JOHTAJIIN KOHDISTUVAT ODOTUKSET

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kehitys-/tuloskeskustelut 1. Avaintehtävien määritys
Advertisements

Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Eveliina Sirkeinen: Tekstianalyysi ja mielipidetekstit netissä
Tekijänoikeusfoorumi 2011 Markku Lamminluoto Kommenttipuheenvuoro operaattoreihin kohdistuvasta kieltotuomiomenettelystä.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Keskeisiä teemoja asiakaskohtaisissa esimiesvalmennuksissa
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Seura- ja lajiliittoyhteistyö koulun näkökulmasta
Voyagerin Universal Borrowing: käyttöpolitiikka Annu Jauhiainen Helsingin yliopiston kirjasto
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
Isättömyys Poikien Talon sukupuolisensitiivisen poikatyön näkökulmasta
AIKA PARANTAA -toiminta esimerkkinä vertaistuotannosta Hanna Koppelomäki Aika parantaa –verkosto.
Ammattirooli & persoona
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
Projekti ja siinä työskentely
GRADUAIHEITA Työ- ja organisaatio-psykologia
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
TYÖHAKEMUS.
Suomen satamien logistiikka ja Haminan satamaan vaikuttavat alueet
Toimintajärjestelmän rakentaminen
Opetuksen kehittäminen ja TVT - laitoksen näkökulma asiaan Tukiyksiköt kierroksella (OTK, OK, Kirjasto, Virtuaaliyliopisto, Tiedekunnat)
Lapselle hyvä päivä tänään
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Kasvatuksen ja opetuksen tulevaisuus Sastamalan kaupungin tulevaisuusseminaari
Vaarojen tunnistaminen ja arviointi
Henkilöstöjohdon rooli henkilöstövähennyksissä HENRY ry Mistä koostuu onnistuneen yt-prosssin läpivieminen Anneli Ranki
Kommentteja Åbo Akademin vilppiprosessista uudistustyön pohjalta Ole Karlsson
Työyhteisökoulutus kulttuurien välisestä kohtaamisesta - millaisiin tarpeisiin vastataan? Aurora Vasama
ETIIKKA LAATU- JA TULOSTAVOITTEIDEN PAINEESSA
Finnan metatiedon avoimuus, kysymyksiä: Onko Finnan palvelusopimuksen nykyinen metatiedon avoimuutta koskeva muotoilu ollut selkeä? Onko avoin metatieto.
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
OPS2016-alkuaskeleita.
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Marknadsundersökning If/Finland. 1.Kuinka hyvin organisaationne on mielestäsi valmistautunut Mahdolliseen kriisiin? Anna vastaus asteikolla1-8, jossa.
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Valmius tulevaisuuteen Arto Saloranta.
ESIMERKKI: URHEILUSEURAN STRATEGISTEN PERUSASIOIDEN KONKRETISOINTI
Jukka Vehviläinen, DiaLoog AMMATTISTARTIN SEURANTA VUONNA 2010 Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä toteuttaa hankkeen, jonka aikana (v. 2010) suunnitellaan.
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Esitutkimus (tarvekartoitus)
SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖ Onnistuivatko opit ? Markus Seppelin Sosiaali- ja terveysministeriö Onnistuvat opit –hankkeen valvoja.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Tekstitaidon vastauksen eteneminen
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Seuratoiminnan lähtötilannearvio (poimi graafitaulukoista) Mitkä asiat kunnossaMissä kehitettävääMuita huomioita Seuran toiminnan suunnittelu 1. Parhaat.
Tiedottajan ABC-3 * Tutustu sidosryhmiin * Tapahtumatiedottaminen
Kohti yhteistä johtajuusajattelua Sininauhaliitossa. Siniboss 2. 12
RAE-arvioinnin tarkoitus / Tampereen yliopisto Saada kunkin alan kv. asiantuntijoilta ajantasaista tietoa ja näkemyksiä tutkimuksen nykytilasta ja potentiaalista.
Keskustan Pohjoisen alueen pohdintoja Jokaisella oppilaalla on oikeus hyvään opetukseen * Pätevät opettajat, riittävä resurssointi ei liian suuriksi kasvavia.
ToMuT-hanke Visiotyökirja Pasi Silander ToMuT-hanke Mitä pitää kyetä näkemään tulevaisuuden visioita varten? Millaista näkemystä tarvitaan? Mitä.
TENTTIS HAAGA-HELIASSA
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
T /5115 Software Development Project I/II Experience Exchange Session: architects Jari Vanhanen Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon laboratorio.
Joutsenon koulu on KiVa-koulu
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Prosessin pää-/ongelmakohdat  Ilmoittaja – Opettaja, ohjaaja, tentinvalvoja, toinen opiskelija, ulkopuolinen henkilö, epäilty opiskelija itse – Nimetön.
Lions Clubs International  Lohkon puheenjohtajan koulutus.
RAPORTOINNIN PERUSTEITA Tekniikan viestintä/Soili Fabritius 2006.
KRIITTINEN ELI KOMMENTOITU REFERAATTI
Mitä arviointiin liittyvät muutokset tarkoittavat? Työpaikkakouluttajahanke Omniassa
YAD ja arviointi Tampere Arvioinnin hyödyt ja merkitys YADille Arvioivan työtavat/ajattelun kehittäminen omaan työhön Laatutähti ja indikaattorit.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Työpajan tuloksia ma klo 9-12 Verohallinto
Työpajan tuloksia ke klo Verohallinto
Esityksen transkriptio:

JOHTAJIIN KOHDISTUVAT ODOTUKSET Jukka Ahonen

ODOTUSTEN KIRJO * JOHTAJIIN JA ESIMIEHIIN KOHDISTUVIA ODOTUKSIA ON YHÄ ENEMMÄN * KUKA NIITÄ ASETTAA JA MISTÄ OIKEUS NIIDEN ASETTAMISEEN TULEE ? * ASETETTUJEN ODOTUSTEN / VAATIMUSTEN LUOKITTELU OIKEUTETTUIHIN JA EI-OIKEUTETTUIHIN * MITÄ SEURAA, JOS KAIKKIIN ODOTUKSIIN JA VAATIMUKSIIN PYRITÄÄN VASTAAMAAN ?

RAJATTOMUUDEN ANSA * RAJAN JA PYHÄN YHTEYS * MISTÄ VOI TUNNISTAA RAJATTOMUUDEN * MIHIN PITÄÄ VARAUTUA, KUN KIELTÄYTYY VASTAAMASTA ESITETTYIHIN ODOTUKSIIN * SOPIMUKSET JA RAJATTOMUUS * RAJAFUNKTION MERKITYS JAKSAMISEN TUKENA

AMMATTIROOLIN RAKENTAMINEN 1. On tiedettävä miltä tahoilta odotukset asetetaan: mitkä odotukset tulevat organisaation sisältä, mitkä sen ulkopuolelta 2. On kyettävä arvioimaan, ovatko odotukset oikeutettuja vai ei-oikeutettuja 3. On tehtävä ammatillinen päätös siitä, mihin odotuksiin vastaa 4. On päätettävä tietoisesti, ammatillisin perustein, mihin odotuksiin ei vastaa

TAVOITE JA VOIMAVARAT * Rehtorin tulee säädellä tavoiterimaa niin oppilaiden, opettajien kuin omalla kohdallaankin käytettävissä olevien resurssien mukaan * Resursseja ovat niin materiaaliset kuin henkisetkin voimavarat * Perustehtävästä tulevat näkökulmat auttavat päättämään, mikä on tehtävä nyt ja minkä voi tehdä myöhemminkin * Aikabudjetoinnin taito on johtamistaitona nostettava taloushallintotaitojen tasolle

MESTARILUOKKA OY YHTEYSTIEDOT Jukka Ahonen 050 5919665 Jukka.ahonen@mestariluokka.fi Helena Ahonen 050 5143414 Helena.ahonen@mestariluokka.fi