Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari 16.10.2013 Finanssineuvos Teemu Eriksson.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Palvelut ja tiedot käyttöön: Palveluväylä
Advertisements

Kuntamarkkinat Finanssineuvos Teemu Eriksson
Vastuullisuus verkkokalastuksessa
Sähköisen asioinnin ja demokratian vauhdittamisohjelma SADe
Työterveyshuolto Paltamon täystyöllisyyshankkeessa
Lähde: Tilastokeskuksen väestöennuste
Biolaakson tarkastelua johtamisnäkökulmasta
Medinet- hoitopalvelu siellä missä potilas on
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2010 Kirjaamisasioiden siirto käräjäoikeuksista Maanmittauslaitokseen Kari Heinonen Salon rotaryklubi
PSK Kevätseminaari 2013 Risto Koivunen
Projektipäällikkö Heli Sillanmikko
SUOMEN PANKKI | FINLANDS BANK | BANK OF FINLAND Maailmantalouden muutoksesta ja Euroopan talouden haasteista Erkki Liikanen Pääjohtaja Suomen Pankki.
Interaktiivinen etäkuntoutus IKU Raision ja Ruskon yhteistoiminta-alue
Kokemuksia etäpalvelupilotista Etelä-Pohjanmaalla Marko Rossinen Etelä-Pohjanmaan liitto.
Etäpalvelu osana julkisen hallinnon asiakaspalvelun kehittämistä Etäpalvelupilottien päätösseminaari Hallitusneuvos Tarja Hyvönen.
Yhteinen asiakaspalvelu
ASPA2014 Pilottikunta Anna-Marja Tamminen
Sonera content gateway-rajapinnan ohjelmointi
Julkinen talous Suomessa
Ajankohtaiskatsaus Henna Virkkunen Hallinto- ja kuntaministeri
Rahoitusmallin esittely Finanssineuvos Teemu Eriksson
Pilotoinnin tilannekatsaus Projektiasiantuntija Lotta Engdahl
Pilotointiseminaari Hallitusneuvos Tarja Hyvönen
Jyväskylässä Kuntaliitoksen toteutuessa yhteispalvelupisteitä oli Vaajakoskella, Palokassa, Taulumäellä, Kuokkalassa ja Korpilahdella. Säynätsalon aluetoimisto.
ARVIOINTI Vanhempainilta
Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi
Laki muuttuu – miten se eroaa yhteispalvelulaista? Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi – seminaari Lainsäädäntöneuvos Sami Kouki.
Kuntien juridinen asema: itsehallinto, tehtävät ja rahoitusperiaate Kuntatalo Heikki Harjula.
SUOMEN PANKKI | FINLANDS BANK | BANK OF FINLAND Euro & talous 2/2008 Pääjohtaja Erkki Liikanen
2012 Mitä, miksi, milloin? Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi –seminaari Ylitarkastaja Jaana Salmi.
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Väestönmuutos , maakunnittain
Vaasa Johnny Åkerholm.  2008  2019 ◦ 65 vuotta täyttäneet+ runsaat 1/3 ◦ Huoltosuhde50  64 (Huoltosuhde = Alle 15-vuotiaat ja yli 64-vuotiaat.
Jaostopäällikkö Minna Kuitunen
Kooste UKJ-asiantuntijaryhmien palautekyselystä
Omistajien näkökulma sydänlääkitykseen Kyselytutkimus Ranska 2004.
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi
Metsähallitus MOSS:in käyttöönotto Metsähallituksessa Luonnonvarat-tapaaminen Satu Sorjonen
Kirjoita otsikko tähän Kainuun hallintokokeilun päättyminen/Seurantasihteeristön loppuraportti 5/13 Valtiovarainministeriö / Esa Toivonen / Kalevi.
Askel aikaa edelle Maailma haastaa – suomalainen työvoima vastaa Leila Kostiainen
Etäpalvelu on tullut jäädäkseen - Mitä seuraavaksi?
Etäpalvelupilotti. Etäpalvelukunnat ja palvelut Keski-Suomessa Joutsa Säynätsalo, Korpilahti Kannonkoski Karstula Keuruu Kinnula Kivijärvi Kyyjärvi Multia.
Merlinin ylläpito-organisaatio Asiakaspalvelu (help desk) Palvelukeskus (tuotanto)
MIELENTERVEYSTYÖ JA OMA JAKSAMINEN Copyright Tero Lappalainen 2011
Yhteispalvelulaki ja yhteispalvelusopimus pilotoinnin perustana
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Etäpalveluhanke osa SADe-ohjelmaa – tyydyttävätkö aikaansaannokset? Etäpalvelupilottien päätösseminaari – Etäpalvelusta lähipalveluksi Ohjelmapäällikkö.
Julkisen talouden sopeutus ja palkkaverotus
Selkokieliseminaari, Kuntatalo Avauspuheenvuoro Meneekö viestisi perille? Timo Kietäväinen varatoimitusjohtaja.
Suupohjan palveluhakemisto (yritys- ja yhdistysrekisteri)
Sosiaaliturvan ABC toimittajille Kela lainsäädännön toimeenpanijana
Finanssipolitiikka: Talouspolitiikan osa, jossa valtio säätelee taloutta tulojen ja menojen avulla Tulojen ja menojen säätelyyn parhaat keinot budjetti.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
Taloudellinen tilanne ja talouspolitiikan mahdollisuudet
PILOTOINNIN VALMISTELUAIKATAULU 2014 PILOTOINTI- SUUNNI- TELMAN HYVÄKSY- MINEN KOULUTUS- SUUNNITELMAN TEKEMINEN KOULUTUKSEN TOTEUTTAMINEN PISTEIDEN.
Asiakaspalvelu 2014 Toimintamallin ja toimintaympäristön pilotointi v.1.0 Pilotoinnin seuranta
JHKA periaatteet Päivitys JHKA-sihteeristö, VM / JulkICT.
Kiireellisen hoidon kriteerit valmistelussa Selvitystyön eteneminen Päivi Koivuranta-Vaara HYL Kuntaliitto.
Palvelut ja tiedot käytössä Yhteenveto
Kohtaamisia pelimaailmassa
Tiedon hyödyntämisen verkostotyöpaja avaus
Suomen julkisen talouden näkymät ja haasteet
Taloudellinen katsaus Kevät 2015
Lapsivaikutusten arviointi LAVA
Yhteispalvelun tehostamishanke - miten on edetty
Asiointipisteessä kaikki käy!
Esityksen transkriptio:

Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari Finanssineuvos Teemu Eriksson

Valtiovarainministeriö Talouden ja hyvinvoinnin vakaan perustan rakentaja VM vastaa  vakaan ja kestävän kasvun edellytyksiä vahvistavasta talouspolitiikasta  valtiontalouden hyvästä hoidosta ja kestävän kuntatalouden toimintaedellytyksistä sekä  tuloksellisesta julkisesta hallinnosta. pp.kk.vvvv 2 Osasto

Mitä  Teknisesti pilotoitiin  Videoneuvottelulaitteiden ja - yhteyksien käyttöä asiakaspalvelussa  Työasemaratkaisujen käyttöä asiakaspalvelussa  Yhteistä palveluhakemistoa  Tietoliikenneyhteyksiä etäpalvelussa Kunta- ja aluehallinto-osasto

Mitä  Toiminnallisesta näkökulmasta pilotoitiin  Asiakkaana olemista etäpalvelussa  Palveluneuvojan tehtävää etäpalvelussa  Asiakaspalvelijan tehtävää etäpalvelussa Kunta- ja aluehallinto-osasto

Miksi  Käyntiasiointi vähenee monesta syystä, mutta silti sen pitää olla saavutettavissa koko maassa.  Monet tekniikat toimivat, mutta erityisesti asiakaspalvelukäytössä niistä ei ole ollut kokemusta.  Etäpalvelun antamisella on organisaatiovaikutuksia Kunta- ja aluehallinto-osasto

Miksi  Tarvitaan tietoa, miten eri palvelut soveltuvat annettaviksi etäpalvelun välityksellä.  Tarvitaan kokemusta, jotta voidaan sopeutua Kunta- ja aluehallinto-osasto

Miten  Käytettiin yhteispalvelupisteitä etäpalvelun alustana  Asiakkaat tulevat tiettyyn palveluun -> asiakkaan palvelutarve on jo tunnistettu  Tunnistaminen oli helppoa järjestää kaikille asiakkaille.  Riittävät välineet oli helppo järjestää ja asiakkaat eivät tarvinneet omia välineitä Kunta- ja aluehallinto-osasto

Miten  Otettiin mukaan kaikki viranomaiset, jotka halusivat kokeilla etäpalvelua  Osa ei löytänyt palveluja kokeiltavaksi  Käyttöä ja toimintaa etäpalvelussa oli vaihtelevia määriä  Palveluvalikoimat vaihtelivat laajoista suppeisiin Kunta- ja aluehallinto-osasto

Miten  Pilotointi organisoitui mahdollisimman tavalliseksi yhteispalveluksi  Pilotoineet jatkavat toimintaa käytännössä katkotta normaalitoimintana  Välineinä käytettiin videoneuvottelu- laitteita ja työasemasovelluksia Kunta- ja aluehallinto-osasto

Lopuksi  Kiitos mielenkiinnostanne!  Kiitos pilotoinnissa mukana olleille! Kunta- ja aluehallinto-osasto