Paltamo-verkostoPaltamo-verkosto Yleisesittelyä 2005-06.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 VUXENUTBILDNINGEN Sfa-medicin Sfa-medicin
Advertisements

JYVÄSKYLÄN LUKIOKOULUTUS -LIIKELAITOS Perehdyttämisseminaari
KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
1 EU:n tuki ystävyyskuntatoiminnalle 2006 ehdotuspyyntö ja tulevaisuuden perspektiivit Helsinki, Risto Raivio johtava hallintovirkamies.
ISOverstaan kouskuttamispäivä
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Open Source Courseware OSCu
Osaamisen ja sivistyksen asialla EVÄSTYSTÄ KEHITTÄMISTYÖHÖN Leena Nissilä Opetusneuvos, asiantuntijayksikön päällikkö.
tietopalvelusihteeri Riitta Nevalainen Kuopion om-keskus
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
KAINUUN MAAKUNTA –KUNTAYHTYMÄN ORGANISAATIO
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Seutustrategian päivitys > 2020 Seutuhallituksen kokous
Oulun aikuislukio 2014.
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
Työryhmätyöskentely , TVT ja verkko-opetus Tuomo, Tammi, Ari Myllyviita, Mikko Horila,
W5W ja opintojen uusi mitoitus Tanja Lapinlampi W5W-suunnittelija.
Lukio-opiskelusta Syksy 2014.
Opettajat Suomessa Pedagoginen toimikunta Heljä Misukka koulutusasiain päällikkö Opetusalan Ammattijärjestö OAJ.
1. OPINTOVUODEN V ANHEMPAINILTA. Illan teemat Avajaissanat: Rehtori Opettajakunnan esittely ja toimintaympäristö 1. jakson opiskelusta Lukioiden erityisopettaja.
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
KSAON ORGANISAATIOUUDISTUS 2010
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen- tavoitteista näkyviksi teoiksi KOKKOLASSA Sedu Seinäjoki ammattistartti.
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Kansalaistoimijalähtöinen kehittäminen joensuun kaupunkialueilla kaupunginsihteeri Jari horttanainen
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
LUOKATON LUKIO OPPIMISYMPÄRISTÖNÄ
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Opiskelijan tukeminen yhteistyössä Itsesäätelyn kehittymisestä
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Aikuiskoulutuksen rooli yliopistossa Keijo Virtanen, Turun yliopisto
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
Aktivoi opiskelijoitasi!
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Kohdennetun tuen antaminen Torkinmäen koulu
Osuva –seminaari Tornio Osuva opettele saavuta uudistu verkostoidu aktivoidu.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkkopedagoginen tuki Taina Joutsenvirta
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
Koulutuksen järjestäjien menestystekijät Kokkola Lukiokoulutuksen haasteet ammattiopistoille Anssi Tuominen Koulutustoimialan johtaja Kainuun.
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen, Sataedu & VeeVee Virtanen, SAKU ry OPINTO-OHJAUKSEN MITTARISTO JA SEN KÄYTTÖKOKEMUKSET.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
KAINUUN MAAKUNTA –KUNTAYHTYMÄN ORGANISAATIO ( /AK) MAAKUNTAVALTUUSTO TARKASTUSLTK MAAKUNTAHALLITUS Maakuntajohtaja Maakuntajohtaja JOHTORYHMÄ SUUNNITTELU.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Yleisivistävän koulun hallinto
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Kotkan aikuislukio Opetus: Kotkankatu Kotka
LOKOMO- Laatua opinto-ohjaukseen kohdennetusti moniverkostoissa
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus - opinnäytteissä tutkittua
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
Lukion tehtävä antaa laaja-alainen yleissivistys
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
Esityksen transkriptio:

Paltamo-verkostoPaltamo-verkosto Yleisesittelyä

Lähtökohta kunnanvaltuustojen kannanotot varsin pieniä yksiköitä kolme hallintokokeilu käynnistyi valmisteluissa heiluriliikettä paljonkin

Pienten lukioiden vaihtoehdot 1. ei tehdä mitään 2. lakkautetaan kolme lukiota 3. keksitään uusi strategia

Syntyy filiaalimallinen yhteistyö Suunniteltua Joustavaa Keskitettyä Saman ylläpitäjän alaista Valitaan pienten lukioiden strategiaksi

Hallinnollinen linjaus valitaan filiaalimallinen yhteistyö pienten lukioiden strategiaksi: päälukioksi Paltamon viestintälukio ja filiaalilukioiksi Hyrynsalmen, Puolangan, Vuolijoen ja myöhemmin Suomussalmen lukio

Kainuun lukioiden strategia Lähtökohtana vahvistaa vahvuuksia ja löytää ratkaisu pienille lukioille Jättää sopeutumisaikaa sijaintikuntien perusopetukselle Sallii tilan kehittämiselle: painotteisuudet, IB-lukio, ammattilukiot

Mikä ihmeen filiaalimalli? Muodostetaan Paltamo-verkosto, jossa syksystä 2005 neljä lukiota ja syksystä 2006 tai 07 viisi lukiota Verkosto on yksi tulosyksikkö: hallinnollisesti ja budjetillisesti keskitetty, toiminnallisesti hajautettu

Asiakirjat maakunnan koulutuslautakunnan päätökset Kainuun lukioiden tulevaisuuspolku viimeisin: maakuntasuunnitelma 2025 kirjaa lukioiden tulevaisuuspolku – raportin

Opiskelijamäärä koko verkostossa 324 opiskelijaa / 164 tyttöä plus aikuisia 5 ensimmäisellä vuosikurssilla 104 /54 Opettajia 60

Eritellyt opiskelijamäärät Hyrynsalmen lukio: 62 (1. vk: 21) Paltamon lukio: 150 (1. vk: 47) Puolangan luko: 61 (1. vk: 21) Vuolijoen lukio: 51 (1. vk: 15, t. 11)

Lukuvuoden keskeiset tavoitteet filiaalimallin käynnistäminen toimiva monimuoto-opetus kuraattorin saaminen hyvinvoinnin edistäminen

Filiaalimallin käynnistäminen opettajien jatkuva täydennyskoulutus teknisen tuen kanavointi yhteistyö kaikilla tasoilla kehittämiskeskustelut painotteisuuksien hyödyntäminen uuteen opsiin siirtyminen Suomussalmen lukion valmistelu verkostoon

Toimiva monimuoto- opetus arjen sujuvuus: tässä todella työtä!!! ip-avaamiset opettajien pedagogiikka: vuorovaikutteisuudet ja tason säilyttäminen toimivan ohjaus- ja tukijärjestelmän kehittäminen

Kuraattorin saaminen neuvottelut soten kanssa Paltamo-verkostossa voisi alkaa elokuun alusta periaateratkaisut koulutuksen ja soten kanssa tehtävä TA-käsittelyssä

Hyvinvoinnin edistäminen kouluterveyskyselyjen tuloksiin reagoiminen opiskelijapalautteet arviointi opettajakunta: Tykes-tuki (TM) muut virkistystapahtumat ja koulutus

Opetus lukioiden opetus riittävää ja hyvää opettajia hyvin kaikissa yksiköissä verkoston monimuoto-opetus lähtenyt liikkeelle tyydyttävästi monimuoto- ja etäopetussuunnitelma laaditaan Kajaanin lukion aikuislinjan kanssa marraskuussa

Ratkaistavia asioita jaksotuksen muuttaminen 5- jaksojärjestelmään vn-tunnit niitattava lukujärjestyksiin helmikuussa henkilöstösuunnitelma helmikuussa tekninen tuki; TVT-problematiikka hallinto-ohjelma

Opiskelun tukitoimet: turvallisuus opinto-ohjaus ja ryhmänohjaus rehtorin/apulaisrehtorien/kanslian tiedotteet kuratiiviset palvelut yhteisöllisyyden tukeminen opetuksen yksilölliset tukitoimet

Arviointi hallinnollinen arviointi (BSC; indikaattorit) verkoston itsearviointi ulkopuolinen arviointi muu arviointi lautakunnan tahtoma arviointi

Vaikutukset hallinnollisesti yksi tulosyksikkö: pääkoulun rehtori on tulosyksikön päällikkö filiaalikouluissa apulaisrehtorit yksi ylläpitäjä ja yksi tulosyksikkö mahdollistaa yhtenäiset ratkaisut

Paltamo-verkosto Yhteensä s. 05 noin 330 opiskelijaa, seuraavasta syksystä yli 500 Tp yhteisesti sitova, ta yhdessä: sisäistä rahaliikennettä vältetään Kiinteistökustannukset jokaisessa pisteessä; VOS erisuuruinen Yksi rehtori, muut apulaisrehtoreita paikallissopimus

Mikä on liian kaukana? liian pieni lukio? liian kallista? opiskelijan paras? tvt:n hyöty?

Lähilukio kunniaan perusopetus lähilukiossa monimuoto-opetus ”kaikilla mausteillaan” otetaan käyttöön: videoneukkariopetus, verkko-opetus, etäverkostot ”lisenssoitu”, streamaus jne.

Muistilukuja opiskelijoita 324 opettajia 60 tuntikehys n. 500 kokonaiskehys varauksineen n. 650 vn-opetusta vajaa 40 kurssia verkko-opetusta ISO-verkoston kanssa ja keskenään

Tavoitteena verkko-opetukseen moodlelle saadaan lukuvuoden aikana kaikki reaalin tarvitsemat syventävät kurssit yhteistyö ISO-verkoston kanssa kursseja myös opetushallituksen etälukioaineistosta