26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( 2004-2006) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Saimaan ammattikorkeakoulun laadun ja laatujärjestelmän kehittäminen Terttu.
Advertisements

Valmennus AMK-opintoihin -työkori –
TEKNOLOGIAOSAAMISEN JOHTAMINEN Kajaanin ammattikorkeakoulu • Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu 1 Ohjelma on tarkoitettu amk- insinööritutkinnon suorittaneille,
Suomen koulutusjärjestelmä
ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
PK-kehittämispalvelut
Tabusta seksuaalisuuden asiantuntijaosaamiseen
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
RHi ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
Juhani Pihkala 2005 Opiskelijoiden ohjaus- ja tukitoimien kehittäminen.
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
OSAKE-HANKE Piia Palmroth Jyväskylä
KANSAINVÄLINEN HARJOITTELU OSANA OPINTOJA Bolognan vanavedessä – seminaari, Turku Helli Kitinoja Kansainvälisten asiain päällikkö Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
TAMPEREEN AMMATTIKORKEAKOULU TAMK TAMKIN RESURSSIT opiskelijaa 187,29 milj. mk 31,5 milj. euro 18 koulutus- ohjelmaa henkilöstö opetushenkilöstö.
KORKEAKOULUOPISKELI- JOIDEN LIIKKUVUUTTA TUKEVAN OHJAUKSEN JA NEUVONNAN LAADUN PARANTAMINEN (SUMOHE)
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Raija Hirvonen ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen Toteutusmuodot.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
KAMU-verkostoseminaari Mai Salmenkangas VAPAAEHTOISTOIMINNASTA OPPIMISEN MALLI METROPOLIASSA.
Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
1 AMMTILLISEN KOULUTUKSEN MERKITYS KUNNALLE
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Kokonaisuuden suunnittelu
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämän asiantuntijuutta ei voi määritellä yksilön prosessina vaan oleellista on se, että yksilö osaa suhteuttaa oma osaamisensa.
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS–JA PALVELUTEHTÄVÄ hanke-esittely: Työelämäohjauksella voimavarat käyttöön ja tukea kehittämistyöhön VOIMIKS -hanke Sirkka Peltola.
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
Sunnuntai, 29. maaliskuuta 2015 KORKEAKOULUJEN RAKENNEMUUTOKSEN VAIKUTUKSET AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIRJASTOIHIN FinELib-päivä Timo Luopajärvi.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
TEEMARYHMÄ 1. PROFIILIN JA TUNNETTUUDEN EDISTÄMINEN TKI -päivät Porissa 2011.
Hyvinvointi- ja teknologiaseminaari Hyvinvointiteknologian jatkotutkinto ov Informaatioteknologian erikoistumisopinnot 20 ov Hyvinvointiteknologian.
YRITTÄJYYS HAASTEENA KESKI-POHJANAAMAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA NURMENNIEMI 2008.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
KASSU LIVES – Kasarminmäki Living Lab
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
Blogi -pohjaisen verkkojulkaisun käyttö ammattikorkeakouluopetuksessa ja työelämäyhteistyössä Mika Alavaikko, lehtori ja projektipäällikkö Diak Ammattikorkeakoulutuksen.
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Sosionomi (ylempi AMK)
Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä
Savonia-ammattikorkeakoulu
Musiikkipedagogi (ylempi amk) / Tanssinopettaja (ylempi AMK)
Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen (ylempi AMK)
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Hanke
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Esityksen transkriptio:

Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen ja työelämän yhteistyötä tietoverkkopohjaisen järjestelmän avulla. Hanke tuki ja täydensi amk:n aikaisempia tietoverkkohankkeita. Työssä oppien - hanke/05 E-oppimiskeskus -hanke/05 Työelämäsuhteiden kehittäminen…

Rauni Leinonen/Kaj.amk2 2.Tutkimus ja kehitys 1. Koulutus 3.Työelämäyhteistyö/ Aluekehitystyö AMMATTIKORKEAKOULUN TEHTÄVÄ OPINNÄYTETYÖ !!!!! OSAAMISEN KEHITTÄMINEN JA HYÖDYNTÄMINEN

Rauni Leinonen/Kaj.amk3 TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTYÖN MONIMUOTOISUUS- Amk:n perustutkinnon opinnäytetyö VALMISTAVA HARJAANNUTTAVA OSAAAVA AKTIVITEETTI AKTIVITEETTI AKTIVITEETTI PALVELU- TOIMINTA KEHITYSTYÖ SOVELTAVA- TUTKIMUS PERUS- TUTKIMUS Perusvalmiudet Opinnäytetyöt Professionaalinen ”Opiskelija” ”Valmistuva” ”Valmis” toiminta Ylempi amk tutkinto Perustutkinnon opinnäytetyö

Rauni Leinonen/Kaj.amk4 HANKKEEN TAVOITTEET  kuvata opinnäytetyön prosessit ammattikorkeakoulun eri koulutusaloilla  tuottaa opinnäytetyötä tukevaa sisältöä verkkoon  kehittää, lisätä mahdollisuuksia tehdä, poikkialaisia opinnäytetöitä  suunnitella tietoverkkoja hyödyntävä opinnäytetyön kokonaisjärjestelmä  suunnitella ja toteuttaa asiantuntijarekisteri Kajaanin ammattikorkeakoulun henkilöstöstä järjestelmään

Rauni Leinonen/Kaj.amk5 Hankkeen lähitavoitteita olivat lisäksi  yhteydet työelämään, amk:uun kehittyvät, monipuolistuvat, tiivistyvät  opinnäyteyöprosessien sisällöt ja toteutustavat kehittyvät  opinnäytetöiden vastaavuus toimintaympäristöjen/ työelämän tarpeisiin kehittyy  opinnäytetöiden ja –prosessien ”vaihtelu” lisääntyy  opiskelijan asiantuntijuuteen kehittyminen syvenee  projekti- ja yhteistyöosaaminen kehittyy  käytännönläheisyys ja verkko-oppiminen ”rikastuu” jne.

Rauni Leinonen/Kaj.amk6 TOTEUTUS – MITÄ TEHTIIN VERKKOON yhteistyössä työelämän kanssa 1. Suunniteltiin ja tuotettiin aineisto, joka tukee opinnäytetyön prosessin aikana opiskelijaa, työelämää, opettajaa  opinnäytetyön koulutusalakohtaiset prosessikuvaukset (hyödynnettiin laatujärjestelmään)  eri tyyppisten opinnäytetyön tekemisen prosesseihin liittyvää materiaalia  opinnäytetyön perusteisiin ja ohjaukseen liittyvää materiaalia  integroitiin valtakunnallisiin laatusuosituksiin(!) 2. Suunniteltiin ja tehtiin asiantuntijarekisteri, jota organisaatiot voivat hyödyntää erilaisissa kehittämishankkeissaan 3. Suunniteltiin ja tehtiin tekijä- ja aihepankit = Kehitettiin tietoverkkopohjainen kokonaisjärjestelmä

Rauni Leinonen/Kaj.amk7 HANKKEEN ESITTELY (Verkosta & kerrottuna)  PÄÄSIVU  KOULUTUSALAT  KO. KOULUTUSALAN OPINNÄYTETYÖN PERUSPROSESSI  Prosessikuvaus+ Teksti  Teksti + Linkitys+ Esimerkit + Yhteistyö muihin toimintayksiköihin (esim. kirjasto, kopa)  TEOREETTINEN MATERIAALI  AIHEPANKKI  TEKIJÄPANKKI  ASIANTUNTIJAREKISTERI  LOMAKKEET  PALAUTE  MATERIAALIN TUOTTAJAT (PAIKALLISESTI, VERKOSTOISSA) Marek Papp ja Rauni Leinonen