Tuplatiimi -työmenetelmä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

PUHEEN VUORO Vanhempainilta
TERVETULOA Työseminaariin !
TUPLATIIMI - YHTEISÖLLISYYS
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Miten lapsen osallisuus toteutuu läheisneuvonpidossa? •Viranomaisten yhteenvedot: keskittyvätkö lapsen tilanteeseen, tulevatko niissä lapsen näkemykset,
Liikunnan perus- ja täydennyskoulutus oppilaitoksissa
Opitaan ja työskennellään yhdessä
Filosofian praktikum 2008 Mikä on elämän merkitys? Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin kolmas praktikum-kokoontuminen.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Valinnaiset harjoitukset yksin, pareittain tai kolmen hengen ryhmässä.
NOPS – hanke Hyria Karankatu 3-5 NOPS -seminaari
Työseminaari: erittäin vähän liikkuvat, liikunnasta syrjäytymisvaarassa olevat Sokos Hotel Vantaa
TERVETULOA Työseminaariin ! Liikunnasta syrjäytyneiden lasten ja nuorten fyysinen aktivointi – kehittämishanke Sari.
Miten koulutusjaoston toimintaa tulisi kehittää? - työpaperi Mustalla kehittämishaaste Vihreällä kehittämisajatuksia / ehdotuksia.
Tuplatiimi -työmenetelmä
Työseminaari: erittäin vähän liikkuvat, liikunnasta syrjäytymisvaarassa olevat Hotelli Holiday Inn, Messukeskus
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
Päivähoidon liikunta.
Elämänkulku- lapsi ja nuori keskiössä
TERVETULOA Työseminaariin ! Liikunnasta syrjäytyneiden lasten ja nuorten fyysinen aktivointi – kehittämishanke Kirsi.
TERVETULOA Työseminaariin !
Tiedonkerääminen Tietoa kerätty (ei kattavasti):  olemassa olevista hankkeista ja ideoista  kirjallisuudesta  tutkimuksista  sekalaista:
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Suositusopas ladattavissa osoitteesta:
Nuorten ryhmätoiminta sosiaalityön työmuotona osana pajatyötä
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Sisällönsuunnittelun workshop Verkkokoulutusprojektin eteneminen KonseptointiSisältösuunnittelu Vaatimus- määrittely ja visuaalinen ilme Sisällöntuotanto.
Vertailussa aikuisten sekä nuorten novellikokoelma
Ryhmittely Pienessäkin ryhmässä on paljon mahdollisuuksia erilaisiin ryhmittelyihin.
YHTEINEN IDEOINTI. Mitä yhteisiä työpäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme? Kirjatkaa keskeisimmät asiat ylös. Voisiko joitain näistä asioista.
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
Mira Haapala, Karoliina Hiitola, Saana Berg VAKA-12A
Essee on kirjoitelma, jossa on paljon kirjoittajan omia ajatuksia.
on pienoistutkielma jostakin teemasta.
1 Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan? -Pyritään haastatella mahdollisimman erilaisia ihmisiä (nuoria, vanhempia, etninen tausta, uskonto tausta) 2 Millainen.
Kari Heikkilä TYÖYHTEISÖÄ HYVINVOINTIA TUKEVA JOHTAMINEN MOTTO MOTTO Onnistunut johtaminen edellyttää työpaikan henkilöiden valoisten puolien löytämistä.
Pohjois-Suomen Lasten Kaste -hanke Oulun eteläisen alueen osakokonaisuus Sirkka Kiilakoski Toimiva arki, hyvinvoiva lapsi -seminaari.
Nuorten palvelut kuntoon Lapissa -hankkeen tuloksia Nuorisotoimesta vastuullisten virkamiesten kokous Marja Hanni,
Toimi koulullasi vaikka näin Kerro muille hallituksen/valtuuston jäsenille kaupunkikokouksen valmisteluista eli käy saamasi materiaali läpi Yhteistyössä.
Työpajakeskustelu nuorille
Lämpimästi tervetuloa!
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Arviointi ja vaikuttavuus
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
TAIDELÄHTÖISTEN MENETELMIEN KÄYTÖN LISÄÄMINEN PÄIVÄKODISSA
Nuoret kuntapalveluita kehittämässä
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Vinkkivideo työnhausta
OPETUSVINKKI 1 – Yhteistoiminnallinen työskentely
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Aineistotyyppi työpaja
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Valmentajakoulutus taso 1 osa 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Viikonlopun aikataulu (alustava) Lauantai 10:00 Avaus ja virittäytyminen 12:00.
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Merja Lyytikäinen ja Hanne Savolainen
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Muutoskortit Tarvittavat välineet
Innopaja
Työpaja: Järjestäjän digityövälineet ja Sote-tietojohtamisen tietojärjestelmäpalvelut AKUSTI-kesäseminaari ICT-projektijohtaja Timo Hakala (Uusimaa)
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Leena Pietilä ja Juha Rantamäki
Neuvottelun vuorovaikutustaidot
Skeema Psykologia tutkii ihmisen toimintaa Opetusvinkki 2: Tutustuminen psykologian eri suuntauksiin.
JHKA-jaoston seminaari 5.11.
Innopaja
Avoimuus – kolme askelta
Perhekeskustoiminnan työpaja
Esityksen transkriptio:

Tuplatiimi -työmenetelmä Tuplatiimi menetelmä on jaettu kolmeen kokonaisuuteen; analyysiin, ideointiin ja ratkaisuun Työstö kulkee OPERA –välivaiheiden kautta eteenpäin Oma näkemys Parin/ryhmän näkemys Esittely Ristiinarviointi Aiheiden ryhmittely ja valinta Analyysi vaiheessa (30–60 min) luodaan yhteinen näkemys käsiteltävästä aiheesta. Kartoitetaan, mitä ongelmia tai vaikeuksia toiminnassamme tällä hetkellä on. Ideointi vaiheessa (60–90 min) mietitään ideoita ja keinoja, joilla ongelmia voitaisiin korjata tai poistaa. Ratkaisuvaiheessa (60–90)sovitaan toimenpiteistä, joilla parhaat ideat käytännössä toteutetaan. Vaiheisiin käytettävä aika voi olla lyhyempikin tilanteen mukaan.

Keskiössä lapsi ja nuori

TUPLATIIMI: Nuoret ja osallisuus Jokainen miettii ensin omalta näkökannaltaan nuorten liikunnan lisäämisen ja osallisuuden edistämisen keskeisiä toimenpidenostoja: kirjataan A4-paperille 2. Työstö jatkuu pareittain/3 hengen ryhmissä: Kerrotaan henkilökohtaiset näkemykset -> keskustelu, mielipiteiden vaihto, yhteinen/erillinen oivallus? Parin yhteiset näkemykset tuodaan esille: kirjataan A3-paperille

TUPLATIIMI: Nuoret ja osallisuus 3. Parit/ryhmät esittelevät näkemyksensä muulle ryhmälle 4. Ristiinarviointi: etsitään omassa ryhmässä kaikista näkemyksistä keskeisimmät nostot aiheen näkökulmasta 5. Ryhmitellään yhdessä arvioidut näkemykset aihe-alueittain. 6. Valitaan keskeiset toimenpide -ehdotukset

Kiitos Teille kaikille yhteisestä työstöstä! www.nuorisuomi.fi/erityinentuki http://extranet.nuorisuomi.fi