Jyväskylässä Kuntaliitoksen toteutuessa yhteispalvelupisteitä oli Vaajakoskella, Palokassa, Taulumäellä, Kuokkalassa ja Korpilahdella. Säynätsalon aluetoimisto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
P.O. BOX 4600, University of Oulu • tel. (08) , fax (08) • Sosiaali- ja terveysalan uudet mahdollisuudet.
Advertisements

Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut.
Kuntamarkkinat Finanssineuvos Teemu Eriksson
SUOSITUKSET • viisi ministeriötä - sosiaali- ja terveysministeriö - opetus- ja kulttuuriministeriö - ympäristöministeriö - liikenne- ja viestintäministeriö.
Suurten ja keskisuurten kaupunkien terveys- ja sosiaalitoimen kustannukset Erityisasiantuntija Teija Mikkola.
1 Ristiinarviointi Ristiinarviointi Hämeenlinna, Verkkosote
Nuorten tieto- ja neuvontapiste yESBOx, Espoon kaupunki.
Kuntamarkkinat Helsinki
Case: City Car Club Autojen yhteiskäyttö Turussa Työpaja
Lähipalveluhanke / Hämeenlinna (erityisesti Kalvola) Juva, Joroinen, Rantasalmi = JJR Porin yhteistoiminta-alue (Luvia,
Jukka Ollila | Novago Yrityskehitys Oy Yritystalo BusinessLohjan ensimmäinen vuosi.
N UORTEN PÄIHTEETTÖMYYDEN TUKEMINEN - VANHEMPAINILTAMALLI.
JYVÄSKYLÄN VAMMAISPALVELUT
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Terveyden edistämisen politiikkaohjelma Kulttuurin hyvinvointivaikutusten toimintaohjelman asiantuntijaryhmä
Huomio vesiosuuskuntien kehitystarpeisiin Pellervon Kainuun seminaari Lakiasiainjohtaja, varatuomari Kari Lehto, Pellervo-Seura ry.
Tietoa ja neuvontaa kohtaamispaikoista Helena Liimatainen Sirpa Sulku.
Alueellinen vaikuttaminen kunnissa 2010-luvulla Arto Koski Erityisasiantuntija Suomen Kuntaliitto.
– 1 – Sosiaalisten vaikutusten mittaamisesta Jaana Merenmies, Response-projekti
Yhteispalvelupisteet vapaaehtoistoiminnan tiedottamisen ja vapaaehtoisten tukemisen paikkoina? Sirpa Sulku & Anu Kari
Mihin seikkoihin ihmiset kiinnittävät huomiota taloa hankkiessaan:
BPW Finland UUSIA AJATUKSIA TOIMINNASTAMME - MITEN NE TOTEUTETAAN Leena Roivas Puheenjohtaja
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
Yksityisen sosiaali- ja terveydenhuollon lakien uudistaminen
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari Finanssineuvos Teemu Eriksson.
OPS-KOULUTUKSEN YLEINEN TILA JA SEN KEHITTÄMINEN HEIKKI SUOMALAINEN SELVITYSMIES OPSO-KOKOUS
Lasten ja nuorten hyvinvointisuunnitelma
Laki muuttuu – miten se eroaa yhteispalvelulaista? Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi – seminaari Lainsäädäntöneuvos Sami Kouki.
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Realisoituuko työvoimapula - välityömarkkinoistako ratkaisu?
Kunta- ja palvelurakenneuudistus Päijät-Hämeen aluevaiheen seminaari Vesa Harmaakorpi Vesa Harmaakorpi Professori Innovaatiojärjestelmät Lappeenrannan.
Sosiaali- ja terveysjärjestöt kumppanina yhteispalveluissa Anu Kari Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspolitiikan kehittämispäivät
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Valtion aluehallintouudistus - Onko palapeli valmis?
Etäpalvelu on tullut jäädäkseen - Mitä seuraavaksi?
Kumppanuutta Poriin- hanke1 VERKOSTOITUMINEN PORISSA Kumppanuutta Poriin - hanke
Etäpalvelupilotti. Etäpalvelukunnat ja palvelut Keski-Suomessa Joutsa Säynätsalo, Korpilahti Kannonkoski Karstula Keuruu Kinnula Kivijärvi Kyyjärvi Multia.
TIMEKuntaTIMEKuntaIT TIME-putki Julkishallinnon tietohallinnon uudistaminen - Uudet rakenteet - Uudenlainen yhteistyö - Uudet toimintatavat - Uudet (sähköiset)
Sosiaalityön paikka päihdetyössä
Viestintäsuunnitelma
BOTHNIA INTEGRATION BOTHNIA INTEGRATION Maahanmuuttajien ohjauskeskusohjelma Programmet vägledningscenter för invandrare & Welcome Office Matalan kynnyksen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO RV/12/11/2004 Internet ohjausalan ammattilaisten, tutkijoiden ja päätöksentekijöiden yhteisenä työalustana Raimo Vuorinen Tutkija,
Suurten ja keskisuurten kaupunkien terveys- ja sosiaalitoimen kustannukset Erityisasiantuntija Teija Mikkola.
Valtion PARAS –hankkeen tilanne Jaana Simola Päijät-Hämeen liitto, Hämeenkatu 9 A, LAHTI
Akavan hallitusohjelmatavoitteet Kuntiin vahva ohjaus – palveluiden pelastus.
DIALOGI Dialogi on kahden tai useamman ihmisen vuoropuhelua.
Hankekoordinaattori Päivi Ristimäki Puh
T YÖNETSINTÄ JA TYÖNANTAJAPAKETIT Paltamon Työtä Kaikille –hankkeen loppuseminaari Paltamossa.
1 Veijo Koskinen, kaupunginhallituksen puheenjohtaja, Jyväskylän kaupunki MAAKUNNALLINEN KUNTA- JA PALVELURAKENNE- SEMINAARI JYVÄSKYLÄ PAVILJONGISSA.
AH Lastensuojelulaki sosiaalityön arjessa Oulun seudun lastensuojelun kehittämisyksikkö Arja Honkakoski Sosiaalityön kehittämispäällikkö.
Tutkijan tarpeet tuotekehitykselle/tuotteistamiselle Tutkijoiden olisi hyvä tietää ennakkoon organisaation ja ohjelman pelisäännöt: IPR- asiat, ym. Ohjelmalla.
Kulttuuri osana terveyden edistämistä Kulttuurin hyvinvointivaikutusten toimintaohjelma seminaari/kuulemistilaisuus
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
Neuvontaa ja vientiosaamista elintarvikealan pk-yrityksille www. evira
Luova ja osallistava Suomi Kreativa och delaktiga Finland
Kuntatieto –ohjelman Muutosseminaari
ALUEELLINEN YHTEISTYÖ TOIMINTAMALLI
1. Järjestöjen työ näkyväksi tietoa kunnille, Siun sotelle
Henkilöstö – yhteispalvelun tärkein voimavara Mitä vaikutuksia uudella yhteispalvelulla on henkilöstöön Kristian Karrasch asiamies, henkilöstötyöryhmän.
Merja Lyytikäinen ja Hanne Savolainen
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Yhteispalveluseminaari Hallitusneuvos Tarja Hyvönen
Avoimen tuotteenhallinta
Yhteispalvelun tehostamishanke - miten on edetty
Asiointipisteessä kaikki käy!
Esityksen transkriptio:

Jyväskylässä Kuntaliitoksen toteutuessa yhteispalvelupisteitä oli Vaajakoskella, Palokassa, Taulumäellä, Kuokkalassa ja Korpilahdella. Säynätsalon aluetoimisto toimii yhteispalvelupisteen tapaisesti. Taulumäen piste poistui vuoden vaihteen ( ) jälkeen. Hallinnollisesti Vaajakosken ja Palokan yhteispalvelupisteet sijoittuivat sosiaali- ja terveystoimeen, Kuokkalan yhteispalvelupiste sivistystoimeen ja Korpilahden yhteispalvelupiste perustettiin konsernihallinnon yhteyteen. Myös Säynätsalon aluetoimisto toimii konsernihallinnon yhteydessä.

Jyväskylässä Yhteispalvelu lähtee aina asiakkaiden tarpeista. Palveluja tulisi olla tasavertaisesti eri puolilla kuntaa, jotta asioiminen ei kävisi ylivoimaiseksi matkan pituuden ja/tai palvelujen saatavuuden vuoksi. Mukana toiminnassa on paitsi kaupungin, myös valtion viranomaisia. Kyseessä ovat Kansaneläkelaitos, poliisi, maistraatti, työ- ja elinkeinotoimisto sekä verohallinto. Tavoitteena on saada aikaan yhteispalvelusopimukset em. valtion viranomaisten kanssa. Tällöin puhutaan yhteispalvelupisteestä. Kaupungilla on myös omia palvelupisteitä, joissa toimii joko yhden tai useamman toimialan neuvontaa ja palvelua (Jyvässeudun matkailu ja Jyväskylän neuvonta, Kuokkalan palvelupiste, Hannikainen ym.)

Jyväskylässä Yhteispalvelua pohtinut työryhmä esitti v. 2009, että yhteispalvelu- pisteiden tulisi sijaita alueilla, joista palveluja on viety kauemmaksi ja missä on väestöpohjaa. Näin ollen yhteispalvelupisteiden tulisi olla Vaajakoskella Palokassa Tikkakoskella Korpilahdella Säynätsalossa

Jyväskylässä Yhteispalvelupisteillä tulee olemaan yhteinen peruskonsepti, joka pitää sisällään kaupungin sisäisiä palveluita – neuvontaa, opastusta, nettipisteitä – sekä myös kaupungin omistamien yhtiöiden ja liikelaitosten palveluja. Tämän lisäksi kullakin yhteispalvelupisteellä voi olla erilaisia painopistealueita. Yhteispalvelupisteissä on ajateltu saatavan myös kolmannen sektorin toimijoiden palveluja, neuvontaa ja tiedottamista.

Jyväskylässä Hallinnollisesti yhteispalvelupisteet koottiin vuoden 2010 alusta konsernihallinnon innovaatiopalveluihin, jolloin ne voivat toimia selkeämmin yhteistyössä eri palvelualueiden, yhtiöiden, liikelaitosten ja yhdistysten kanssa. Tällöin myös henkilöiden sijaistaminen onnistuu helpommin. Vaajakosken ja Palokan yhteispalvelupisteet jäivät edelleen sosiaali- ja terveyspalvelujen palvelualueen hallintaan, mutta myös niiden toimintaa koordinoi innovaatiopalvelujen vastuualue Miksi juuri innovaatiopalvelut? Ehkäpä siksi, että...

Jyväskylässä Innovaatiot pohjimmiltaan oppimisprosesseja Käyttäjien ja kehittäjien vuorovaikutuksesta syntyviä Yhdistelmä sosiaalisia, taloudellisia ja teknologisia tekijöitä Monet innovaatiot yhdistelmiä palvelujen ja tuotteiden elementeistä Käyttöönotto edellyttää käytäntöjen ja instituutioiden muutosta Ville Valovirta Asiakaspäällikkö Innovaatiojärjestelmät ja julkiset palvelut Kuntamarkkinat 2009