2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Intro Opiskelupaikan valinta on nuorelle yksi elämän saumakohdista. Näissä saumakohdissa kannattaa aina hidastaa hieman vauhtia ja käyttää muutama ylimääräinen.
Advertisements

HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU AMK-tutkinto •Laajuus opintopistettä •Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat.
OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
TEKNOLOGIAOSAAMISEN JOHTAMINEN Kajaanin ammattikorkeakoulu • Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu 1 Ohjelma on tarkoitettu amk- insinööritutkinnon suorittaneille,
Työhyvinvointi PK-yrityksessä Leena Niemistö toimitusjohtaja LT, fysiatri Munkkivuori Kamppi Lassila.
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
M.Vallimies-Patomäki & E.Hukkanen, STM
HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
Strategiakausi käynnistyi. Mitä uutta opintohallintoon? Päivi Pakkanen Rehtorin kanslia/ Tutkimus- ja opintoasiat / Opintoasioiden.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Ministeriöverkoston kokous Kohti kestävää tuottavuutta - työelämän laatu, innovaatiot ja tuottavuus -hankkeen käynnistäminen.
Hämeen ammattikorkeakoulu 2014
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
Insinööri-AMK, infrarakentaminen Opintojen ja TAMK:n esittely
“Maistereita vai tradenomeja – kirjastoalan ylempi ammattikorkeakoulu-tutkinto” Yliopettaja Olli Mäkinen tel:
Hämeen ammattikorkeakoulu AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Turku Bolognan prosessi ja ECTS ko- ohj.rakenteiden kehittämisen haasteena- yhden.
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Lähihoitajasta sairaanhoitajaksi
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
YLEMPI AMK-TUTKINTO Tietoa tutkinnosta : - valtakunnallinen verkkolinkki: Ylempi korkeakoulututkinto: -
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
RAKENNUSMESTARIKOULUTUS Pekka Nykyri, , 1 Taustaa OPM:n asettamat tavoitteet Koulutuksen aloitus Opintosuunnitelma OAMK:n opintosuunnitelman.
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
W w w. h a m k. f i Ylermi ohjausryhmä Helena Turunen mi.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Oppisopimuskoulutuksen kehittäminen opetushallituksen uudessa organisaatiossa Oppisopimuksen tulevaisuus –seminaari Johtaja Pasi Kankare, Opetushallitus.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Aikuiskoulutus ammattikorkeakoulussa Opetusministeriön Koulutuksen ja tutkimuksen kehittämissuunnitelma 2003 – 2008: Yhtenä painoalueena aikuisten koulutusmahdollisuuksien.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita noin Henkilökuntaa noin 500.
YAMK-opinnot bioanalyytikoille TAMKissa Eeva Liikanen Tampereen ammattikorkeakoulu Bioanalyytikkokoulutus.
Hoitotyön koulutuksen kehittämisestä Kajaanin ammattikorkeakoulussa Eija Heikkinen, TtT, osaamisaluejohtaja Kajaanin ammattikorkeakoulu
SOSIAALI- JA TERVEYSALAN YKSIKKÖ Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Restonomi, ylempi AMK Matkailu- ja palveluliiketoiminta, 90 op
Opinnäytetyö/Harjoittelu
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Restonomi (ylempi amk)
Sosionomi (ylempi AMK)
RAKENNUSMESTARI AMK, 210 OP, Infra-ala
Tradenomi, ylempi AMK Liiketoiminnan kehittäminen, 90 op
Agrologi (ylempi AMK) Maaseudun kehittämisen tutkinto-ohjelma, 60 op
Muotoilija (ylempi AMK)
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Musiikkipedagogi (ylempi amk) / Tanssinopettaja (ylempi AMK)
Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen (ylempi AMK)
SOSIONOMI (AMK), 210 op Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia sekä ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän osaa tuottaa ja kehittää asiakaslähtöisiä.
Bioanalytiikan/radiografian kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma Bioanalyytikko (ylempi AMK)/Röntgenhoitaja (ylempi AMK) 30 op Alakohtaiset ammatilliset.
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu Koulutusta, tutkimusta, kehittämistä
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
RAKENTAMISTEKNIIKAN TUTKINTO-OHJELMAT
Metropolia Ammattikorkeakoulu
KEIJO KEIJO
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opponointi
Bioanalyytikko (ylempi AMK) / Röntgenhoitaja (ylempi AMK)
Osaamisella soteen! TEHY
Ope osaa -hanke opettajan pedagogisten opintojen kehittäjänä Kasvatustieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Inkeri Ruokonen.
Esityksen transkriptio:

2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea ammattikorkeakoulu Lahden ammattikorkeakoulu 2005-

2005/2007 Tavoitteena on tuottaa uusi ammattitaitotaso, ylempi ammattikorkeakoulututkinto, jossa on keskeistä innovatiivisen kehittämisen toimintakulttuurin omaksuminen toimivan yhteistyöverkoston muodostuminen koulutuksen aikana jatkuvan laadun hallinnan ja oman työn arvioinnin mallin sisäistyminen kyky toimia johtajana kuntoutuksen toimintakentässä organisaatioissa, esimiestyössä ja osaamisen vahvistamisessa työelämän lisääntyviin kuntoutuksen asiantuntijuuden haasteisiin vastaaminen kuntoutuksen tutkimus- ja kehittämisosaamisen vahvistuminen

2005/2007 Kohderyhmä Apuvälineteknikko, ylempi AMK Fysioterapeutti, ylempi AMK Geronomi, ylempi AMK Jalkaterapeutti, ylempi AMK Kuntoutuksen ohjaaja, ylempi AMK Naprapaatti, ylempi AMK Osteopaatti, ylempi AMK Sosionomi, ylempi AMK Toimintaterapeutti, ylempi AMK Sairaanhoitaja, ylempi AMK Terveydenhoitaja, ylempi AMK

2005/2007 Kuntoutuksen ylempi amk-tutkinto Tutkimus - ja kehittämisosaaminen Teoreettinen ja menetelmällinen osaaminen ennakoida ja arvioida muutoksia ja kehittää prosesseja Kuntoutuksen kehittyneet toimintamuodot (ja innovaatiot) Johtaminen -organisaatioissa - esimiestyössä - osaamisen vahvistamisessa Kuntoutus yksilöllisenä ja yhteisöllisenä muutosprosessina

2005/2007 OPS Rakenteena juonne -OPS Juonteet ja opintojaksot taulukossa työniminä Alustava ehdotus laajuuksista Johtajuusopintojen laajuus suunniteltu OPM:n suosituksen mukaan

Kuntoutuksen ylemmän amk-tutkinnon rakenne (KuntY) Juonne1. lukukausi2. lukukausi3. lukukausi Kuntoutusosaaminen 15op Kuntoutus yksilöllisenä ja yhteisöllisenä muutosprosessina Kuntoutuksen muuttuva paradigma 4op Uudistuva kuntoutusverkosto 4op Rajapintoja ylittävä kuntoutus 4op Vapaasti valittavat opinnot 3 op Kuntoutuksen ennakointi- ja arviointiosaaminen 10op Teoreettinen ja menetelmäl- linen osaaminen ennakoida ja arvioida muutoksia ja kehittää prosesseja Tiedonhallinta ja – hankinta kuntoutuksen asiantuntijatoiminnassa 3op Kuntoutuksen ennakointi ja arviointi 3 op Kuntoutuksen toimintaprosessien kehittäminen 4 op Johtamisosaaminen 25op - organisaatioissa - esimiestyössä - osaamisen vahvistamisessa Johtamisen tietoperusta ja työkaluja 5op Strateginen ja toiminnan johtaminen ja taloushallinto 10 op Työhyvinvointia tukeva johtaminen 5 op Tutkimus- ja kehittämisosaaminen 40op Opinnäytetyö 30 op Menetelmäopinnot 10 op Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu 5 op Tutkimusmenetelmät kuntoutuksen kehittä- misessä 10 op Opinnäytetyön toteutus15 op Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte 10 op Ammatillinen kasvu ja itsensä johtaminen 5 op Yhteensä

2005/2007 Kuntoutusosaaminen 15op Kuntoutus yksilöllisenä ja yhteisöllisenä muutosprosessina Kuntoutus on kuntoutumisen määrätietoista edistämistä Hyvä kuntoutus yhdistää eri sektoreiden toimenpiteitä, palveluja ja toimeentulomuotoja Kuntoutus on tavoitteellista, mukautuvaa ja rajapintoja ylittävää -Kuntoutuksen muuttuva paradigma 4op -Uudistuva kuntoutusverkosto 4op -Rajapintoja ylittävä kuntoutus 4op - - Vapaasti valittavat opinnot 3 op

2005/2007 Kuntoutuksen ennakointi- ja arviointi- osaaminen 10op Teoreettinen ja menetelmällinen osaaminen ennakoida ja arvioida muutoksia ja kehittää prosesseja Tiedonhallinta ja – hankinta kuntoutuksen asiantuntijatoiminnassa 3op Kuntoutuksen ennakointi ja arviointi 3 op Kuntoutuksen toimintaprosessien kehittäminen 4 op

2005/2007 Johtamisosaaminen 25op - organisaatioissa - esimiestyössä - osaamisen vahvistamisessa Ammatillinen kasvu ja itsensä johtaminen 3 op Johtamisen tietoperusta ja työkaluja 5op Kuntoutuksen strateginen ja toiminnan johtaminen ja taloushallinto 10 op Työhyvinvointia tukeva johtaminen 5 op

2005/2007 Tutkimus- ja kehittämisosaaminen 40op Opinnäytetyö 30 op Menetelmäopinnot 10 op Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu 5 op Tutkimusmenetelmät kuntoutuksen kehittämisessä 10 op Opinnäytetyön toteutus15 op Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte 10 op