Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Turku 4-6.5 2004 Bolognan prosessi ja ECTS ko- ohj.rakenteiden kehittämisen haasteena- yhden.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Turku 4-6.5 2004 Bolognan prosessi ja ECTS ko- ohj.rakenteiden kehittämisen haasteena- yhden."— Esityksen transkriptio:

1 Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Turku 4-6.5 2004 Bolognan prosessi ja ECTS ko- ohj.rakenteiden kehittämisen haasteena- yhden amk:n näkökulma

2 Haasteet Monitahoisuus ja selkiytömättömyysMonitahoisuus ja selkiytömättömyys  Bolognan prosessi vs. amkin omat kuviot  ECTS pisteet  ECTS leima Kansallisen keskustelun/ tuen puute (opm, amkit, Arene)Kansallisen keskustelun/ tuen puute (opm, amkit, Arene) Prosessin valmistelu, käynnistäminen, eteenpäinvieminen, kokonaisuuden hallintaProsessin valmistelu, käynnistäminen, eteenpäinvieminen, kokonaisuuden hallinta AikataulutusAikataulutus

3 Tausta 2002 Kk-hallitus: ko-ohj. rakenteet2002 Kk-hallitus: ko-ohj. rakenteet  vauhdittaa opintoja  selkeämmät ko-ohjelmaprofiilit  hyödyllisemmät vapaasti valittavat opinnot => työryhmä (vararehtori, opinto- ja kv- toim., opinto-ohjaaja/opett., suunnittelija)

4 Tausta 2003 Työryhmän esitys2003 Työryhmän esitys  ”sivuaineen” laajuus 30 p  opintojakson minimilaajuus 5 p ja kerrannaisuus  amkin yleiset, yhteiset opinnot (30 p)  laajemmat opintokokonaisuudet (modulointi)  ects-leiman haku

5 Tausta 2004 Kk-hallitus yhtenäinen ohjelmarakenne:2004 Kk-hallitus yhtenäinen ohjelmarakenne:  alempi/ylempi amk-tutkinto  poistaa päällekkäisyydet, yhteistyö (sis. ja ulk.)  opintopolun selkeyttäminen  kertoa selkeästi minkä osaamisen ohjelma antaa

6 Kevät – syksy 2004 Pelisäännöistä sopiminen: ”pääaine”, ”sivuaine” ja yleiset opinnot (kts liite)Pelisäännöistä sopiminen: ”pääaine”, ”sivuaine” ja yleiset opinnot (kts liite) Opintojen tasovaatimukset (”oma” taxonomia, kts liite)Opintojen tasovaatimukset (”oma” taxonomia, kts liite) Lukuvuoden periodisointi: 4 periodia á 10 kalenteriviikkoa?Lukuvuoden periodisointi: 4 periodia á 10 kalenteriviikkoa?

7 Syksy 2004- kevät 2005 Opsien läpikäyminen tehtäväOpsien läpikäyminen tehtävä Mitoitus ja pisteytysMitoitus ja pisteytys  Oulun yliopiston malli ”Anna aikaa ajatella”- teos  Myös Arenen alakohtaiset työryhmät YdinainesanalyysiYdinainesanalyysi  Arenen alakohtaiset työryhmät ”Sivuaineiden” ja yleisten opintojen jaksotukset, ohjelma- ja kurssikuvaukset”Sivuaineiden” ja yleisten opintojen jaksotukset, ohjelma- ja kurssikuvaukset

8 Yhteystiedot Suunnittelija, ects-koordinaattoriSuunnittelija, ects-koordinaattori Mia Ekström mia.ekstrom@arcada.fi 09-5253 2221050- 368 4606 www.arcada.fi => Bolognaprocessen & ECTSwww.arcada.fi => Bolognaprocessen & ECTS


Lataa ppt "Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Turku 4-6.5 2004 Bolognan prosessi ja ECTS ko- ohj.rakenteiden kehittämisen haasteena- yhden."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google