tai ohjausta? Kyllä OPETUS Kalvosarjan tekijän nimi

Hallinnon työntekijän työajan luokittelu KIT- tai liiketoiminnan hankkeeseen tai suunnitteluun? Kyllä, KIT KIT Kyllä, LITO LITO ESIMIESTYÖ Ei Kyllä Onko esimiestyötä? Ei HALLINTO Kalvosarjan tekijän nimi

Pepin työtehtävät OKM:n luokittelussa Kalvosarjan tekijän nimi

KIITOS! www.metropolia.fi www.facebook.com/MetropoliaAMK etunimi.sukunimi@metropolia.fi