 Suvi-työryhmä ehdotti erillistä S2-kypsyysnäytettä maahanmuuttajataustaisille opiskelijoille.  Oikeusministeriön lausunto 26.5.2010 varovaisen myönteinen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

Copyright VirtuaaliAMK1 Opiskelijaliikkuvuus amk.fi –portaalissa vuonna 2011.
Opiskelijat työmarkkinoilla vuonna 2011 Ympäristöasiantuntijoiden Keskusliitto Lokakuu 2011 Real Stats Oy.
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi 
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
Lapista tulevaisuus Lapin korkeakouluista valmistuneet työelämässä.
Ammattikielten ja -viestinnän yhdistys ProfLang
Puh Powerpoint-esitys: Ohjaus lukioon • sisältää 20 erilaista diaa • vaatii toimiakseen Microsoftin.
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
KORKEAKOULUN KIELIPOLIITTISET LINJAUKSET Anneli Airola Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu Kielten ja viestinnän vastuuopettajat
TULEVAISUUS TYÖRYHMÄN MIELESTÄ (1 KAUPUNKI)
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
Pikku-Diili Helena Vikstedt. Pikku-Diili = ongelmanratkaisukilpailu, jossa opiskelijatiimit ratkovat yritysten antamia kehitystehtäviä vuorokauden.
FUAS-liittouma – maan suurin ammattikorkeakoulukokonaisuus July 2,
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
KORKEAKOULUJEN KIELTEN OSAAMISKUVAUSHANKE
Suomen kieltä ja viestintää yhteisnäyttelyn myötä Ilona Tanskanen
Ura- ja rekrypalvelut Uraseurannat 5 vuotta valmistumisesta Vuosina 2003 ja 2005 valmistuneille Sijoittumisseurann at 1 vuosi valmistumisesta
LIIKE-RESTO-OPS-linjaukset Kaija Sääski.
Liikunta-alan tutkintonimikekysely – Yhteenveto tuloksista –
Puh PowerPoint-esitys amk-opinnoista ja uudesta hakukäytännöstä sisältää 25 erilaista diaa vaatii.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus –projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
Ammatillisen koulutuksen kielikoe
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Valmius tulevaisuuteen Arto Saloranta.
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
Ammatillisuuden ydintä etsimässä
FUAS Kielet ja viestintä
Aluepalvelut Laureassa
Liite Patu 8/ KIRKKONUMMEN KUNTA Palvelutuotannon käyttäjäkysely
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Kyselyn taustatiedot Kesätyöpaikkakysely lähetettiin 430:lle jäsenyritykselle sekä lähikunnille Kyselyaika oli Yhteensä kyselyyn vastanneita.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus -projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
Tapani Pöykkö Arenen seminaari LUOVA ECTS-järjestelmään ja opintopisteisiin siirtyminen.
Rakenteellinen kehittäminen
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto RAKETTI-TUTKI-hankkeen.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Palvelukysely LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle
ENNAKKOTEHTÄVÄT (16/21) Kristiina Uolia
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
Kehittyvä kypsyysnäyte -seminaari Ryhmäkeskustelu Kypsyysnäytteen tekstilaji Puheenjohtaja: Toini Rahtu (HY) Sihteeri: Anne Mäntynen (HY)
TN Suullinen viestintä = puhetaito ► Retoriikka (jo Aristoteles aikanaan) ► Maailman vanhin oppiaine?  Taito, jota on tarvittu aina ► Ihmisen.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Suvi-verkoston kuulumiset
TraiNet, Postitalo KTT Lauri Tuomi
Oppimateriaalien tekijänoikeudet ja sopimustarpeet
465104A Metallien lämpökäsittely ja hitsaus 5op
LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle Arja
Kulttuurienvälinen viestintä
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Hanna Laitinen Hyvinvointisuunnittelija Psykologian laitos / JY
Korkeakoulun ja CSC:n puitesopimus
Infoa vaihtoonlähtijöille 2018
Puheviestintä, tampereen yliopisto
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
Esityksen transkriptio:

 Suvi-työryhmä ehdotti erillistä S2-kypsyysnäytettä maahanmuuttajataustaisille opiskelijoille.  Oikeusministeriön lausunto varovaisen myönteinen.  Ehdotus Arenelle, käsitteli ” Hallitus katsoo, että asia tarvitse jatkovalmistelua. Tulee selvittää ainakin mikä on opetus- ja kulttuuriministeriön sekä yliopistojen kanta asiaan.” S2-kypsyynäytteen tilanne

 Ehdotus oikeus- ja kulttuuriministeriölle. Vastaus Anita Lehikoiselta ” Otamme esityksenne esille opetus ‑ ja kulttuuriministeriön asettamassa ruotsin kielen opettamisen kehittämistyöryhmässä.”

Täysin virtuaalisten suomen kielen ja viestinnän opintojaksojen tarjonta Suomen ammattikorkeakouluissa Suvi-työryhmän järjestämä kysely suvi-verkostolle –

Yhteensä 46 vastaajaa 19 ammattikorkeakoulusta Kyselyitä lähetettiin kaikkiin Suomen amk:ihin yht. 185 kpl. Vastausprosentti 24,9 Vastaajia kpl

Vastaajan pääasiallinen koulutusala

Miksi opetat virtuaalisesti? -Käytännön syyt: lukujärjestys, pitkä matka, vaihdossa olevat. -Sopii tutkimusviestintään. -Tarjoaa laajemmat toteuttamismahdollisuudet -Hyviä kokemuksia. -Johto vaatii. -Yleisön pyynnöstä. -Uusi juttu: miksei? -Tulee työelämäänkin. -Opitaan verkossa työskentelyn taitoja – asiantuntija- ja ammattikäyttö. Miksi et opeta virtuaalisesti? -Monimuoto-opetus parasta. -Soveltuu vain kirjoitusvies- tintään, puheviestintä on vuorovaikutusta. -Kontaktiopetus on tehokasta, virtuaaliopetus ei. -Ei luontevaa, ei tarvetta. -Ei aikaa, ei innostusta. -Haluan säilyttää vuorovaikutteisuuden. -Elävä yleisö paras. -Useimmat toteuttavat yhdistelmää.